Israel Hayom

"העם איתכם, משפחת רז"

- אפרת פורשר

עצב רב עטף את היישוב קידה שבבנימין אתמול, לאחר נפי לתו של לוחם הימ"מ נעם רז ז"ל בפעולה בג'נין.

קידה נחשב ליישוב מתון. רוב תו שביו עובדים במקצועות חופשיים, שאותם הם משלבים עם עבודת אדמה ולימוד תורה.

נעם רז, לוחם הימ"מ שנהרג, הוא דוגמה מובהקת לשילוב הזה: רז היה מהגרעין הראשון של מקימי היישוב, ונוסף על שירותו ארוך הש נים בימ"מ, כלוחם, צלף ופרמדיק, היה גם איש חקלאות שטיפח מטעי זיתים ותכנן לנטוע בקרוב כרם גפ נים. לצד זה, מספרים חבריו, הק פיד רז על לימוד תורה יומיומי בבית המדרש בקידה.

תחושות אבלות, עצב ואובדן שו ררות בקידה לאחר מותו של רז, אחד מעמודי התווך ביישוב, שבו כולם מכירים את כולם כמעט.

כל תושבי קידה השתתפו את מול בהלווייתו של רז, ומי שנאלץ להישאר ביישוב השתתף בשרש רת אנושית שהורכבה מנשים, בני נוער וילדים לאורך כביש ,60 בעת שמסע הלווייתו התקדם להר הרצל בירושלים. כמה תושבים נשאו של טים שעליהם נכתב "העם איתכם, משפחת רז". כמו כן, בקרוב יחלו ביישוב בבניית בית כנסת של קבע, ויש כבר מי שחושב לקרוא למבנה על שמו של נעם רז ז"ל, האיש שהיה מורכב מכל כך הרבה רבדים - לוחם, חקלאי, איש משפחה, למדן - ושיקף היטב את האופי של היישוב.

"גבעת הקצינים" זה הכינוי בה תיישבות ליישוב קידה שבבנימין, בשל השיעור הגבוה של משרתי הקבע וקצינים בכירים במילואים, אשר הרכיבו את עשרות המשפחות הראשונות שהתגוררו במקום בש

נותיו הראשונות. למעשה, שיעור הקצינים אשר משרתים בקבע וב מילואים ביחידות מובחרות היה כה גבוה בתחילת שנות האלפיים, עד שכאשר פרצה מלחמת לבנון הש נייה התרוקן היישוב מגברים, לאחר שכמעט כולם גויסו למילואים.

כיום מתגוררות בקידה כ 100 משפחות, ומתוכן שבעה קצי נים בכירים בשירות קבע ועוד שבעה בדרגות סא"ל ומעלה במי לואים. היישוב קידה נחשב לחלק מההתיישבות הצעירה.

 ?? ?? שרשרת תושבי היישוב קידה, אתמול
שרשרת תושבי היישוב קידה, אתמול

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel