Israel Hayom

עבאס: "הקואליציה שברירית, אבל לא נפיל את הממשלה"

יו"ר רע"מ בראיון לעיתון הערבי "אילאף" לקראת חזרת הכנסת מהפגרה: "ננסה להשיג את המרב עבור החברה הערבית" ● על נתניהו: "לא פוסלים" ● המתיחות בהר הבית: "עובד עם מלך ירדן על פתרון"

- דנה בן שמעון

רגע לפני חזרת הכנסת מה פגרה ופתיחת מושב הקיץ בשבוע הבא, מפזר יו"ר רע"מ מנ סור עבאס את הערפל הפוליטי.

בראיון לעיתון הערבי "אילאף", שערך עימו העיתונאי הישראל מג'די חלבי, שופך עבאס מים צוננים על ההערכות שלפיהן רע"מ בדרכה לפרק את ממשלת בנט לפיד.

"רע"מ לא תפיל את הממשלה ולא תהיה הסיבה להפלתה", מבהיר עבאס. "עניין הפלת הממשלה, אצל חלקים מסוימים, אולי גורם לתחושת כוח, אבל אני לא חושב בדרך הזאת. הקואליציה שברירית, אך רע"מ תנסה להשיג את המרב לחברה הערבית. השותפות בנויה על כיבוד הסכמים. אם לא נצליח להביא הישגים לעמנו, גם הם לא ישיגו דבר".

למרות חילופי המהלומות בינו לבין ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, מצהיר ח"כ עבאס בראיון כי אינו שולל שותפות עתידית עימו. "איננו רואים שנתניהו יכול לה רכיב ממשלה בהרכב הנוכחי. עם זאת, אנחנו לא פוסלים את השות פות עימו בממשלה חלופית", ציין עבאס, ואמר כי מפלגתו לא תומכת בבחירות בשלב זה. "איננו חוששים מבחירות מוקדמות", הוא מוסיף, "אך הן לא יועילו כעת. אנחנו כוח שמר כיב ומפיל ממשלות, והאינטרס של עמנו הוא החשוב".

הראיון עם עבאס מתקיים על רקע המתיחות בהר הבית והמחלוקות בין ישראל לירדן סביב ההסדרים בהר. בשעה שירדן עירבה את האמריקנים במאמץ להגיע להבנות, מתקיימים מגעים גם בערוץ קשר שפתח ח"כ עבאס מול עבדאללה מלך ירדן.

בהתייחסו להקפאת חברות רע"מ בקואליציה על רקע מהומות הר הבית, טוען עבאס הוא עובד עם מלך ירדן והווקף על מציאת פתרון לנושא. לדברי יו"ר רע"מ, הוא מקווה שבקרוב יימצאו פתרונות, בהסכמת הממשלה, למחלוקת בהר. אחד הפתרונות, בת פסיתו, הוא לאפשר לווקף ולשומריו למלא את תפקידם כדי לאכוף את הסדר בהר.

נושא נוסף שאליו מתייחס עבאס בראיון הוא תרומת הפלשתינים למצב. "אנחנו רוצים לשמור על מסגד אל אקצא והאירועים כואבים לנו. כל תופעה של אלימות בתוך המסגד לא מקובלת עלינו".

 ?? ?? נשקל חיזוק הווקף. העימותים בהר הבית, אתמול
נשקל חיזוק הווקף. העימותים בהר הבית, אתמול
 ?? ?? עבאס. "לא נהיה הסיבה להפלת הממשלה"
עבאס. "לא נהיה הסיבה להפלת הממשלה"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel