Israel Hayom

תערוכה באו"ם מסרבת להצגת ירושלים כבירת ישראל

הארגון סירב להציג תערוכה של הכנסת כי כמה תמונות כללו כיתובים שלפיהם ירושלים היא בירת ישראל ● הפתרון: לתמונות יתווסף כיתוב שלפיו הן אינן מייצגות את דעת האו"ם

- אמיר אטינגר

עימות חריג נרשם בין נציגי הכנסת למזכירות האו"ם סביב תערוכה שהכנסת צפויה להמ ציג במטה האו"ם ביום חמישי הקמ רוב. בפעם הראשונה בהיסטוריה תיחנך במטה האו"ם, אשר נמצא בניו יורק, תערוכה מטעם הכנסת. התערוכה כוללת 35 תמונות הממ ציגות התרחשויות היסטוריות בממ שכן הכנסת ומבט על החקיקה בו לאורך השנים.

להצגת התערוכה קדם עימות חריג אשר במהלכו הודיעה מזכירות האו"ם כי לא תאפשר להציג תמונות וכיתובים המציגים את ירושלים כבירת ישראל וכן את סיפוח רמת הגולן. מדובר בארבע כרזות שנויות במחלוקת שבהן מוצגים חוק יסוד: ירושלים בירת ישראל, ובהן מצוין כי מטרתו היא, בין היתר, להבטיח את שלמותה ואחדותה של העיר; חוק העלאת עצמותיו של הרצל לקבורה בירושלים; תמונה המציגה את מעבר הכנסת לבית פרומין בירושלים לאחר מלחמת השחרור ולצידה הכיתוב "ירושלים הקטנה והמחולקת דאז"; ותמונה המציגה ספירת קולות בעת הצבעת חברי הכנסת על חוק רמת הגולן בשנת .1981

ישראל התנגדה להסרה

יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי ושגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן הודיעו כי אין בכוונתם להסיר או לצנזר את הצילומים ואת דברי ההסבר הנלווים להם. לבסוף הוחלט כי לתמונות השנויות במחלוקת יתווסף כיתוב, שלפיו הן אינן מייצגות את דעת האו"ם והכתוב בהן הוא דעתה של הכנסת.

בתגובה להתעקשות מול האו"ם, יו"ר הכנסת לוי מסר: "זהו מהלך חשוב ביותר ובעל משמעות מדינית רבה במיוחד בימים אלה. הדעת אינה סובלת שירושלים בירתנו, אשר על שוטריה פיקדתי, כמו גם רמת הגולן - יודרו מתערוכה רשמית של בית המחוקקים הישראלי בארגון בינלאומי כה חשוב ומרכזי".

מנכ"ל הכנסת, גיל סגל, הגיב גם הוא על הסוגיה: "התערוכה מציגה כרזות של רגעים מכוננים והיסטוריים שתועדו במשכן וביטויים ויזואליים ויצירתיים, הממחישים את החוקים השונים שחוקקה הכנסת לאורך השנים. אנחנו נרגשים להציג את העשייה הבלתי פוסקת של הפרלמנט הישראלי למען מדינתו ואזרחיה".

כאמור, התערוכה תוצג ביום חמישי הקרוב בשעה 18:00 (שעון ניו יורק). לאירוע הוזמנו מאות שגרירים מרחבי העולם, ראשי ארגונים יהודיים ונציגי ממשל. את הכנסת ייצגו יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט ח"כ גלעד קריב (העבודה), ח"כ אופיר אקוניס (הליכוד), ח"כ ענבר בזק (יש עתיד) ומנכ"ל הכנסת גיל סגל.

 ?? ?? יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי צילום: אורן בן חקון
יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי צילום: אורן בן חקון
 ?? ?? מנכ"ל הכנסת גיל סגל
מנכ"ל הכנסת גיל סגל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel