Israel Hayom

בכירים בימינה: גם אחרי אישור התקציב יהיה קשה יותר לשמור על לכידות

בכירים בימינה: "לאחר העברת תקציב המדינה - האמריקנים יעלו את סוגיית הקונסוליה" ● היום: הממשלה תאשר את מינוי ח"כ אבידר לשר בלי תיק

- אריאל כהנא ויהודה שלזינגר

העברת התקציב תייצב את הקואליציה? לא בהכרח במערכת הפוליטית רווחת ההנחה שהעברת תקציב המדינה היא המבחן העיקרי ליציבות הממשלה, ושאם תעבור אותו - תשלים את כהונתה. ואולם שני בכירים בימינה העריכו בשיחות סגורות כי דווקא לאחר העברת התקציב יהיה קשה יותר לשמור על לכידות הקואליציה.

בהמשך לפרסום ב"ישראל היום" כי ממשל ביידן דוחה את הציפיות שלו מישראל בתחום הפלשתיני עד לאחר התקציב, אומר גורם בימינה כי חלק מהדרישות הצפויות של הממשל עשויות להביא לפירוק הממשלה. הוא ציין בין היתר את הכוונה האמריקנית לפתוח קונסוליה לפלשתינים בירושלים. צעד כזה, שמשמעותו הכרה בירושלים כבירה עתידית של הפלשתינים, עלול לדבריו לגרום לתגובות קיצוניות של הגורמים הימניים בקואליציה ולהביא לפירוקה.

בכיר אחר במפלגתו של בנט הציג נימוק דומה. לדבריו, הצורך בהעברת תקציב המדינה לאחר שלוש שנים הוא אחת הסיבות העיקריות לכינון הקואליציה המורכבת מגורמים אידיאולוגי­ים שחלוקים קשות.

להערכתו, מרגע שהתקציב יאושר ייפרם הדבק שמחבר את מרכיבי הממשלה, חילוקי הדעות הקשים יצופו ולא ניתן יהיה יותר להתגבר על המתחים הפנימיים.

מינויים נורבגיים

היום תאשר הממשלה את מינויים של אלי אבידר )ישראל ביתנו( לשר בלי תיק ואת יאיר גולן לסגן שרת הכלכלה. יש לציין כי במהלך הכנסת הקודמת ביקרו השניים את הממשלה הבזבזנית, להגדרתם.

גורמים בקואליציה הסבירו את מינויו של אבידר כמהלך פוליטי לקראת העברת התקציב: "נכון שמי שמפעיל לחץ ואיומים אמור לקבל סטירה ולא מינוי, אבל בניגוד לשיקלי, אלי אבידר בא בטוב. בכלל, עדיף לנו חייל נאמן של ישראל ביתנו, מאשר אדם שעושה בעיות".

בתוך כך, גם השבוע צפויים דיונים ארוכים, ולילות עם פיליבסטרים מתישים. בקואליציה רוצים להביא להצבעה את חוק הדיינים שנפל לאחרונה בהצבעה בטעות של יו"ר הכנסת מיקי לוי, את חוק יסוד הממשלה ואת חוק הותמל"ים החשוב לממשלה לצורך סוגיית הדיור.

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? נפתלי בנט
צילום: אורן בן חקון נפתלי בנט
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? אלי אבידר
צילום: אורן בן חקון אלי אבידר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel