Israel Hayom

שטראוס: רווחי 2022 יצנחו ב 230-170 מיליון שקלים

על רקע פרשת הסלמונלה: פגיעה של 125-115 מיליון ש' ברווח הנקי של החברה ברבעון הראשון של השנה ● "לא נחזור עד שכל הקווים במפעל יטופלו והמוצרים יהיו בטוחים לגמרי"

- היאלי יעקבי הנדלסמן

קבוצת שטראוס דיווחה את מול על פגיעה צפויה של 230-170 מיליון שקלים ברווח הנקי השנתי, בעקבות הריקול לממתקי חברת עלית באפריל האחרון, בשל הימצאות סלמונלה במפעל הייצור – שהושבת מאז וטרם שב לפעול.

על פי אומדן ראשוני, שעליו דיווחה הקבוצה לרשות לניירות ערך, תיכלל בדו"חות הכספיים לרבעון הראשון של 2022 )יפורסמו בשבוע האחרון של מאי( גם פגיעה צפויה בהיקף של 125-115 מיליון שקלים ברווח הנקי המאוחד שלה.

בשטראוס הסבירו כי האומדנים לשנת 2022 כוללים את עלויות השבת המפעל לכושר ייצור מלא, אובדן רווחים בהתאם לתחזיות חז רתו של המפעל לייצור ולמכירות, ועלויות נלוות נוספות - ובהתחשב בהערכת החברה לגבי היקף הכיסוי הביטוחי לחלק מהנזקים שנגרמו.

עוד דווח כי הקבוצה אינה יכולה להעריך בשלב זה את ההשפעה הע תידית של האירוע על נתחי השוק שלה בענף הממתקים. "הדבר מות נה, בין היתר, במועד סיום השבתת המפעל וחזרתו לפעילות מלאה, וכן בהשפעות עקיפות של הריקול על תוצאות החברה אם וככל שיהיו", נאמר בדיווח.

השלכה כלכלית נוספת תהיה גם להליכים המשפטיים שהחלו נגד שטראוס עקב הריקול. עד כה הוגשו שמונה בקשות לתביעות ייצוגיות הקשורות לפרשה. כמו כן, בעקבות סגירת המפעל, החליט שירות המזון הארצי להתלות את אישור הייצור הנאות של המפעל לתקופה של שלו שה חודשים או עד לתיקון הליקויים שנמצאו בו החל ב 28 באפריל.

"החברה אינה יכולה להעריך את ההשלכות בגין הליכים משפטיים בקשר עם הריקול והשבתת המפעל", דיווחה שטראוס, "ובכלל זה הליכים משפטיים שכבר הוגשו וכן הליכים או דרישות נוספים ככל שיוגשו".

בד בבד, ציינו בקבוצה את פניות הציבור הרבות שהתקבלו בנוגע למ גוון המוצע ברשתות השיווק, והבהירו כי "הממתקים אשר אינם מיוצרים במפעל בנוף הגליל ונמכרים ברש תות השיווק, בטוחים לצריכה".

תיקון ליקויים יסודי

מוצרים אלו מיוצרים זה שנים במ פעלים שונים בארץ ובחו"ל, ומדו בר, בין היתר, במותגים כיף כף, פסק זמן, בפלות, חלק מסדרת עוגיות עד חצות, נטיפי שוקוצ'יפס לאפייה, מר שמלו, מסטיקים וסוכריות ,MUST בזוקה ועוד )רשימת המוצרים המלאה - באתר החברה(.

הקבוצה הדגישה כי מפעל הממתקים עובר בימים אלה תהליך מעמיק של תיקון הליקויים וניקוי יסודי של הקווים, והוסיפה: "אנו עו שים כל שביכולתנו על מנת לחזור לייצור כמה שיותר מהר. עם זאת, לא נחזור עד שכל הקווים במפעל יטופלו באופן יסודי ומוצרי המפעל יהיו בטוחים לגמרי לצריכה".

 ?? ?? "לחזור מהר לייצור". מפעל עלית
"לחזור מהר לייצור". מפעל עלית

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel