Israel Hayom

זיכרונות מהעבר

הסדרה בין בוסטון למילווקי תירשם כלא פחות איכותית מכל המפגשים ההיסטוריים ביניהם ● קיד צריך להנחיל לדונצ'יץ' מהקסם שהיה לו כשחקן כדי לעבור את פיניקס ● הלילה, יסתיימו שני קרבות בפלייאוף ה NBA שעושים כבוד עצום לליגה

- ניצן פלד

עיתון של ימי ראשון הוא עיתון עמוס ואין את כל המקום שב עולם, אז ניגש ישר לפריוויו לק ראת שני משחקי 7 בסיבוב השני בפלייאוף ה .NBA בזריזות נס תכל קצת אחורה, כדי להוסיף הקשר היסטורי למה שעומד לק רות - כולל האפשרות ששתי הפיינליסטי­ות מהעונה שעברה יסיימו את העונה כבר הלילה.

בוסטון מילווקי .(22:30) אמנם כבר הגענו לסופה של סדרה אדירה, אחת הטובות זה שנים שמציגה הגנות וק שיחות שחשבנו שנעלמו מן העולם )ותודה לשופטים שמרשים פשוט לש מור( - אבל עדיין לא מאוחר מדי לציין שמדובר כאן בחתיכת יריבות היסטו רית שממש לא התחילה לפני שבועיים.

קודם כל, עבור ארבעת השחקנים הבכירים של הסלטיקס, לצד יאניס אנטטוקומפו וקריס מידלטון )הפצוע( מהבאקס, זו סדרה שלישית ראש בראש בחמש שנים, מאז שבוסטון ניצחה בסי בוב הראשון ב ,2018 שנה לפני שהבא קס נקמו בהם בסיבוב השני. שנית, בין 1983 ל 1986 - במה שנחשבות אולי לשנים האיכותיות ביותר בצמרת המזרח אי פעם - הן גם נפגשו שלוש פעמים, כולל סוויפ משפיל שהבאקס הנחילו בסיבוב השני ב '83 לסלטיקס של לארי בירד בשיאו. בכלל, מילווקי של האייטיז שווה עוד מילה - כי בזמן שכולם נוהגים לציין רק את הסלטיקס, את פילי, את הפיסטונס ואת הבולס כשמדב רים על הקרבות ההיסטוריים במזרח, הרי שבין '80 ל '89 הבאקס נעצרו בסיבוב השני שש פעמים, כשב ,'83 ב '84 וב '86 הם מוסיפים שלוש הופ עות בגמר המזרח. חברה לגיטימית לצמרת של איכות היסטורית.

זו היתה קבוצת הגנה היסטורית. וזו גם הזדמנות להזכיר את בוב לניר - שבין '80 ל '84 היה הסנטר הפותח שם, שנות הקריירה האחרונות של מי שהיה אחד הסנטרים הגדולים אי פעם ושמת בשבוע שעבר בגיל .73 מי שבסוויפ ההוא ב '83 התעלה על הסנטר האגדי שמהצד השני, רוברט פאריש, ולבטח - אם צפה בכמה משחקים מהסדרה - נהנה מכמויות לא מבוטלות של נוס טלגיה. המאבק הזה, בראשות יאניס וטייטום, יירשם בהיסטוריה כלא פחות איכותי מכל דבר אחר ששני המועדונים האלה סיפקו אי פעם במפגשים ביניהם.

פיניקס דאלאס .(03:00) עוד שני מועדונים שההיסטוריה שלהם מלופפת לא מעט זו בזו. אמנם באייטיז הם לא נפגשו בפלייאוף, רק חלקו גורל של הדחות מול הלייקרס )לפיניקס זה קרה ב ,'84 ב '85 וב .'89 למאבס ב ,'84 ב '86 וב .('88 בניינטיז דאלאס טעו בענק כשהעבירו את הכוכב הצעיר שלהם, ג'ייסון קיד, לפיניקס בדצמבר .'96 שנה וחצי אחר כך, ביוני ,'98 פיניקס החזי רה להם טובה וטעתה בענק כשהעבירה אליה את סטיב נאש. אלא שלשניהם היה "תיקון" - נאש בסוף חזר לפיניקס והוביל אותה לשנים ענקיות. קיד חזר לקראת סוף הקריירה לדאלאס, וזכה שם באליפות לצד נוביצקי.

עכשיו קיד מאמן את דאלאס ומגי עות לו לא מעט מחמאות על התוצאות. אבל בדבר מרכזי אחד הוא כרגע נופל - הוא לא מצליח לשחרר את דונצ'יץ' מהנטיות הג'יימס ארדניות שלו. עם כי שרון נדיר כמו של לוקה, ברור שכש זה הולך, זה נראה מדהים ולרוב מייצר ניצחונות. אבל עם שיעורי שימושיות מרקיעי שחקים של יותר מ ,40% הנטייה של דונצ'יץ' להחזיק יותר מדי בכדור ושהכל יעבור דרכו פוגעת באפקטיביות של הסובבים אותו.

זו תופעה שאנחנו רואים בכל פעם שכוכב גדול משחק בסגנון האולטרה ריכוזי הזה. ואצל דונצ'יץ' זה גם מתב טא, כמעט כרגיל, בירידה בתפוקה בר בעים האחרונים - מאז משחק 3 )כולל( הוא לא קלע שלשה ברבע הרביעי והוא על פחות מ 39% מהשדה ברבעים האלה. כדי להגביר את הסיכויים של הקבוצה שלו, מתישהו קיד יצטרך להנחיל ללוקה קצת מהמג'יק שלו עצמו - זה שעושה את החברים טובים יותר.

 ?? ‪USA TODAY Sports‬ ?? טייטום משגיח על יאניס צילום:
‪USA TODAY Sports‬ טייטום משגיח על יאניס צילום:
 ?? ?? דונצ'יץ' מול בוקר צילום: אי.פי
דונצ'יץ' מול בוקר צילום: אי.פי
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel