Israel Hayom

אזרחים ותיקים

שני כוכבים בני 41 רוצים להיפרד מהנבחרת עם מדליה אחרונה על הצוואר ● הטורניר האולימפי בטוקיו יהיה אקורד הסיום לקריירות המפוארות של לואיס סקולה ופאו גאסול

- אבי סגל

טורניר הכדורסל האולימפי מביא איתו לא מעט סיפורים. יש את נבחרת ארה"ב עם השמות הגדולים והשאלה עד כמה היא תוכל לייצר עליונות. יש את לוקה דונצ'יץ' והשאלה עד לאן ייקח שחקן העל נב חרת כמו סלובניה, אבל יש גם את "הריקוד האחרון" של שתי אגדות כדורסל.

לפאו גאסול ולואיס סקולה יש המון במשותף, כמו זוג תאומים. שניהם באולימפיאד­ה חמישית (מספר שיא), שניהם עשו הכל כדי לשחק בטורניר האולימפי, שניהם בני ,41 שניהם עם קריירת אן.בי.אי עשירה של כמעט 30 שנה ביחד, לשניהם מדליות אולימפיות ושניהם אמורים לסיים קריירה מזהירה לאחר המשחקים.

למעשה, הטורניר האולימפי הוא שהשאיר אותם על המגרש עד גיל מבוגר כל כך. גאסול היה על סף פרישה אחרי שלא שיחק שנתיים בגלל פציעה. הוא לא ויתר, והצליח להתגבר על הפמ ציעה ועל הריחוק הארוך מהפרקט על אף גילו. בקאמבק שלו יש שתי סגימ רות מעגל - הוא חזר למועדון נעוריו ברצלונה, ולנבחרת ספרד (לראשונה )2017ממ במשחקים האולימפיים.

בפברואר השנה חזר גאסול לבארסה, ושיחק שם בחלק האחרון של העונה. זו היתה למעשה ההכנה שלו למשחקים האולימפיים. נכון שזה לא פאו גאסול הגדול שהכרנו, אבל כל יום שעבר הזמ כיר לנו את הדבר האמיתי. דחיית הממ שחקים בשנה בעקבות מגיפת הקורונה דווקא שירתה את הספרדי. בקיץ שעבר הקאמבק הזה לא יכול היה לקרות.

2019מב לואיס סקולה נתן אליפות עולם לפנתיאון. הוא הוביל את הנבחרת שלו לגמר ונבחר לחמישיית הטורניר. בזכות ההישג הזה הובטח המקום של נבחרת ארגנטינה באולימפיאד­ה, וסמ קולה החליט להמשיך לטורניר בטוקיו. במקור הוא אמור היה להמתין רק שנה, בפועל, בגלל דחיית המשחקים, היה צריך בגילו המתקדם להמתין שנתיים.

הטורניר הגדול 2019מב החזיר אותו ליורוליג כשחתם במילאנו. כשהתברר שהוא צריך עונה נוספת כדי להכין את עצמו לדבר האמיתי, הוא עשה זאת בפרופיל נמוך יותר בווארזה עם מספרים מצוינים - סיים שלימ שי בטבלת מלך הסלים באיטליה עם 18 נקודות בממוצע.

דור הולך ונעלם

אגב, אצל שניהם אין עדיין הודמ עה רשמית על פרישה אחרי המשחמ קים האולימפיים. גאסול אפילו אמר השבוע ש"אינו פוסל שום דבר לגבי העונה הבאה". גם אם תהיה הפתמ עה והם ימשיכו לשחק, פרק הנבחמ רת שלהם יסתיים אחרי שני עשורים במדים הלאומיים. אצל גאסול, מעבר לסיום דרכו האישית, יהיה זה גם סיום דרכו של דור הזהב של הכדורסל הסמ פרדי, ילידי .1980

גאסול סיים בעבר פעמיים כמלך הסלים של הטורניר האולימפי, והמ ממוצע שלו בכל ארבעת הטורנירים מעל 20 נקודות. הוא ישמח לסיים את הפרק עם המדליה המ21 במדים הלאומיים והרביעית במשחקים האולימ מפיים. לסקולה יש כבר זהב אולימפי ,2004ממ והוא ישאף לעלות על הפומ דיום האולימפי בפעם השלישית.

 ?? צילום: GettyImage­s ?? סקולה וגאסול בימים היפים באן.בי.אי
צילום: GettyImage­s סקולה וגאסול בימים היפים באן.בי.אי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel