Israel Hayom

אחרי הסערה המושלמת, ריאל מדריד וליברפול חוזרות לפריז

- נדב יעקבי | מסביב לכדור נדב יעקבי, גם בטוויטר ‪@nimidana -‬

1

כשהשעון הראה 89:40 מנצ'סטר סיטי היתה עם רגל וארבע אצבעות בגמר. היא הובילה 0:1 בברנבאו, 3:5 בסיכום שני המ שחקים. ועד לאותו רגע ריאל מדריד לא שלחה אפילו כדור אחד למסגרת של אדרסון.

פפ גווארדיולה, שעד רביעי בערב הפסיד רק פעם אחת בתשעה משח קים בברנבאו, היה בטוח שהמלאכה הושלמה. מה שקרה לפ.ס.ז' ולצ'לסי, לא יקרה במשמרת שלו. נכון, ריאל תמיד ידעה לצאת מהקבר - אבל לא הפעם. היא הרי היתה צריכה שני שע רים כדי לכפות הארכה. ונותרו 20 שניות לסיום 90 הדקות.

אבל זה קרה, ועוד איך זה קרה. באופן דרמטי יותר מאשר בכל המ שחקים המטורפים שהיו העונה לריאל. במדריד ימשיכו לדבר על ההיסטוריה, על הקסם של הברנבאו ועל קבוצה שלעולם לא נכנעת. הכל נכון, וע דיין אי אפשר להסביר את הקריסה המנטלית של אלופת אנגליה.

מה שכן אפשר לומר: זה יכול לק רות רק בכדורגל. אין שום ענף ספורט אחר שדברים כאלו יכולים לקרות בו. שהקבוצה הפחות טובה והפחות מסוכנת, תנצח. ולא פעם אחת, אלא שלוש פעמים ברציפות. כמו שסיכם בעבר סר אלכס פרגוסון באלגנטיות:

2

‪."football, bloody hell"‬ גווארדיולה השווה שיא של ז'וזה מוריניו, הנמסיס הכי גדול שלו, שהוא ממש לא היה מעו ניין להשוות: הפסד שישי בחצי גמר ליגת האלופות. פפ נחשב, ובצדק, לאחד המאמנים הגדולים בעולם. זה לא רק ההישגים והתארים, אלא גם השיטה, הפילוסופיה, ההשפעה על מאמנים אחרים.

את קריירת האימון הוא פתח בס ערה עם הזכיות של ברצלונה בלי גת האלופות ב 2009 וב ,2011 ואף שמאז המשיך לזכות בתארים, אלי פויות וגביעים - באירופה הוא נכשל שנה אחרי שנה, כולל הפסד כואב עם סיטי בגמר אשתקד לצ'לסי.

העונה היה צריך להגיע התיקון. פפ לא רק היה צריך להעפיל לגמר, אלא גם לזכות בצ'מפיונס 11 שנה אחרי הפעם האחרונה. אבל רודרי גו עקץ אותו פעמיים ובנזמה הש לים את אחת הרמונטדות הגדולות בהיסטוריה. השאלה הגדולה היא איך סיטי מתאוששת מהטראומה שחוותה במדריד. בראשון מחכה לה ניוקאסל, ופפ יודע שאם ימצמץ - גם האליפות תלך לאיבוד.

3

הגמר בעוד שלושה שבועות בסטאד דה פראנס בפריז מעלה הרבה זיכרונות, גם בליברפול וגם במדריד. האוהדים הוותיקים ייז כרו בגמר גביע האלופות של ,1981 לפני 41 שנה. גם אז ליברפול וריאל נפגשו בעיר האורות, רק בפארק דה פראנס הצנוע. ליברפול ניצחה אז 0:1 משער של המגן השמאלי אלן קנדי, שבאותה עונה התמודד על מקום בה רכב עם אבי כהן ז"ל.

זה היה הגמר האחרון שבו ריאל הפ סידה. מאז היא שיחקה בעוד שבעה גמרים, ובכולם ניצחה. האחרון שבהם, ב 2018 - על ליברפול. ארבע שנים אחרי הגמר ההוא בקייב, עיר שבימים אלה הדבר האחרון שחושבים בה זה על כדורגל, הבלאנקוס והמייטי רדס נפגשים שוב.

מוחמד סלאח אמר אחרי שליבר פול ניצחה את ויאריאל שהוא רוצה לפגוש את ריאל בגמר. ברור. זה היה המשחק שבו הוא נפצע בדקה ה 30 וירד בדמעות אחרי "טיפול" מסרחיו ראמוס. לאחר שקיבל את מבוקשו, הכוכב המצרי יוכל לסגור את החשבון שנותר פתוח.

4

וקרלו אנצ'לוטי? הוא לא מפסיק לשבור שיאים. אחרי שהפך למאמן הראשון בהיסטוריה שזוכה באליפות בכל חמש הלי גות הבכירות, עכשיו הוא גם המא מן הראשון אי פעם שמגיע לחמי שה גמרי צ'מפיונס. ואם ריאל תנצח בגמר "קרלטו" גם יהפוך למאמן הראשון שזוכה בגביע עם האוזניים הגדולות ארבע פעמים - פעמיים עם מילאן ופעמיים עם ריאל.

ולאנצ'לוטי יש זיכרונות ממפגשי העבר מול ליברפול. בגמר 2005 באיסטנבול הרוסונרי כבר הובילו 0:3 במחצית, אבל ליברפול עשתה קאמבק מטורף במחצית השנייה, הש וותה ל 3:3 וניצחה בפנדלים. שנ תיים לאחר מכן הגיעה הנקמה כש מילאן ניצחה את ליברפול באתונה, עם צמד של פיפו אינזאגי. וכן, אחרי שתי עונות שעשה באברטון, מבחינת אנצ'לוטי הגמר מול האדומים יהיה גם סוג של דרבי.

5

המאבק על כדור הזהב כנראה הוכרע. קארים בנזמה בן ה 34 יזכה בו. נכון, אם ריאל תפסיד בגמר לליברפול, ייתכן שסאדיו מאנה או סלאח יעקפו אותו בישורת האחרו נה. ועדיין, כשמשווים בין מה שה שניים עשו לבין מה שקארים בנז מה עולל העונה, קשה לראות איך התואר היוקרתי לא מוענק לחלוץ הצרפתי.

43 שערים ב 43 משחקים ו 14 בי שולים. 15 מתוכם הבקיע באלופות, כולל 10 בשלבי הנוק אאוט. עכשיו נמתין לראות אם הוא יבקיע גם בגמר, שיתקיים אצלו בבית, בפריז.

 ?? צילום: GettyImage­s ?? בנזמה והבלאנקוס חוגגים. רמונטדה היסטורית
צילום: GettyImage­s בנזמה והבלאנקוס חוגגים. רמונטדה היסטורית
 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel