Israel Hayom

כפר גלובלי

על הציר שבין טוסקנה לפרובאנס נמתח לו הסגנון הכפרי  לצד הניסיון להידמות לנופים אחרים, התפתח סגנון בעל זהות מקומית  מאפייניו העיקריים לפניכם

-

ההכמיהה פנטזיה על בית קטן בין כרמים ושדות שוכנת גם אצל האורבניים בנשמתם. שלנו לשקט, שלווה ורוגע מתקשרת עם התיאור הזה, שמבקש לנתק אותנו מהמולת היום והלחצים. גם אם אנחנו גרים בקומה העשירית במגדל מגורים, אנחנו מבקשים לעצמנו מרפסת עם גינת תבלינים וקול פעמונים. הסגנון הכפרי במתכונתו המקומית מייצר את הלך הרוח הזה, ולא בכדי הוא נמנה עם הסגנונות האהובים ביותר.

>

קווים לדמותו: הסגנון הכפרי הוא סגנון חף מכל רשמיות. מי שמפחדים משריטות, מעץ טבעי שעשוי לשנות את צבעו עם השנים, ממרצפות בטון שיכולות לקבל כתם, מוו ברזל שהחליד - עדיף שיבחרו להם סגנון אחר. הכפריים אוהבים את המרושל, הלא מהוקצע, את הדבר שאינו שלם, זה שלא מעובד עד הסוף. הסגנון הכפרי הוא סגש נון חם, ביתי, מעניק תחושה של בית פתוח שכיף לגור בו וכיף לארח ולהתארח בו. בגרסתו המקוש מית, שואב הסגנון השראות מסוימות מפרובאנס ומטוסקנה, אך הוא לא זה ולא זה, וטוב שכך. מוטב שיהיה לנו סגנון כפרי משלנו בלי הצורך להתחקות אחר הגדולים מעבר לים. השימוש בחומרים מקומיים יוצר חלק ניכר מההבדל - שיש חברון ועבודות נפחות בברזל שיוצרים מעצבים מקומיים, שימוש בגזעי עץ מקומיים, שילוב עצי זית וצמחייה שמתאימה למזג האוויר ולנוף המקומי מדייקים את הכפרי הישש ראלי. הצמחייה תשלב בין גינות ארצישראליו­ת, שנראות כגינות פרא מרהיבות, לצד גינות תבלין שיכולות להיות חלק מגינת הפרא או להישתל באש דניות או בעציצים ייעודיים ולהתמקם על שולח העץ הכפרי או על השיש במטבח.

>

יש דבר מעניין נוסף שקושר אותנו דווקא לסגג נון הזה: ישראל היא מדינה צעירה. אנחנו חווים בשש נים האחרונות יציאה מקרום פרובינציאל­י והופכים להיות אטשאט להיות אנשי העולם הגדול - לוקיישנים ואקזיטים מנגישים אלינו תרבויות שונות ומנהגים שלא הכרנו. כצברים קוצניים עם כובע טמבל, התבש קשנו ליישר קו עם סט חדש של קודים התנהגותיים. בין השאר נחשפנו לעיצובים מוקפדים יותר - אפשר לומר שהתחברנו ומרגישים נוח עם סגנונות מינימש ליסטיים, אבל הכפרי בסוף הוא הבית שלנו, המקום שבו אנחנו לא צריכים לעשות רושם, המקום הזה שמותר להרים בו רגליים על שולחן הקפה ולשבת לפטפט השכנה שסתם נכנסה במקרה. הסגנון הכפרי הוא חלק מדנ"א מסוים של הישראלים, ולכן כנראה יישאר תמיד אהוב ופופולרי.

>

תכלס: אם אתם מתכננים מטבח חדש, כדאי לדעת שרוב חברות המטבחים מחזיש קות בקולקציות כפריות. אם מדובר בתוש ספות למטבח, בחרו כיור חרס מלבני, כזה שיוצא מעט מגבולות חזית הארוש נות, מעל לאי התקינו ריבוע ברזל עם מתלים לסירים. מראה הסירים התש לויים יחזק מייד את האווירה הכפרית.

גינות תבלין גם הן תוספת, שלא רק תסייע לכם לצרוך את התבלינים לבישול במידה (במקום לקנות חבילות גדולות בסופר) - הן יכניסו ניחוח משכר ומי ראה שידגיש עוד את הסגנון. שולחנות אבירים או שולחנות עץ מאסיביים יהיו נכונים, ובכלל, כל מה שקשור לעץ יתקבל בברכה - רצפות עץ ופריטי ריהוט שונים. אם תבחרו במטבח בגוני תכלת - הכפרי ילך למקום נאיבי יותר. אם תבי חרו במטבח שחור, לדוגמה, הסגנון הכפרי יביא לידי ביטוי קו מתוחכם יותר. הצבעוניות תקבע לאיזה כיוון ייטה הסגנון הכפרי שלכם.

> פלטת צבעים: מראה חלוד, גוון עץ טבעי, שחור, קשת הגוונים ששואבת השראה מחומרים טבעיים שמתי חמרה, חרדל, אפור, זאת לצד הבלחות צבע קבלות בחום כמו גוני התכלת, האדום והכחול.

>

פלטת חומרים: עץ, ברזל, אבן טבעית, עור, אריי חי חרס (טרה קוטה) ואריחי בטון עומדים בלב הסי גנון. להם ניתן להוסיף נגיעות של חומרים כמו שיש וזכוכית שיסייעו להדגיש את הקו. עוד משהו שכדאי לדעת: משחקי מרקמים נכונים תמיד, אבל כשמדובר בסגנון הכפרי, אפשר ליהנות מתוצאות מדויקות שייצרו מראה עשיר ומעניין במיוחד. תעזו לשחק. זה יוצא מקסים - זכוכית מעוטרת משולבת בתוך דלת כפרית מעץ או מברזל, וידיות נחושת למגירות, שחלקן עטוף בציפוי חרסיי נה מעוטרת, יוצרות מפגש בין גס לעדין ובין חלק למחוספס; שולחן עץ בגימור ראף וסביבו כיסאות מתכת או עור קלוע ידגישו מפגש בין קר לחם; זר לבנדר מיובש ועדין תלוי בין סירי מתכת מאסיביים (במידה שאין לכם מתלה סירים מעל לאי, זה בדיוק הזמן להתאבזר באחד), ועוד ועוד.

>

הטיפ שחובה לאמץ: אחד השינויים המרהיבים והמשמעותיי­ם ביותר שתוכלו לייצר כדי לקבל וייב כפרי, הוא החלפה של הדלת וטיפול במבואת הכי ניסה. זה נשמע כמו משהו קצת פחות מגרה ומיוחד מאשר להחליף ספה, אבל דלת מאסיבית עם פרי זולים במראה תואם סגנון, כשבמבואת הכניסה משולבים עציצי לבנדר וצמחי תבלין שונים, יהיו אלו שיקפיצו את השיק של הבית שלכם למקומות אחרים.

הסגנון הכפרי מעניק תחושה של בית, המקום שבו אנחנו לא צריכים לעשות רושם, שמותר להרים בו רגליים על שולחן הקפה ולפטפט עם השכנה שסתם נכנסה במקרה

 ??  ??
 ??  ?? הפנטזיה על בית קטן בין כרמים ושדות מצויה גם אצל האורבניים בנשמתם באדיבות השטיח האדום, מתוך פרויקט שתכננה ועיצבה רוני שני פלדשטיין, צילום: אורית ארנון
הפנטזיה על בית קטן בין כרמים ושדות מצויה גם אצל האורבניים בנשמתם באדיבות השטיח האדום, מתוך פרויקט שתכננה ועיצבה רוני שני פלדשטיין, צילום: אורית ארנון
 ??  ?? אלמנטים מעץ עיצוב: אדריכלית ענבל ארגוב, צילום: רוני עוז רייזנר
אלמנטים מעץ עיצוב: אדריכלית ענבל ארגוב, צילום: רוני עוז רייזנר
 ??  ?? הסגנון הכפרי יסייע לכם להתנתק תכנון: שרה ונירת פרנקל, צילום: איתי בנית
הסגנון הכפרי יסייע לכם להתנתק תכנון: שרה ונירת פרנקל, צילום: איתי בנית
 ?? תכנון: שרה ונירת פרנקל, צילום: איתי בנית ??
תכנון: שרה ונירת פרנקל, צילום: איתי בנית
 ??  ?? החלפת הדלת וטיפול במבואת הכניסה. באדיבות רב בריח, אדריכלית גלית סייג
החלפת הדלת וטיפול במבואת הכניסה. באדיבות רב בריח, אדריכלית גלית סייג

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel