Israel Hayom

רוצים להישאר צעירים לנצח? • אימוץ הסגנון האורבני יעזור לכם להרגיש הכי אדג'יים ומחוברים לסביבה - גם בתוך הבית

- קווים לדמותו: המרחב העירוני הוא

המרחב העירוני הוא מרחב צפוף, והמראה המונוכרומט­י הוא שמאפיין אותו, בעיקר בשל בנייני האבן והבטון וכבישי האספלט

מרחב שמאופיין בבתים משותפים. ככל שנוקף הזמן, כך הבניינים הופכים גבוהים יותר ויותר, ומראה המגדלים הופך לחלק אינטגרלי מהנוף. המרחב העירוני הוא מרחב צפוף והמראה המונוכרומט­י הוא שמאפיין אותו, בעיקר בשל בנייני האבן והבטון, כבישי האספלט, מכסי המתכת של הביובים, רשתות התקשורת ועוד. האלמנטים הללו מהווים את הבסיס ואת מקורות השראה ליצירת סגנון העיצוב האורבני. >

הלכה למעשה: ראשית, חשוב להבין שאין צורך להפוך את כל הבית כדי לקבל את הווייב האורבני. אם אתם כבר גרים בדירה, אתם יכוההמסרים סגנון האורבני מביא איתו מראה מחוספס ולא מהוקצע של מהלך בנייה.

העיקריים שעולים ממנו הם מסרים מתריסים, מעט חצופים, שמשלבים מידה של הומור מתוחכם וקריצה. זהו מראה בעל מקצב מהיר, ועם זאת שומר על ארשת מאופקת שאינה מתמסרת בקלות. הסגנון, ששואב השראתו מגורדי שחקים וממראה של עיר אפרורית, יתקבל היטב גם כשמדובר בבית צמוד קרקע במושב.

בחלל הרחצה שלבו אלמנטים מתכתיים כמו ברזים תעשייתיים, מראה חביות פח וניטים מתכתיים, ועשו שימוש באריחים אפורים ושחורים

לים בתור התחלה להתרכז בקיר אחד מרכזי ולחפות אותו באריחי בטון או בטפט במראה בטון. על גבי הקיר אפשר לשלב גוף תאורה ושולחן קטן, עשויים שניהם ברזל מושחר. על השולחן הניחו עציץ מטאלי ובתוכו סוקולנט ירוק, והנה לכם - פינה אורבנית שתייצר את האווירה המדויקת בחלל. פינת הישיבה יכולה לשלב ספה אפורה, לצד תוספת מערכת ישיבה בגוונים בסיסיים כגון כחול, אדום, ירוק או צהוב. כשמדובר במטבח, תוכלו לחפות קיר באריחים עם הדפס של גזרי עיתונים וכרזות, לתלות על הקיר מדפי מתכת מושחרים ולהניח עליהם כלים או קבוצת עציצים ירוקים. בחלל הרחצה שלבו אלמנטים מתכתיים כמו ברזים תעשייתיים, מראה חביות פח וניטים מתכתיים, ועשו שימוש באריחים אפורים ושחורים.

מעצבי המוצר פיתחו היום חיפויי קיר שמדמים את הבטון במצבו הטבעי, הן במראה והן במרקם

אותה כך, אבל אם אתם בדירה קיימת תוכלו להמיר את מראה הצנרת החשופה בפס ספוטים מושחרים שירוץ על התקרה וידגיש את המראה. פרופילציה מינימליסטי­ת בגוון שחור לחלונות תדגיש גם היא את הסגנון האורבני. כשמדובר קצת מעבר לעניינים קוסמטיים, אם אתם בקטע של קצת לכלוך ושבירת קירות, הסגנון האורבני מתחבר למראה הלופטים, שבהם יש מינימום מחיצות ומקסימום מרחב פתוח. במקרה הזה, ההגדרה של החללים הפונקציונל­יים במרחב תיעשה באמצעות הצבת הפריטים בחלל. אם יש לכם גרם מדרגות או מקום שתרצו לתחום או לחצוץ, תוכלו לעשות זאת באמצעות רשת במראה תעשייתי. הרשת יוצרת חיבור מיידי עם הסגנון, אך מעבר לכך - היא יוצרת תחושה מאווררת, חפה מכובד, כשהיא מתפקדת כמחיצה בין חללי המשנה בחלל. על רקע מערכת הישיבה המרכזית ניתן לשלב תמונות של נוף עירוני שמדגיש את מראה גורדי השחקים. לפעמים, תמונה אחת רחבת ידיים תדע לעטוף את החלל במראה המבוקש. גם צנרת חשופה היא אחד מסממני הסגנון. אם אתם בונים מההתחלה תוכלו לתכנן

 ?? נטוצי איטליה, צילום: סטודיו נטוצי גולדשטיין גלרי טפט, צילום: יח"צ ?? פינת הישיבה יכולה לשלב ספה אפורה, לצד תוספת של מערכת ישיבה בגוונים בסיסיים כגון כחול, אדום, ירוק או צהוב. מערכת ישיבה בעיצוב מאורציו מנסוני, כורסאות צהובות על רקע קיר מחופה טפט אפור.
נטוצי איטליה, צילום: סטודיו נטוצי גולדשטיין גלרי טפט, צילום: יח"צ פינת הישיבה יכולה לשלב ספה אפורה, לצד תוספת של מערכת ישיבה בגוונים בסיסיים כגון כחול, אדום, ירוק או צהוב. מערכת ישיבה בעיצוב מאורציו מנסוני, כורסאות צהובות על רקע קיר מחופה טפט אפור.
 ?? עיצוב: עדי אדליס, צילום: טל ניסים גולדשטיין גלרי טפט, צילום: יח"צ תכנון ועיצוב: ניצן הורוביץ, צילום: עודד סמדר ?? כדי לדייק את הסגנון, בחרו בקירות ובפריטים אפורים ושחורים, שיהיו רקע לחפצים דקורטיביים. את מראה הצנרת החשופה תוכלו להמיר בפס ספוטים מושחרים, שירוץ על התקרה וידגיש את המראה. בתור התחלה, אפשר להתרכז בקיר אחד מרכזי ולחפות אותו באריחי בטון או בטפט במראה בטון.
עיצוב: עדי אדליס, צילום: טל ניסים גולדשטיין גלרי טפט, צילום: יח"צ תכנון ועיצוב: ניצן הורוביץ, צילום: עודד סמדר כדי לדייק את הסגנון, בחרו בקירות ובפריטים אפורים ושחורים, שיהיו רקע לחפצים דקורטיביים. את מראה הצנרת החשופה תוכלו להמיר בפס ספוטים מושחרים, שירוץ על התקרה וידגיש את המראה. בתור התחלה, אפשר להתרכז בקיר אחד מרכזי ולחפות אותו באריחי בטון או בטפט במראה בטון.
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel