Israel Hayom

חתונה שחורה

רצח שושבינה, רגע לפני חתונת חברתה, הופך את האירוע הנוצץ לתיבת פנדורה

- מתח גבוה | אסף גולן

פותחים תיק: גופתה של מריט מונקו נמצאה במי הים על ידי חברתה הטובה סלסט אוטיס - ביום שבו סלסט אמורה להתחתן. הכלה חוטפת התקף חרדה, כשהיא מגלה את מי שהיתה אמורה להיות השושבינה שלה ללא רוח חיים. אבל כיצד בחורה צעירה בת 29 טובעת במי הים הנמוכים של החוף? האם ייתכן שמישהו רצה להיפטר ממנה? גילוי הפתרון לשאלה הזו מוטל על מפקד משטרת ננטקט, אד קפנאש, שמתחיל לחקור את האירוע, ומגלה לתדהמתו כי החתונה המשמחת מלאה ב"עקרבים" ובשלל סיבות לכך שכמעט לכל המשתתפים בה היה אינטרס לבצע פשע ואפילו רצח.

גבולות הז'אנר: קבוצת אנשים שמתאספת במקום קטן, אם כדי לחגוג אירוע שמח או סתם עקב הנסיבות, היא אחת מצורות סיפור המתח הקלאסי שאהבה לטוות אגאתה כריסטי. תמיד בתחילת סוג הסיפורת הזה כל האורחים נראים נקיים מכל חשד או כמי שהזדמנו אל המקום בטעות, אבל לאט־לאט מתברר שלא כל מה שנוצץ זהב ושלאנשים ישנם סודות רבים, שהם מסוגלים

גם לרצוח עבורם מתוך רצון שלא יתגלו.

ממד המתח: למי יש אינטרס שהצעירה הניו־יורקית תשתוק לנצח? ואולי בכלל כמה אנשים ביצעו את הפשע יחד? השאלות האלו הולכות ונערמות ככל שהעלילה נמשכת, ולאט־לאט מצליח צוות החוקרים לגלות עוד ועוד סיבות לכך שמריט היתה צריכה למות, ומדוע מה שנראה כחתונה שמחה הוא למעשה אירוע שערורייתי שכנראה לא צריך להתקיים. מבחינה זו המתח נצבר ונצבר לעוד ועוד חידות ושאלות עד סוף העלילה.

שורה תחתונה: ספר מטוסים או חופשה קלאסי, קליל ומהנה. אין כאן מתח עוכר שלווה אלא יותר עלילה קלילה שמתוארת בתוך רקע הכולל אינסוף סוגי אוכל טעימים, משקאות חריפים וחופי זהב. במילים אחרות - כיף לקרוא את הספר לצד הבריכה במלון, כשעל השולחן מיץ או קוקטייל קפוא. זו הגדולה של הספר וזו כל מהותו. מי שאוהב ספרים כאלו ייהנה עד מאוד.

הזוג המושלם, אלין הילדרברנד, הוצאת כנרת זמורה דביר, מאנגלית - סיוון מדר, 415 עמ'

 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel