Israel Hayom

כל נקודה קובעת

בשל השיטה המעוותת, עתידם של צ'כיה וננו גינזבורג בטוקיו עשוי להיות מוכרע בהפרשי סלים ● לכן הם חייבים לפתוח חזק מול איראן

- אלי סהר

1הטורניר האולימפי הוא לממ עשה אליפות העולם האמימ תית בכדורסל. האמריקנים רואים באולימפיאד­ה סוג של הגשמת חלום ומייחסים לה משמעות אדירה.

מאז הופעת ה"דרים טים" 1992מב זכתה ארה"ב בזהב שש פעמים, ולמעט הפיאסקו באתונה 2004 (שם הפסידה לקלרוס ארויו ופורטו ריקו, לשאראס וליטא ובעיקר הושפלה בחצי הגמר על ידי ארגנטינה), המאזן שלה מאז תחילת שנות המ09 הוא !0:48

אלא שלטורניר היוקרתי יש לא מעט חסרונות, בעיקר השימ טה. כדי להוריד עומסים צומצמו הבתים המוקדמ מים משש נבחרות לארמ בע, כך שמי שתזכה בזהב תעבור רק שישה משחקים בתוך 13 יום.

אבל כמו ביורו האחמ רון, השיטה יוצרת עיוותים. שתי הראשונות מכל בית יעלו לרבע הגמר, וגם שתיים מבין אלו שיסיימו במקום השלישי. מן הסתם הנבחרות האלה יהיו עם ניצחון אחד, וההכרמ עה תגיע לפי הפרש הסלים. האם דין צ'כיה, שתסיים כנראה שלישית בבית עם ארה"ב וצרפת, ועשויה לחטוף מהן תבוסות, הוא אותו הדין למי שתסיים שלישית מבית די שוויוני כמו אוסטמ רליה, גרמניה, איטליה וניגריה? הדבר הנכון היה לחזור למ61 נבמ חרות כפי שהיה עד מונטמ ריאול ,1976 אבל אם פיב"א לא הצליחה לשכנע את אדם סילבר לסיים את האן.בי.אי ביוני, אז להגדיל את הטומ רניר כדי שנבחרות כמו סרביה, ברזיל וקנדה ישתתפו בו גם? עוד לפני עיוותי השיטה, נחתו על ננו גינזבורג ועל צ'כיה צרות אחרות. חגיגות הבירה בקנדה הסתיימו בהאנגמאובר מאיים. עם הנמ חיתה בפראג התברר ששלושה מהמ שחקנים הבכירים - המתאזרח בלייק שילב (פיתח תסמינים), הקלעי יארומ מיר בויאצ'יק והרכז המחליף ג'ייקוב סירינה - חיוביים לקורונה.

חידוש האימונים נדחה ליום חמישי שעבר (עשרה ימים מהמשחק האחרון) והוועד האולימפי הצ'כי נכנס לסחמ רור. חלק מהבדיקות החוזרות התבררו כשליליות, אולם עם החזרה לאימונים שוב השלושה נמצאו חיוביים.

ביום שלישי נשמו הצ'כים לרווחה כשהבדיקות החוזרות התבררו כשמ ליליות, והשחקנים הצטרפו לנבחמ רת. מצד אחד, בצ'כיה מקווים שהמ משחק מול איראן החלשה יחזיר את אותה למסלול. מצד שני, זהו המשחק החשוב ביותר שלהם בשלב המוקדם ואחרי הבעיות בהכנה, הדבר האחרון שירצו הם קשיים מרובים, מה עוד שכל סל קובע.

 ?? צילום: ?? ננו גינזבורג GettyImage­s
צילום: ננו גינזבורג GettyImage­s
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel