Israel Hayom

הבלוף של הרשות: "רפורמה" - בלי שום מילה על הסתה

הפלשתינים קורצים לאירופה כדי לקבל כספי סיוע ● אבל מסמך רפורמות שהגיע ל"ישראל היום" מראה: בכל הקשור להסתה נגד ישראל, לא גובשה תוכנית לשינוי

- דנה בן שמעון

מתוך המסמך: "המטרה היא הבטחת הנרטיב הפלשתיני וקידומו. כדי לאתגר את הזיופים הישראליים יש לבנות קשר לארגונים בינלאומיים"

"מסמך הרפורמות" שהגי שה הרשות הפלשתינית לוועידת המדינות התורמות לא כולל תוכנית להפחתת ההסתה נגד ישראל, כך עולה מעותק של המ סמך שהגיע לידי "ישראל היום".

ראש ממשלת הרשות הפלש תינית, מוחמד אשתייה, לא הגיע לוועידת המדינות התורמות, שנפ תחה בשבוע שעבר בבריסל, בידיים ריקות. הוא דאג להביא עימו את "תוכנית הרפורמות". נייר של 40 עמודים ובו תוכנית מקיפה לביצוע רפורמות ברשות הפלשתינית בשו רה של תחומים.

ארה"ב ואירופה לוחצות

הנייר נכפה על הפלשתינים. לחץ רב הופעל על יו"ר הרש"פ אבו מאזן לערוך רפורמות מוסדיות, משפ טיות וחברתיות, הכוללות גם צע דים למאבק בשחיתות הציבורית. האירופאים דחקו בפלשתינים לגבש תוכנית מקיפה, וגם האמריקנים הג בירו לחץ בעניין זה מאז כניסתו של ממשל ביידן לבית הלבן.

הצורך הפלשתיני במסמך גבר בעקבות העיכוב בסיוע הכספי מאירופה לרשות. חלק ממדינות האיחוד, בהובלת הנציג ההונגרי, דרשו מהפלשתינים בשנה האחרו נה למחוק תכנים אנטי ישראליים מספרי הלימוד והציבו זאת כתנאי להעברת הכספים לרשות.

העיכוב בהעברת הסיוע, לצד הידלדלות התרומות החיצוניות לקופת הרשות הפלשתינית, הביאו להחמרת המצב הכלכלי בשטחים. ברמאללה הגיעו למסקנה כי לא יוכלו לחמוק עוד מדרישות הקהילה הבינלאומית באותה קלות שהיתה נהוגה בעבר, וכי עליהם להציג בפני המדינות התורמות צעדים שיבשרו על נכונות לבצע רפורמות במוסדות הפלשתיניים, במערכת הציבורית ובבתי המשפט, כדי לזרז את קבלת כספי הסיוע.

אלא שתוכנית הרפורמות שהציג ראש ממשלת הרש"פ אשתייה בוועידה, ושגוב שה בהנחיית אבו מאזן, לא מאותתת על נכונות לבצע שינויים מהותיים בכל הק שור להפחתת ההסתה נגד ישראל, להפך. במסמך יש קריאה להגן על התרבות ועל הנרטיב הלאומי הפל שתיני מפני הניסיונות של "שלטונות הכיבוש הישרא ליים לעוות מידע ולגנוב את המורשת ואת הפולק לור של הפלשתינים".

בגלל הצורך הנואש

"קרב מתנהל על הנרטיב השולט בסכסוך. המטרה צריכה להיות הבטחת הנ רטיב הפלשתיני וקידומו. כדי לאתגר את הזיופים הישראליים של העובדות ההיסטוריות הפלשתיניות, צריך לבנות קשרים לאר גונים בינלאומיים", נכתב במסמך. "השגרירויות שלנו בר חבי העולם ואמצעי הת קשורת צריכים לעמוד מול כל המאמצים לזייף את הנרטיב הפלשתיני. לפיכך הממשלה תחזק את הנוכחות בתקשורת, בין היתר, בהתבסס על יוזמה מהעת האחרונה להשקת תחנת טלוויזיה בלוויין לצעירים, נוסף על ערוץ הטלוויזיה הרשמי הקיים", נכתב.

ההנהגה ברמאללה זקוקה נואשות לכסף ומציגה לעולם תו כנית רפורמות שאפתנית. כאמור, לא זו בלבד שאין בה צעדים להפ

חתת ההסתה נגד ישראל, אלא היא כוללת האשמות שנועדו לכאורה לתת צידוק לפלשתינים להמשיך לתקוף אותה. עם זאת, בקרב חלקים ברמאללה מחלחלת בעת האחרונה ההבנה שההסתה ותשלומי המשכו רות למחבלים הם גורמים מעכבים בקבלת תמיכה וסיוע בינלאומיים, וכי יש לבחון שינויים בשני נו שאים אלה.

 ?? ?? 40 עמודים בלי בשורה. אשתייה עם בכירי האיחוד צילום: אי.פי.אי
40 עמודים בלי בשורה. אשתייה עם בכירי האיחוד צילום: אי.פי.אי
 ?? ?? חלק מהמסמך
חלק מהמסמך

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel