Israel Hayom

תקפה נערים, לא עמדה לדין - וחזרה למשטרה

שוטרת מג"ב, שהיתה אמורה להישפט בגין שימוש בכוח מופרז, השתחררה מהשירות והתיק נגדה נסגר √ כעבור חודש התגייסה מחדש √ המשטרה: "הופקו לקחים"

- אפרת פורשר

ל"ישראל היום" נודע כי מדור המשמעת של המש טרה הגיש לאחרונה מחדש כתב אישום משמעתי, בגין שימוש בכוח שלא כדין, כנגד שוטרת מג"ב שהשתחררה משירות החו בה והתגייסה מחדש למשטרה.

זאת, לאחר סאגה של חילופי מכ תבים ועררים שהגיש ארגון חוננו בשם נערי גבעות, שהתלוננו כנגד השוטרת, אשר תועדה נוהגת בא לימות כלפיהם במהלך פינוי מאחז.

תחילת הפרשה בפברואר ,2020 כאשר התפתחו עימותים בין צעי רים וצעירות במאחז הבלתי חוקי גאולת ציון לבין כוחות מג"ב. המ שטרה טענה אז כי הוש לכו אבנים לעבר הכוחות ונחסמו צירים. הצעירים הכחישו יידוי אבנים וט ענו כי הביעו התנגדות פאסיבית כשישבו על הק רקע וסירבו להתפנות.

בסרטונים מהאירוע תועדה שוט רת מתיזה מטווח אפס גז פלפל לפ ניהם של מפגינים שסירבו להתפנות וגוררת נערה בשערותיה על הקרקע; כמו גם מתיזה גז לעבר נערה שנו טרלה על ידי שוטר אחר. בתלונה למח"ש נגד מפקד הכוח ונגד השו טרת, נטען כי פעלו בניגוד לנהלים והפעילו כוח לא סביר.

כעבור שנה הודיעה מח"ש כי השוטרים יועמדו לדין משמעתי ולא לדין פלילי. ההחלטה הועברה למחלקת המשמעת של המשטרה לצורך יישומה, אך בהמשך עוד כן עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו כי כתב האישום נגדה בוטל והתיק נסגר לאור שחרורה משירות החובה. במח"ש הודו כי לא עודכנו על שח רורה, כמו גם על סגירת את התיק.

עוד התברר כי כחודש לאחר מכן, התגייסה השוטרת מחדש למשטרה. בעקבות זאת הורתה מח"ש להעמיד אותה לדין משמעתי. ואכן, בחודש שעבר הוגש כתב האישום ובמשטרה הודיעו לחוננו כי ישקלו אם לנקוט גם באמצעים מנהליים.

"אנחנו שוקלים פנייה לבג"ץ", הודה עו"ד יאדו מארגון חוננו.

מהמשטרה נמסר: "מח"ש החליטה על העברת ההליך למחלקת משמ עת רק בחלוף שנה מיום שחרורה. בשל כך התיק נסגר כי ניתן להעמיד לדין משמעתי שוטר עד 180 מיום שחרורו. לאחר שובה לאירגון הוגש כנגדה כתב אישום. באשר להליך הגיוס הופקו הלקחים".

תיעוד התקרית - באתר וביישומון "ישראל היום".

 ?? ?? השוטרת. הסרטון המלא באתר
השוטרת. הסרטון המלא באתר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel