Israel Hayom

10% מחולי הסרטן בני ה־06 ומעלה שנדבקו בקורונה 2020־ב - מתו

נתוני משרד הבריאות מתייחסים לתקופה שלפני תחילת מבצע החיסונים בישראל ● שיעור הנפטרים שחלו בנגיף משכבת גיל זו בקרב האוכלוסייה הכללית - 6% ● לראשונה מאז דצמבר: פחות מ־001 מאומתים במצב קשה

- מיטל יסעור בית־אור

אחד מכל עשרה חולי סרטן בני 60 ומעלה שנדבקו בקוו רונה, מתו ממנה - כך עולה מנתוני משרד הבריאות ,2020ול לפני שהוחל מבצע החיסונים בישראל.

הנתונים, המקיפים מידע על יותר מ־001 אלף חולי סרטן, מתוך רישום הסרטן הלאומי של משרד הבריאות, הושוו לנתוני כלל האוכלוסייה. נמצא כי לעומת אותם 10% מחולי הסרטן שנדבקו בקורונה ונפטרו - הרי בקרב בני ה־06 ומעלה באוכלוסייה הכללית, שיעורם של אלה שנדבקו בקורונה ונפטרו עמד על שישה אחוזים.

"קטלניות גבוהה"

מאז פרוץ מגיפת הקורונה, חולי סרטן נחשבו לאחת מקבוצות הסיכון לסיבוכי המחלה ולתמותה ממנה. מאידך, "כמעט בכל קבוצות הגיל, הופעת הקורונה בחולי סרטן היתה נמוכה בהשוואה לאוכלוסייה הכללית", מציינות החוקרות ד"ר ברברה סילברמן ופרופ' ליטל קינן בוקר.

לדבריהן, "מאחר שב־0202 עדיין לא היו בנמצא חיסונים, ממצא זה יכול להצביע על התנהגות מונעת יעילה יותר בקרב חולי הסרטן. עם זאת, קטלניות הקורונה בחולי הסרטן שחלו בה היתה גבוהה בהרבה בהשוואה לאוכלוסייה הכללית".

ואכן, הנתונים מגבים את דברי החוקרות על התנהגות זהירה יותר של חולי הסרטן, ומגמה זו נמצאה בכל קבוצות הגיל (למעט בני 0 עד .)14 כך, בקרב בני 60 ומעלה נדבקו 1,964 חולי סרטן בקורונה, ומתוכם נפטרו .198 לעומתם, בקרב בני אותה קבוצת גיל בכלל האוכלוסייה

נדבקו 51,178 איש בקורונה, ונפטרו 3,098 בני אדם.

"לשפר עם הזמן"

שיעור התמותה בקרב חולי הסרטן בקבוצת הגילים 59-40 עמד על 1.75% מהנדבקים, לעומת 0.24% באוכלוסייה הכללית. שיעור בני 39-25 חולי הסרטן שנדבקו ונפטרו עמד על ,1.47% לעומת 0.03% מכלל האוכלוסייה. יש לציין שמתוך כלל חולי הסרטן בשנת ,2020 נדבקו בקורונה 3.9% מהחולים ההמטולוגיי­ם (סרטני הדם) 3.2%־ו בקרב חולים עם גידולים סרטניים.

המחקר הוצג בכנס איגוד רופאי בריאות הציבור ובתי הספר לבריאות הציבור, שנערך באשקלון. לדברי פרופ' חגי לוין, יו"ר האיגוד, "חשוב לאסוף ולנתח נתונים, וגם אם בשלב ראשון מקבלים החלטות על סמך נתונים חלקיים, חייבים לשפר עם הזמן. ישנה תועלת רבה ברישומים כמו רישום הסרטן, והם נחוצים גם למחלות אחרות - בשגרה ובחירום".

בתוך כך, נרשמו אתמול פחות מ־001 חולי קורונה במצב קשה, לראשונה מדצמבר האחרון. לפי משרד הבריאות, ישנם 99 חולים קשה.

פרופ' חגי לוין: "ישנה תועלת רבה ברישומים כמו רישום הסרטן, והם נחוצים גם למחלות אחרות - בשגרה ובחירום"

 ?? ?? מחלקת קורונה. "התנהגות מונעת יעילה יותר בקרב חולי הסרטן"
מחלקת קורונה. "התנהגות מונעת יעילה יותר בקרב חולי הסרטן"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel