Israel Hayom

מילון העיצוב הגדול

הביטויים, המושגים והתיאורים המרכזיים שמגדירים את עולמות העיצוב והאדריכלות

-

הביטויים והמושגים של עולם העיצוב

כשהמקום מכניס אותך לאווירה של חופש, עיצוב ולייף סטייל, כל הבילוי הופך להיות נעים יותר וגם אפקטיבי יותר

מתחם ה־D סיטי מתיימר בתוך שנה להפוך למרכז העיצוב המוביל בישראל. המתחם מעניק מענה נרחב גם לקהלים המקצועיים - במקום פועלת ספריית חומרים רחבה ועשירה, טרקלין אירוח ולאונג' עם חדרי ישיבות, וכן חנויות ששמורות במיוחד לקהל הזה, בעת שהוא מגיע למקום. זאת לצד אירועים שיתקיימו במתחם על בסיס קבוע. במקום כבר הספיקו להפתח משרדי שיווק נדל"ן ובנקים למשכנתאות, שזיהו את הפוטנציאל, וגם המינהל פתח במתחם משרד רישום מקרקעין. לדברי קס, מדובר בעיר שלמה, שמעניקה את הפתרון המקיף והמקצועי ביותר עבור קהל פרטי ומקצועי. מבחינה טרנדולוגית, מדברים על מעבר מאסיבי לרכישות המקוונות. עם זאת, הניתוחים מראים שככל שהערך החווייתי מטופל בנקודת המכירה שפוגשת את הצרכן, כך יותר צרכנים ימשיכו לדרוש את המקום הפיזי. כשמגיעים לעיר עיצוב, החוויה היא הרבה מעבר לרכישה עצמה. כשהמקום מכניס אותך לאווירה של חופש, עיצוב ולייף סטייל, כל הבילוי במקום הופך להיות נעים יותר וגם אפקטיבי יותר. בחסות הקורונה נוכחנו לדעת עד כמה ביתנו הוא מבצרנו, ומוטב שהיחס אליו יהיה יחס מכבד. אנחנו לא קונים לפי משקל, על הדרך, אלא משקיעים את תשומת הלב הראויה ויוצרים בכך חיבור סנטימנטלי ועמוק עם קורת הגג שלנו. מעבר לכך, נכון לעכשיו קיימים סיגמנטים שלמים של מוצרים שאותם הצרכן מבקש למשש ולנסות, ועד שהמציאות הרבודה לא תמצא לכך פתרונות נגישים, אנחנו כנראה נמשיך לבקר בחנויות העיצוב. יתרון נוסף שעיר עיצוב שכזאת מציעה, הוא היכולת לשמור על זמן שמוקדש למשימה, בלי הפרעות, עם יכולת לצאת ולהיכנס למגוון חנויות, לחזור בסוף לאלו שאהבת ולבצע רכישות מדויקות ומותאמות.

מילון העיצוב מכיל תיאורים, מומ שגים וביטויים מעולמות העיצוב. באופן זה נוכל לסייע בדיוק ובהבמ נה עמוקה יותר של המונחים המרכזיים שממ רכיבים את עולם העיצוב, ולשפר לפעמים הבאות את חוויית הקריאה שלכם.

אאדרתיכלות אורגנתית - תכנון אדריכלי שממ תחשב בנוף ורואה בו חלק בלתי נפרד מהמ פרויקט הבנוי.

אדרתיכלות נוף - תכנון ועיצוב הסביבה באמ מצעות צמחייה ואלמנטים שונים מהטבע, כמו סלעים ואבנים, בהתאמה לסגנון הבית. אוורור - אוורור בעיצוב פירושו מראה שאינו עמוס ודחוס. ליצירת חלל במראה מאוורר יסייעו בין השאר ספות על רגליים גבוהות, וילונות בהירים וצמחייה טבעית.

אלגנטתי - סגנון אלגנטי הוא סגנון מוקפד מאוד, לא מצועצע, מתחבר לצבעוניות עמומ קה של שחור, חום, בורדו וכחול כהה. הסגנון האלגנטי משלב פריטים שידגישו את הסגנון, כמו זר פרחים גדול ולבן במרכז האי במטבח, כלי יודאיקה עשויים כסף וזהב ועוד.

ארט דוקו - סגנון עיצוב שהחל להתמ פתח בשנות המ02. מטיף לקווים ישרים, חף מקישוטיות. פריטי ריהוט רבים עוצבו בסגנון הזה באירופה בשנות המ02 והמ03, והם נמכרים כיום כפריטי אסמ פנות וכריהוט עתיק.

ארט נוובו - סגנון עיצוב שממ שלב מוטיבים בוטניים של בעלי חיים וצמחים. בניגוד לארט דקו, מדובר בסגנון קישוטי יותר. הארט נובו התפתח במאה המ91, וגם אותו ניתן למצוא היום בחנויות לפריטי ריהוט עתיקים ובשוקי העתיקות בעולם.

ארשת מאופוקת - מראה לא מצועצע, בעל חזות מוקפדת ומסודרת, משלב נימה מסוימת של קור.

ארתיחתי ובטון - אריחים עשויים בטון. מגיעים בגוונים חלקים או מעוטרים במגוון דוגמאות. אריחי הבטון הם אריחים נוסטלגיים, שאפיינו את הבנייה בישראל בשנות .70-50מה הם מרהיבים למראה, ובשל היותם עשויים בטון הם אריחים סופגים, כאלו שניתן לראות עליהם את סימני הזמן. כיום קיימים אריחים במראה בטון, שעמ שויים מחומרים עמידים ולא סופגים, כמו גרניט פורצלן. אשלתיה של גודל - שימוש באלמ מנטים מסוימים או בסידור מסוים של החלל, שיוצר תחושה של חלל גדול יותר מכפי מידותיו הפיזיות. אתינדתיובת­ידואל אתישתי - היכולת של כל אחד ליצור את הטעם האישי שלו, בלי להתחשב במה שהסביבה תגיד עליו. אורובנתי - סגנון עיצוב ששואב השראתו ממרקם החיים העירוני - מגדלי מגורים גבוהים, כבישים רחבים, חומריות שמשמ לבת בטון ומתכת. סגנון בעל מאפיינים קוצניים ומתריסים, ועם זאת משלב קרימ צה הומוריסטית שבאה לידי ביטוי בשימ לוב כתמי צבע בגוונים בסיסיים של אדום, כחול, צהוב וירוק.

אוורור בעיצוב פירושו מראה שאינו עמוס ודחוס

 ??  ??
 ??  ??
 ?? צילום: יח"צ ?? ,RENBY
צילום: יח"צ ,RENBY

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel