Israel Hayom

ח"כ כץ להורוביץ: "לא ייתכן שנעמוד מהצד"

- מיטל יסעור בית אור

עח"כ ל רקע מקרי האלימות החוזרים ונשנים,

אופיר כץ הגיש מחדש הצעת חוק להחמרת הענישה לתוקפי צוות רפואי. מדובר בהצעת חוק שהוגשה כבר לפני חמישה חודשים והופלה על ידי הקואליציה במליאת הכנסת.

הצעת החוק משווה את ענישת המינימום על תוקפי צוות רפואי לזו המוטלת על מי שתוקף שוטרים, כך שתעמוד על חודש מינימום במקרה של תקיפה ועל שלושה חודשי מינימום במקרה של תקיפה בנסיבות מחמירות. כיום אין עונש מינימלי לתוקפי צוות רפואי.

"הצוותים הרפואיים עובדים ימים ולילות על מנת להגן על אזרחי מדינת ישראל, מסכנים את חייהם ומקריבים חיי נוחות. זו חובתנו להגן גם עליהם. לא ייתכן שאנחנו כנבחרי ציבור נע מוד מהצד ולא נפעל לעקור את התופעה הזו מהשורש", כתב ח"כ כץ בפנייה שהעביר ליו"ר ועדת הכנסת, ח"כ ניר אורבך, ולשר הבריאות, ניצן הורוביץ, וביקש מהם לתמוך בהצעת החוק.

"לפני כחמישה חודשים העליתי להצבעה במליאת הכנסת את הצעת החוק שלי להחמרת ענישה נגד תוקפי צוותים רפואיים, הצעה שכל הדרג המקצועי הבריאותי, הרופאים ומנהלי בתי החולים תמכו בה. אתם התנגדתם והפלתם אותה, ואת התוצאות אנחנו רואים עכשיו. האירוע הזה היה יכול להימנע, והאירועים הבאים יכולים להימנע, אם תהיה פה הרתעה אמיתית. הגשתי את הצעת החוק מחדש ואני פועל כדי להעלות אותה בשנית בזמן הקרוב. אני קורא לך, השר הורוביץ - תתמוך בהצעת החוק שלי, תביא את תמיכת הממשלה. אנחנו מוכרחים לפעול כדי למגר את התופעה המחפירה הזו".

שר הבריאות ניצן הורוביץ לא התייחס להצ עת החוק הזו, אך בכנס בתי החולים הממשלתיים אמר שיפעל להצבת שוטרים בחדרי המיון ולה גשת כתבי אישום. "הצוותים הרפואיים שלנו לא יכולים ולא צריכים להתמודד עם בריונות ואלימות. אחות שעוסקת בהצלת חיים היא לא שוטרת ולא צריכה לחשוש שיכו אותה. אנחנו לא רואים כתבי אישום נגד מי שמעז להרים יד בבית חולים ולהשחית רכוש. ככה לא מגבים ושומרים על הצוותים ועל המטופלים. פני תי ליועמ"שית בדרישה לפעול למיצוי מלא של ההליכים המשפטיים עם העבריינים", אמר הורוביץ.

"נוסף על כך, בישיבת הממשלה הבאה אד רוש להציב עמדות שוטרים בתוך בתי החולים, שיוכלו להגיב בזמן אמת לכל מקרה אלימות. צוותי הבריאות יעסקו ברפואה והשוטרים בא כיפה. פשוט מאוד. ההסתה נגד אנשי משרד הבריאות, שגברה בתקפות הקורונה, והאלימות נגד הצוותים הרפואיים הן חלק מאותה הבעיה. בכל מקום, ובטח בתחומי במערכת הבריאות, עלינו לנהוג באפס סובלנות לאלימות".

יודגש כי למרות הקריאה של שר הבריאות הורוביץ לפעול נגד אלימות המופנית כלפי הצוותים הרפואיים, הקואליציה היא שהפילה את הצעת החוק.

 ?? ?? הורוביץ צילום: קוקו
הורוביץ צילום: קוקו
 ?? ?? כץ
כץ

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel