Israel Hayom

לשחק בהצגה עם אמא

במסגרת פסטיבל עכו בסוכות תעלה ההצגה "בימי כתר", שבה משחקות אפרת ארנון, אשתו של השחקן מולי שולמן, ובתם בת ה 13 אורה ● "אני לא מועדדת אותה להיות שחקנית", אומרת ארנון, "זו סתם חוויה מבחינתה"

- מאיה כהן

אחרי שנה שבה נאלץ להתקיים במתכונת דיגיטלית, בחול המועד סוכות יחזור פסטיבל עכו למתכונתו המ קורית. שמונה הצגות יתחרו על הפרס הראשון במסגרת התחרות הרשמית של הפסטיבל, ואחת המסקרנות שבהן היא ההצגה "בימי כתר", שבה משחקות אפרת ארנון, אשתו של השחקן מולי שולמן, ובתם, אורה שולמן בת ה .13

"בימי כתר" מוגדרת בתוכ נייה של הפסטיבל כ"פורטרט פרפורמטיבי", שמבוצע על ידי שבע נשים בעשורים שו נים לחייהן. היוצרת היא לילך דקל אבנרי, והשחקניות נמנות עם קבוצת "פאתוס מאתוס" והן גם היו שותפות לכתיבת ההצגה. "ההצגה הזאת היא בעצם קולות של נשים בגילים שונים, שמתארות את החוויה שלהן בתקופת הקורונה והסגר", מסבירה ארנון. "הבת שלי, אורה, מש חקת משהו שמבוסס על מה שקרה לה באמת במעבר לחטיבה. היא עברה לכיתה ז' בשנת הקורונה ולא הכירה כמעט אף אחד מהכיתה החדשה. אני משחקת דמות שגם מבוססת על מה שקרה לי באמת: נתקעתי בבית עם שני ילדים קטנים ועם אמא עם אלצהיימר. כל היום התעסקתי באמא שלי ובילדים וכמעט השתגעתי. "ההצגה מורכבת ממונולוגים שמוקר נים במקביל על מסכי ענק, בחלל אחד, כשהקהל בוחר לאיזה מונולוג להקשיב תוך כדי שיטוט במרחב. אנח נו גם נהיה שם, נסתובב בין האנשים". איך יצא שהבת שלך ושל מולי בהצגה? "כבר כמה שנים שאורה מדבבת סרטים. כשחיפשו להצגה ילדה בת 12 - הצעתי אותה. היא נפגשה עם לילך והיה חיבור. האמת היא שהייתי בהלם ממנה, היא עושה מונולוג מאוד ארוך שמצריך טכניקות משחק מאוד טובות, והיא בכלל לא לומדת תיאטרון, היא יותר באמנות פלסטית".

כזוג שחקנים, אתם מעודדים אותה להיכנס לעולם שלכם?

"אני לא מעודדת אותה להיות שחקנית. הצעתי לה את החוויה הזאת כי אני חו שבת שזו חוויה. אני שחקנית ואלה חיים מאוד קשים. מולי ואני אנשים חרוצים אז אנחנו לא נתקעים בלי עבודה, תמיד מייצרים עבודה, אבל אלה לא חיים קלים להיות שחקן. היא בעצמה כבר אמרה לי שלא בטוח שהיא רוצה להיות שחקנית כי היא רוצה הרבה כסף )צוחקת(. בינ תיים אנחנו רק רוצים שתלמד מתמטי קה וספרות".

את גם עובדת בתיאטרון באר שבע על הצגה יחד מולי.

"האמת שזה התחיל כיוזמה של שיר גולדברג ושחר פנקס שהציעו שנתאחד. זה לא קל. כבר בחזרות עצמן, כשאנחנו לומדים טקסט בעל פה - הוא ממלמל יחד איתי את הטקסט שלי ואני מתחר פנת מזה )צוחקת(. זה מחזה לשניים בשם 'קצר' שכתבה נועה לזר קינן ומביימת רוני ברודצקי. זה בעצם מחזה טרגי קומי על זוגיות ועל מה שהשנים עוללו לה".

 ?? ?? הבת, אורה שולמן
הבת, אורה שולמן
 ?? צילומים: סיגל אלמוג ?? אמא אפרת ארנון
צילומים: סיגל אלמוג אמא אפרת ארנון
 ?? צילום: קוקו ?? אבא, מולי שולמן
צילום: קוקו אבא, מולי שולמן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel