Israel Hayom

משפט נתניהו: הפרקליטות ביקשה לשנות את מועד "פגישת ההנחיה"

השינוי מתייחס למועד הפגישה שבה נטען כי נתניהו הנחה את פילבר להיטיב עם בזק ● בדיון שהתקיים בשבוע שעבר, הוכיח סנגורו של יו"ר האופוזיציה כי אותו מפגש לא התקיים לאחר מינויו של פילבר

- יאיר אלטמן

פרקליטות מיסוי וכלכלה הגימ שה אתמול בקשה לבית הממ שפט המחוזי בירושלים לתקן את סעיף 64 לכתב האישום בתיק .4000

הפרקליטות ביקשה לתקן את כתב האישום בסעיף הנוגע למועד פגישת ההנחיה - הפגישה שבה נטען כי יו"ר האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו הנחה את מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר שלמה פילבר להיטיב עם בזק.

לאחר שעו"ד בעז בן צור, סנגורו של נתניהו, הוכיח באמצעות יומן הפגישות של האחרון, התכתבויות מהטלפון הנייד של פילבר ואיכוני הנייד שלו כי הפגישה האמורה לא התקיימה בשבוע לאחר מינוי של פילבר לתפקיד - ביקשה הפרקליטות לשנות את הנטען בכתב האישום מ"במועד לא ידוע, זמן קצר מאוד לאחר אישור מינויו של פילבר" ל"במועד לא ידוע, לאחר שהחליט הנאשם נתניהו על מינויו של פילבר". זאת אומרת, לאחר שהחליט נתניהו על המינוי, ולא זמן קצר לאחר שמינה אותו בפועל.

על פי הבקשה, תיקון זה נדרש נוכח בחינה כוללת של המסד הראייתי ביחס למועד שבו התקיימה פגישת ההנחיה ובהמשך לעדותו של פילבר מיום רביעי האחרון, מטעמים של הגעה לחקר האמת.

גורמים בסביבת נתניהו אמרו: "צריך לעצור את ההשתלחות הפרועה של הפרקליטות. ארבע פעמים הם תיקנו את כתב האישום, והם כנראה לא ינוחו עד שיקבלו את הראש של נתניהו. במשך שנתיים הפרקליטות הסתירה מבית המשפט ומהציבור את הראיות החד־משמעיות שסתרו את טענתה".

עו"ד אייל בסרגליק, יו"ר (משותף) של הפורום הפלילי הארצי של לשכת עורכי הדין: "עצם כניסת הליך משפטי לשלב ניהולו בבית המשפט, כל שכן בתיק עבירות צווארון לבן, ולאחר שימועים שמתקיימים בתיקים כאלו, דורשת הקפדה יתרה. שכן המשמעות היא הרס חייו של אדם ללא קשר לתוצאת המשפט. על תובע שמגיש כתב אישום להשתכנע שיש 'סיכוי סביר להרשעה', משמע שהראיות שיש בידיו מובילות לכך שהנאשם יורשע בהליך, לכאורה. ופה הפרקליטות נכשלה, אף לשיטתה, בבדיקת הראיות. בדיקות שהיו אמורות להתבצע מלכתחילה, כמו ביצוע איכון טלפוני, על פגישה שנטען שהתרחשה בתאריך מסוים, לא נעשו".

 ?? ?? בנימין נתניהו צילום: אורן בן חקון
בנימין נתניהו צילום: אורן בן חקון
 ?? ?? שלמה פילבר צילום: יונתן זינדל
שלמה פילבר צילום: יונתן זינדל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel