Israel Hayom

מתחילים מהסוף

את המסע שלה לעבר זהב אולימפי רביעי ברציפות, תפתח היום ארה"ב מול אותה נבחרת שהביכה אותה ברבע גמר אליפות העולם לפני שנתיים - צרפת

- אבי סגל

ארה"ב תפתח היום את הטורניר האולימפי בנקודה שבה הכל נגמר מבחינתה באליפות העולם. ב 15:00 האמריקנים יתמודדו מול הנ בחרת שהדיחה אותם ברבע גמר המו נדובאסקט לפני שנתיים - צרפת.

"זה לא משחק שהתכוננו אליו יום אחד לפני", אמר המאמן גרג פופוביץ', כנראה גם כדי להגביר את המוטיבציה אצל שחקניו, "זה משחק שאנחנו מת כוננים אליו שנתיים מאז ההפסד ההוא. זה משחק שאני חושב עליו בכל יום".

ההפסד לפני שנתיים היה הראשון של ארה"ב בטורניר גדול אחרי 13 שנה. ול מרות זאת, התוצאה לא היתה מפתיעה, כי צרפת דאז היתה מסוגלת לנצח את הנבחרת האמריקנית וגם עשתה זאת.

אז נכון, לארה"ב יש חשבון לסגור, אבל בעיקר מה לתקן מהטורניר האחרון. לפני שנתיים האמריקנים הציבו נבחרת שלא עומדת בסטנדרטים שלהם, ולכן הפעם הם מציגים סגל חזק הרבה יותר. זו אמנם לא "דרים טים" - הכינוי שנ דבק לנבחרת ארה"ב מאז ברצלונה '92 לא תואם את הסגל הנוכחי - אבל לפו פוביץ' יש נבחרת עם לא מעט שחקני אן.בי.אי בכירים בראשות קווין דוראנט )שרוצה זהב אולימפי שלישי(, עם הרבה כישרון ועומק.

זו נבחרת שצריכה לזכות בזהב אף על פי שההכנות שלה לטורניר היו משו בשות. תקופה קצרה, הפסדים במשחקים הראשונים, בעיות קורו נה ופציעות שגרמו לשי נויים בסגל, והצטרפות מאוד מאוחרת של שלושת הפיינליסטי­ם - ג'רו הולידיי, קריס מידלטון ודווין בוקר - שיעלו לפרקט בטוקיו כ 100 שעות אחרי המשחק האחרון בסדרת

גמר האן.בי.אי. משימה לא פשוטה עבורם ועבור הצוות המקצועי. מההפסד ההוא נותרו בנבחרת האמ ריקנית המאמן גרג פופוביץ' והפור וורדים ג'ייסון טייטום )שלא שיחק בגלל פציעה( וקריס מידל טון. ואילו בצרפת הנצי גות גדולה הרבה יותר עם המאמן וינסנט קולה ושבעה שחקנים. ארה"ב אמנם מפשלת פה ושם באליפויות העו לם, אבל במשחקים האולי מפיים ממש לא. היא דואגת לשים את הקלפים החזקים על השול חן, ומאז הפסד הזהב לארגנטינה ב ,2004 האמריקנים במאזן 0:25 ועם שלוש מד ליות זהב רצופות. היום האמריקנים יחלו במסע לזכייה רביעית ברציפות.

אף שזה לא באמת תלוי בהם, והפ עם הם גם מגיעים כאנדרדוג, הצרפתים שוב מעמידים נבחרת שעשויה לאתגר את ארה"ב ולהגיע רחוק בטורניר. מח צית מהסגל מגיע מהליגה הטובה בעו לם, ובראשם רודי גובר )שחקן ההגנה של העונה(, עוד שלושה שחקנים שיהיו בעונה הבאה בריאל מדריד, ונאנדו דה קולו הנהדר. לצרפתים יש הרבה כישרון, ניסיון בשפע, ויחד עם האתלטיות והק שיחות האופייניות - הם תמיד מסוכנים.

את הנבחרת ממשיך להוביל וינסנט קולה שסופר ב 12 שנה על הקווים חמש מדליות באליפויות אירופה ובאליפויות עולם. עכשיו המשימה שלו היא הצל חה אולימפית, אחרי שמאז סידני 2000 הטריקולור לא עברה את רבע הגמר.

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? גובר. שר ההגנה
צילום: אי.אף.פי גובר. שר ההגנה
 ??  ?? דוראנט. מגיע אחרי פלייאוף נהדר
דוראנט. מגיע אחרי פלייאוף נהדר
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel