Israel Hayom

הבחירה של טוקו

טורניקה שנגליה עזב את צסק"א יומיים לאחר שרוסיה פלשה לאוקראינה ושינה את העונה של וירטוס בולוניה ● ניצחון הערב בגמר היורוקאפ יחזיר אותה ליורוליג אחרי 15 שנים

- אבי סגל

בשבוע הבא, ביום חמישי, ייצא לדרך פיינל פור היורוליג בבלגרד. אם ולדימיר פוטין וצבא רו סיה לא היו פולשים לאוקראינה, סביר להניח שהיינו רואים בבירת סרביה את צסק"א מוסקבה, ובמדיה את טו רניקה "טוקו" שנגליה.

המלחמה כידוע שינתה הכל, וכבר הערב הכוכב הגאורגי יכול לרשום הישג גדול אחר - להחזיר את וירטוס בולוניה למפעל היורוליג אחרי 15 שנה.

האיטלקים יתמודדו מול בורסאס

פור הטורקית בגמר היורוקאפ, וכא מור הזכייה בו מגיעה עם בונוס ענק - מקום במפעל הבכיר באירופה. נוכח העובדה שבולוניה היא קבוצה איכו תית יותר וגם מארחת את המשחק, הסיכויים לסוף שמח בסרט של שנגליה לעונת 2021/2022 גדו לים. הוא, בכל מקרה, כבר מוכן להקרנה על המסך הקרוב אליכם.

בקיץ ,2020 אחרי שש עונות נהדרות במדי באסקוניה, שבמהלכן אף הפך לקפטן,הצטרף טוקו לצסק"א. כבר אז, הרבה לפני המלחמה הנוכחית, המע בר שלו לרוסיה לא היה קל לעיכול במולדתו. אולי כדי לרכך זאת, הוסיף

שנגליה סעיף ייחודי לחוזהו, שלי מד על פטריוטיות גדולה - צסק"א היתה מחויבת לשחררו לכל משחק של גאורגיה, גם אם משחקי הנבחרת התנ גשו עם משחקי יורוליג )תוצאה של סכסוך בין פיב"א ליורוליג(.

העברתו של שנגליה לצסק"א היתה נוצצת, אבל צריך לומר את האמת - תקופתו שם לא היתה הצלחה מסחררת וכללה לא מעט פציעות. ועדיין, הכל התקדם שם על מי מנו חות עד פברואר האחרון. אז רוסיה פלשה לאוקראינה, טוקו עזב את מוס קבה בתוך יומיים - הראשון מבין הז רים של צסק"א שעשו זאת - ובקבוצה הרוסית רק טרחו להזכיר כי כלל לא הרשים במדיה.

תקופת היובש נגמרה

שנגליה נקלע לסיטואציה בעייתית, כיוון שביורוליג מועד ההעברות כבר נסגר, אבל ביורוקאפ החלון עוד היה פתוח לימים ספורים, והבולונזים הח תימו במהלך בזק שני תותחים כב דים, שנגליה ודניאל האקט, שעזב גם הוא את צסק"א. היתה זו עסקה כפולה ששינתה את פני העונה.

וירטוס, בעבר קבוצת פאר ופע מיים אלופת יורוליג, נכנסה לת קופת יובש ארוכה בגלל בעיות כלכליות, וכבר לא היתה פקטור בכדורסל האירופי. 15 שנה היא נעדרת מהיורוליג, אבל לפני שלוש שנים החלה במסע החזרה, עם מטרה ברורה לעבר המפעל הבכיר. הסמל הגדול של ההתח משות וההתחדשות של וירטוס היה הסרבי הוותיק מילוש תיאודושיץ'.

בשתי העונות הראשונות הקבו צה לא הצליחה במשימתה.

עונת 2019/2020 נקטעה בגלל מגיפת הקורונה, ובעונה שעברה הקבוצה הודחה בחצי גמר היורו קאפ על ידי קאזאן. גם העונה הנוכחית לא התחילה בצו רה משכנעת. וירטוס גמגמה וסיימה רק רביעית בבית המוקדם. סוללת הכוכבים לא התחברה, לצד הרבה פציעות. אבל אז הגיעה ההחתמה המדוברת, והנה האיטל קים מובילים את הליגה ומשחקים בגמר היורו קאפ, מרחק נגיעה מה מטרה. סוד ההצלחה, עם הצטרפותם של שנגליה והאקט, הוא העובדה שהם שחקנים לא רק מצוינים, אלא גם קבוצתיים. הם הצליחו לחבר את בולוניה, שניצ חה בשישה משבעת המשחקים, עם טוקו. ניצחון הערב, וכבר יהיה מדובר בהחת מת העונה עם השפעה על העונה הבאה. כשחתם בבולוניה, דיברו על כך שזו תחנה זמנית לפני מעבר של שנגליה לברצלונה בקיץ הקרוב, וכעת הידיעות באיטליה מספרות על חתימה קרובה על הארכת חוזה בווירטוס. בתחילת השבוע כוכב נערץ אחר בגאורגיה, גאורגי שרמדיני, זכה בליגת האלופות של פיב"א עם טנריפה. הערב, בגמר היורוקאפ, מקווה שנגליה להש לים דאבל פטריוטי עם גביע היורוקאפ.

 ?? ?? שנגליה. חיבר את סוללת הכוכבים של בולוניה צילום: אי.אף.פי
שנגליה. חיבר את סוללת הכוכבים של בולוניה צילום: אי.אף.פי
 ?? ??
 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel