Israel Hayom

בכיר במשטרה: "כל גפרור יכול להצית אש בכמה זירות"

- איציק סבן, דנה בן שמעון יורי ילון וירון דורון

מלקראת שטרת ירושלים בכוננות שיא

יום ה"נכבה" שחל היום, כשברקע קריאת חמאס להמו נים להגיע להר הבית. מחר יצוין גם "פסח שני בהר הבית" על פי המסורת היהודית, ויהודים צפויים לעלות אל ההר. החשש במשטרה הוא שקיצונים פלשתינים יעוררו פרובוקציה בזמן הימצאות היהודים על ההר - כזו שע לולה להוביל להסלמה נוספת.

בחמאס קוראים לציבור הפלשתיני בירושלים ובגדה ולערביי ישראל, להגיע בהמוניהם למסגד אל אקצא "ולהכשיל את ניסיונות הפלישה אליו". בתנועת פת"ח אמרו שהמאבק הפלשתיני יימשך עד שתוקם מדינה פלשתינית שבירתה מזרח ירושלים.

לאור זאת, המשטרה מתכננת לת גבר את אבטחת היהודים שיעלו להר הבית ולאבטח את האזור בכמה מע גלים באופן גלוי וסמוי. כלל מחוזות המשטרה הונחו להגביר את הכוננות, כשברקע פעילות מוגברת של הסתה ברשתות החברתיות מצד בכירים בארגוני הטרור וברשות הפלשתי נית, והקצנה ברחוב הערבי.

בשבועות האחרונים התרבו באופן ניכר ההתרעות על פיגועים, ובד בבד עם פעילות בצד המודיעיני, כוחות המשטרה הונחו להגביר את הערנות גם בערים המעורבות למקרה שתהיה התפרצות אלימה באזורים עם גורמים קיצוניים ששואפים להסלמה. מוקד המתיחות המרכזי באזור הוא שער שכם, שהפך לסמל למוקד חיכוך. "השטח נפיץ, כל גפרור יכול להצית אש בכמה זירות, אנחנו ערוכים לכל תרחיש", אומר בכיר במשטרה.

בתוך כך, דרישת מארגני מצעד הדגלים מהמשטרה שהמצעד יע בור ביום ירושלים דרך שער שכם, שעליה פורסם בהרחבה ביום שישי ב"ישראל היום", מעוררת התנג דות וביקורת במזרח ירושלים. גורם במזרח ירושלים הזהיר בשיחה עם "ישראל היום": "אם המצעד הזה יע בור דרך שער שכם זה יכול לגרום לכל המדינה להתפוצץ". כפי שפ רסמנו, מארגני מצעד הדגלים הגי שו בשבוע שעבר בקשה למשטרת מחוז ירושלים לערוך ביום ירושלים צעדת ענק של עש רות אלפי משתתפים, שתצא ממרכז העיר אל רחבת הכותל המערבי דרך שער שכם. גורם במזרח ירושלים הד גיש, בהתייחס לדרישה של המארגנים שמצעד הדגלים יעבור דרך שער שכם, כי "יש הרבה קיצונים שאומרים שהסוף של מדינת ישראל קרוב וזה יכול להתחיל במצעד הזה".

לצד זה, במזרח ירושלים יש תמיכה הולכת וגוברת בארגון הט רור חמאס ובמוחמד דף, ראש גדודי עז א דין אל קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס: "במזרח ירושלים מזדהים עם חמאס ומוחמד דף", מבהיר הגורם במזרח העיר, שביקש להישאר בעי לום שם מחשש לחייו. "המצב מסוכן. בעיד אל פיטר תלו שלט גדול של חמאס בהר הבית. חמאס שולט במ זרח העיר ואין הרתעה בכלל. צריך להרגיע את המצב כי חמאס מאיים שיפתח במלחמה". בתוך כך, מחבל חמוש בסכין נעצר ביום שישי על ידי המשטרה באזור צור יצחק. הוא נשא מכתב שבו הביע כוונה לבצע פיגוע. כמו כן, מחבל תועד כשהוא משליך בלוקאבןלעב­ר שמשה של רכב ישראלי סמוך לבית אל, ואף מנסה לפתוח את דלתות הרכב. בהמשך התיעוד, נצפה חייל צה"ל מגלה ער נות רבה, יוצא מרכבו כשהוא מבצע ירי חי לעבר המחבל ומנטרל אותו.

 ?? ?? לוחמים בעיר העתיקה בירושלים
לוחמים בעיר העתיקה בירושלים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel