Israel Hayom

פיגוע הטרור בנורבגיה: הרוצח - אזרח דנמרק שהתאסלם

המפגע, בן ,37 יצא למסע הרג ברחובות עירו - עם קשת וחיצים √ התוצאה: 5 הרוגים ו 2 פצועים קשה √ ר"מ נורבגיה: "מקרה מחריד"

- נטע בר

אזרח דנמרק בן 37 שהתאסלם ועבר הקצנה - זהו הרוצח שהרג שלשום חמישה בני אדם ופצע באורח קשה שניים נוספים בעיר קו נגסברג שבדרום נורבגיה.

מחקירתו של האיש, אספן אנדר סן ברוטן, מדובר בפיגוע טרור שבוצע ממניעים דתיים. שירותי הביטחון של נורבגיה אישרו כי אכן נראה שמדובר במתקפת טרור, אך הסתייגו מהסיבה המדויקת לפיגוע ואמרו כי היא עדיין לא ברורה. לפי דיווח בתחנת הטלוויזיה המקומית ,TV2 החשוד עבר את תהליך ההתאסלמות וההקצנה בזמן שהתגורר בעיירה שבה בוצע הטבח.

מהדיווחים בתקשורת המקומית מת ברר כי ברוטן, חמוש בחץ ובקשת, יצא למסלול הקטל שלו בשעה 18:30 )שעון מקומי(. תחילה נכנס למרכול "קופ אק סטרה" המקומי, והמשיך לכמה זירות ברחבי העיר ופגע במהלך חצי שעה בעוברי אורח שהיו בדרכו. עד ראייה תיאר את התוקף כמי שהסתובב "עם אשפת חיצים על הכתף וקשת גדו לה בידו". לאורך כל האירוע התבקשו התושבים להישאר במקומות סגורים ולא לצאת.

הפצועים הרבים ששהו בזירה פונו לבתי חולים באזור, ובאתר הטבח נראו עשרות רכבי הצלה הכוללים אמבול נסים, ניידות משטרה ומסוקים. בפצו עים נמצא גם שוטר מקומי, שלא היה בתפקיד וככל הנראה ניסה להתעמת עם ברוטן. בעקבות האירוע הונחו כל השוטרים במדינה להתייצב למשמרתם כשהם חמושים בנשק חם. משטרת נו רבגיה מסרה כי האיש פעל לבדו, וכי מרגע שנתפס הוא אינו מהווה עוד איום.

ברוטן היה מוכר למשטרה והורשע בעבר בפריצה למוזיאון, וכן בהחזקה ובשימוש בסמים. בשנת 2020 הוצא לו צו הרחקה מהוריו, לאחר שאיים על אביו כי ירצח אותו. האב הוא אזרח נורבגיה, ואמו של ברוטן היא אזרחית דנמרק.

"מדובר במקרה מחריד, מזוויע ממש", אמרה ראשת ממשלת נורבגיה ארנה סו לברג, "זהו אירוע דרמטי שפגע קשה בקהילה המתגוררת בקונגסברג. האירו עים מזעזעים אותנו, ואני מבינה שרבים מפחדים".

 ?? ?? חוקרי משטרה בזירת הירי )בתמונה הקטנה: אחד החיצים שנורו נעוץ בקיר(
חוקרי משטרה בזירת הירי )בתמונה הקטנה: אחד החיצים שנורו נעוץ בקיר(

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel