Israel Hayom

אנה מוכשרת, המון פוטנציאל

אנה דוברוביצקי מגלמת אישה שנסחטת על ידי רופא בהצגה "אמוק" בתיאטרון מלנקי, ומחכה ליציאת הסרט "יותר ממה שמגיע לי", שעליו היתה מועמד לפרס אופיר √ "אני נהנית מכל רגע", היא אומרת

- מאיה כהן

היום עולה בתיאטרון מלנקי ההצ גה "אמוק" מאת הסופר היהודי אוסטרי סטפן צווייג, דרמה פסיכולוגית שבמרכזה תשוקתו הסודית והאומללה של רופא לאישה, שמעבירה אותו על דעתו.

במחזה, שתרגם רועי חן וביים מיכאל טפליצקי, המנהל האמנותי של תיאטרון מלנקי, מככבת השחקנית אנה דוברובי צקי .(40) "אני מגלמת אישה שמגיעה לעשות הפלה ומספרת לרופא )דודו ניב( את הסוד שהיא נכנסה להיריון מחוץ לנישואים. הוא מנצל את מעמדו ואת חולשתה ומציע לה עסקה מגונה", מס פרת דוברוביצקי, ששיחקה בין היתר בתיאטראות הקאמרי ובית ליסין, בסד רות כמו "מנאייכ", "השוטר הטוב" ו"בת אל הבתולה" ובסרטים כמו "נמל בית" ו"אחד בלב".

לדבריה, "המצב הזה הוא בעצם מטא פורה למה שמתרחש בעולם היום, בעו לם הגברי והכוחני, כשאישה מפקידה את גורלה בידיו של גבר שהופך את זה למצב של שליטה וניצול. זה מחזה שמ דבר על ניצול לרעה של מעמד וכוח".

זו הפעם הראשונה שדוברוביצק­י מש חקת בתיאטרון מלנקי, שהוקם ב 1997 על ידי עולים חדשים מרוסיה. "לא הש תתפתי עד היום במשהו בעל רקע רוסי", היא צוחקת, "אבל התיאטרון הזה לא מייצג את התרבות הרוסית אלא תר בות באופן כללי, ואני נהנית מכל רגע". דוברוביצקי שיחקה בשני סרטים שיוצאים השנה: סרטה החדש של טליה לביא, "אחד בלב", וסרטו של פיני טבגר, "יותר ממה שמגיע לי", שעל התפקיד בו היתה מועמדת לפרס אופיר. "העבודה ב'אחד בלב' היתה אחת הח

וויות הפמיניסטיו­ת החזקות בחיים שלי", היא מספרת. "טליה לביא ניצחה על הצילומים בירושלים בלילות הקרים, כשהיא בהיריון מתקדם. זה היה מעורר השראה. היתה לי גם חוויה בלתי רגילה בסרט כי אני מגלמת אישה שמתאבדת והייתי צריכה לקפוץ מקומה שביעית. יש לי פחד גבהים, וקפצתי עם חבל ברזל שהחזיק אותי. אני חושבת שהקפיצה הזאת עזרה לי להתמודד עם הפחד".

קטפת מועמדות לפרס אופיר על גי לום הדמות בסרט "יותר ממה שמגיע לי", שייצא בהמשך השנה.

"הסרט הזה, שקרוב לליבי, מספר את סיפורו של ילד בן 13 שגר עם אם חד הורית, עולה מבריה"מ לשעבר, שלא מוכנה לחגוג לו בר מצווה. הילד חווה תסכול בגלל הבדלי התרבויות ומתעקש, מוצא רב, ולאט לאט מכניס אותו הבי תה. האמא, שבהתחלה מאוד מתנגדת, מתחילה להתקרב אליו ונוצר מיקרוקו סמוס של שלושה. זה באמת סרט מיוחד, שאני מקווה שיצליח. מבחינתי הזכייה היתה לקחת חלק בסרט הנפלא הזה".

 ?? ?? דוברוביצקי בהצגה "אמוק" צילום: ויקטור צו
דוברוביצקי בהצגה "אמוק" צילום: ויקטור צו

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel