Israel Hayom

סערת חוק הלאום: ליברמן הציע להכניס תיקון, בימינה מתנגדים

דרישתו של שר האוצר גורמת לקרע בקואליציה ● נציג העדה הדרוזית בליכוד: "הצהרה שקרית"

- אמיר אטינגר

שר האוצר ליברמן דרש אמש לתקן את חוק הלאום ואמר כי "ישנה סתירה מובהקת בין חוק הלאום בגרסתו הנוכחית, לבין כל דברי השבח לגיבור ישראל, סא"ל מחמוד ח׳יר א דין ז"ל ולעוד רבים וטובים שנפלו למען המדינה. זו ההזדמנות לתקן את חוק הלאום ול קבע את מגילת העצמאות כחוק יסוד. אני קורא גם לאופוזיציה וגם לקואליציה לחשב מסלול מחדש".

במפלגות הימין תקפו את דרישתו של ליברמן ובמפלגות השמאל טענו כי אין להסתפק בתיקון החוק אלא יש לבטלו לגמרי.

ח"כ פטין מולא, נציג העדה הדרו זית בליכוד, תקף את ההצעה של ליב רמן ואמר: "זו הצהרה שקרית ששמענו אותה כבר רבות עוד לפני הבחירות, ליברמן ידוע ומוכר לכל המצביעים מכל המפלגות כאדם לא אמין שאין לסמוך על מילתו".

כאמור, מן הצד השמאלי של הקואליציה קראו לבטל את החוק. יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי: "הרבה דיברו הבוקר על העיוות שחוק הלאום מייצר בחברה הישראלית. כיו"ר סיעת המחנה הציוני ומרכזת האופוזיציה, הובלתי את המאבק הפרלמנטרי נגד חוק הלאום, ומייד כשעבר, הגשתי הצעת חוק לביטולו".

במקביל ועל רקע ההצהרה של ליברמן, בכחול לבן החליטו להע לות לוועדת השרים לחקיקה את חוק יסוד השוויון - תיקון לחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, שמשמעותו זכות השוויון בפני החוק בין כלל האזר

חים. "הגיעה העת לעגן את השוויון לפרט בחוק יסוד. אני קורא לכל חברי הממשלה לתמוך בחוק", אמר גנץ.

חוק הלאום וחוק יסוד השוויון הם חוקי יסוד, ותיקונם מחייב רוב של 61 ח"כים. נכון לעכשיו הקואליציה מונה 60 ח"כים לאחר פרישתה של סילמן. נוסף על כך, על פי ההסכמים הקואליציונ­יים, תיקון חוק יסוד מחייב הסכמה של כל סיעות הקואליציה, אך נכון לעכשיו, ח"כ צבי האוזר )תק ווה חדשה( מתנגד לתיקון חוק יסוד הלאום, ואיילת שקד וניר אורבך )ימי נה( מתנגדים לחוק יסוד השוויון.

גורמים בימינה מסרו: "הקואליציה הנוכחית לא צריכה לעסוק בחוקים שנויים במחלוקת".

 ?? ?? שר האוצר ליברמן צילום: אורן בן חקון
שר האוצר ליברמן צילום: אורן בן חקון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel