Israel Hayom

אושרה בניית אלפי יחידות הדיור ביו"ש

- תמיר מורג, אפרת פורשר ויורי ילון

מועצת התכנון העליונה אישרה אתמול את קידום בנייתן של 4,179 יחידות דיור בשלבי תכנון שונים ביהודה ושומרון.

1,536 יחידות דיור אושרו להפרדה, השלב הראשון בשלבי התכנון. 2,429 יחידות אושרו לתוקף, השלב האחרון בשלבי התכנון לפני יציאה למכרז ושיווק. בין היתר, מת"ע צפויה לאשר כ־021 יחידות ביישוב טל מנשה שבשומרון, כפי שדובר לאחר רצח תושבת המקום אסתר הורגן ז"ל.

יחידות הדיור החדשות ייבנו בכל רחבי יהודה ושומרון ולא רק בגושי ההתיישבות הגדולים. כך למשל, אושרו לשלב הראשוני תוכניות לבניית 500 יחידות דיור באלקנה, 269 בקדומים, 191 בשערי תקווה, 170 בעמנואל, 100 במבוא חורון, 90 בדולב, 102 בנגוהות ו־23 בנוקדים.

נוסף על כך, נכנסו לתוקף תוכניות קודמות שכבר הופקדו במועצה, וביניהן בניית 761 יחידות דיור בביתר עילית ועוד 300 יחידות דיור מוגן.

כמו כן, ייבנו יחידות במעלה מכמש, בשילה, בטלמון, בגבעת זאב, באפרת, בקריית ארבע, בצופים וביישוב רבבה. הרחבת אזור התעשייה בעמנואל והקמת מרכז שירותים בחיננית, אושרו אף הן.

ארה"ב גינתה בשבוע שעבר את ההודעה על האישור הצפוי של יחידות הדיור. ההערכות הן שהבית הלבן יסתפק בגינוי בלבד, מפני שהממשל בוושינגטון מודע למצבה הפוליטי של הקואליציה ומעוניין בשימור הממשלה.

משלום עכשיו נמסר בתגובה: "ממשלה שגוררת את כולנו למציאות של מדינת אפרטהייד דולאומית רק כדי לרצות את ניר אורבך - היא ממשלה מסוכנת לישראל". ח"כ ניר אורבך הגיב: "חצי מיליון יהודים בחבלי ארץ פורחים בנחלת אבות. אל תדאגו, אנחנו עם הפנים למיליון".

בד בבד, במועצת יש"ע חוששים כי למרות האישורים, התוכניות לא באמת יקודמו.

"אנחנו נבנה את יו"ש עם הממשלה או בלעדיה", אמר ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, "הממשלה הזו לא יכולה להסתתר יותר מאחורי האמריקנים".

 ?? ?? בנייה ביו"ש צילום: גדעון מרקוביץ'
בנייה ביו"ש צילום: גדעון מרקוביץ'

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel