Israel Hayom

לאחר עיכוב של שנתיים: אושר מכשיר אקמו לביה"ח הלל יפה

החלטת משרד הבריאות התקבלה לאחר מאבק לרכישת המכשיר, שמחליף את הפעילות של הלב והריאות ● מנהל המרכז הרפואי, ד"ר מיקי דודקביץ: "המכשיר יפחית את הסיכון למטופלים שעוברים למרכזים אחרים"

- מיטל יסעור בית אור

לאחר יותר משנתיים של בק שות, משרד הבריאות אישר לבית החולים "הלל יפה" לרכוש מכ שיר אקמו - מכשיר המחליף את פעי לות הלב והריאות ומשמש, בין היתר, לטיפול בחולי קורונה במצב קשה שהנשמה רגילה לא מועילה להם.

מאבקו של בית החולים לקבל רישיון להצבת מכשיר פורסם ב"ישראל היום" ולווה על ידי ח"כ אופיר כץ )הליכוד(. בין השאר, פרסמנו נתונים על הפערים האדירים בשיעור מכשירי אקמו לנפש בין הצפון והדרום למרכז הארץ, כאשר בצפון הימצאות המכשירים היתה נמו כה פי עשרה. מאז הפרסום, אושרו לר כישה שני מכשירי אקמו לבית החולים בנהריה ומכשיר נוסף לבית החולים ברזילי באשק לון. בישראל ישנם כיום כ 96 מכשירים כאלו.

בשיאי התחלואה בקורונה, היו מקרים רבים שבהם בתי החולים בפריפריה נאלצו להעביר חולים לטיפול בבתי החולים במרכז. באחד המקרים, חולה במצב קשה מאוד שנזקק להנשמה על ידי אקמו הועבר לבית חולים אחר - ונפטר זמן קצר לאחר ההעברה. במקרה אחר, חולה מבית החולים בנהריה, שבו לא היה מכשיר עד החו דשים האחרונים, הועבר כשהוא מונשם ומורדם במשך שעות לבית חולים הדסה עין כרם בירושלים. אלי ארביב מפרדס חנה שכל לפני חודשיים וחצי את אחותו, עליזה שקד אר ביב, בת 64 במותה, שנדבקה בנגיף לאחר שאושפזה במצב קשה ב"הלל יפה": "היום אני שמח לש מוע שיש מכשיר אקמו ואני בטוח שהוא יציל חיי אדם. אני לא יודע לשפוט אם הוא היה מציל את אחותי, אבל במשך כל חיי תלווה אותי המחשבה שאולי ניתן היה להציל את עליזה. מדובר בבית חולים שמשרת מאות אלפי אנ שים, זה בלתי נתפס שכל השנים לא היה שם מכשיר כזה, ואני מקווה שכעת חייהם של אנשים יינצלו".

ד"ר מיקי דודקביץ, מנהל המר כז הרפואי הלל יפה, בירך על קבלת האישור ממשרד הבריאות: "משמעות מתן האישור לבית החולים היא הפח תת סיכון החיים למטופלים בהעברתם למרכז אחר כדי לקבל טיפול. אני רוצה להודות לח"כ כץ על המאמצים והזמן שהשקיע בהשגת האישור. כמו כן, אני רוצה להודות לראשי המועצות באזורנו, השותפים הטבעיים למחויבות לבריאות התושבים ולכל מי שלקח חלק וסייע בקבלת האישור".

ח"כ כץ בירך על ההחלטה: "מאבק של חודשים שכלל פניות לשר הב ריאות הורוביץ, שאילתות ודיונים שיזמתי בשביל המטרה החשובה, לשמור על בריאות התושבים ולהציל את חייהם".

 ?? ?? הישג משמעותי. המרכז הרפואי הלל יפה
הישג משמעותי. המרכז הרפואי הלל יפה
 ?? ?? מכשיר אקמו
מכשיר אקמו
 ?? ?? "ישראל היום", 24.01.22
"ישראל היום", 24.01.22
 ?? ?? ח"כ אופיר כץ
ח"כ אופיר כץ

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel