Israel Hayom

שווייץ: "מחויבים לחברה שתורמת לזכויות אדם"

-

שגרירות שווייץ בישראל: "שווייץ מחוייבת לחברה אזרחית פעילה שתורמת לזכויות אדם. מחויבות זו כוללת תמיכה בעקבות, כמו בארגונים הנוספים שהוזכרו בכתבה. שווייץ רואה בדאגה הגבלות על מרחב החברה האזרחית וחופש הביטוי... היא קוראת בקביעות לכל הצדדים לעמוד בהתחייבויו­תיהם על פי המשפט הבינלאומי... ולהימנע מצעדים חד־צדדיים, שעלולים להשפיע על מאמצי השלום. שווייץ ערה לכך שדיווחים אחדים מאז ראשית ,2021 מעריכים פעולות ישראליות נגד פלשתינים, כפעולות שעולות כדי אפרטהייד".

עקבות: "המכון עוסק במחקר היסטורי, בסיוע לארגוני זכויות האדם, בקידום השקיפות ובהסרת חסמים לא חוקיים לגישת הציבור לארכיונים הממשלתיים. לתיעוד ולמחקר ארכיוני יש תפקיד חשוב ביצירת אווירה שמעודדת פיוס, שלום והגנה על זכויות האדם. אף חברה אינה נהנית מחשיפת מעשי עוול שחבריה אחראים לה, אבל להכרה בעוולות העבר יש לשיטתנו תפקיד חשוב בפתיחת הדרך לפיוס ולשלום. סילוף ההיסטוריה באמצעות הסתרה מתמשכת של חומר ארכיוני שתוכנו אינו עומד בקנה אחד עם 'הסיפור הרשמי' על 1948 ועל יחסי המדינה עם אזרחיה הערבים, פוגע הן בסיכוי לעתיד של שלום והן ביכולתה של החברה הישראלית לקיים דיון חברי ופוליטי שמבוסס על עובדות ולא (רק) על מיתוסים".

משרד החוץ: "עוד 2018־ב הונחו משרדי הממשלה הרלוונטיים על ידי היועמ"ש כי אין לאסוף מידע בנוגע לפעילות עמותות ישראליות ומקורות המימון שלהן, וכי מידע כזה שנאסף טרם מתן ההנחיה כמו במקרה של עקבות יימחק ולא ייעשה בו שימוש. במסגרת תגובת המדינה לעתירה שהוגשה לביהמ"ש העליון (והתקבלה) בנושא, הבהרנו כי רק במקרה שבו נחשף באקראי למידע קונקרטי ומזדמן... המהווה התערבות בענייניה הפנימיים של ישראל באופן החורג מן הנהוג בין מדינות ידידותיות, יישקלו בזהירות יתרה מכלול השיקולים אם להביע עמדה רשמית מול המדינה הזרה. לא התקיים מקרה אשר עלה כדי התערבות פנימית של גורם זר בענייניה הפנימיים של ישראל, שהצדיק פנייה למדינה זרה, בהתאם לעמדה שהוצגה בפני בית המשפט. הדבר נכון לשנת 2018 לעניין 'עקבות' ונכון גם כיום".

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel