Israel Hayom

חשד: עיריית ירושלים רשמה באופן פיקטיבי ילדים בגנים בעיר

בדיקת משרד החינוך גילתה: בעירייה הגדילו את מספר הילדים ליותר מ 30 כדי לזכות בסייעת נוספת ● 57 ילדים שובצו בגנים שמעולם לא היו בהם ● עיריית ירושלים: "משתפים פעולה עם החקירה"

- נועם )דבול( דביר

כדי להרוויח סייעת שנייה: משטרת מחוז ירושלים חקרה בשבועות האחרונים עובדים בעיריית ירושלים בחשד ששיבצו באופן פיקטיבי ילדים בגנים הנמ צאים בבירה.

המטרה במעשה היתה להביא את מספר הילדים בגן ליותר מ ,30 כדי שהגן יהיה זכאי לסייעת נוספת, אף שבפועל יש בו פחות מ 30 ילדים.

בביקורת שגרתית שערך אגף האכיפה במשרד החינוך, עלה חשד כי עיריית ירושלים העבירה אל משרד החינוך דיווחים פיקטיביים על שי בוצם של עשרות ילדים שמעולם לא היו באותם גנים.

בלא פחות מ 33 גני ילדים במג זר הממלכתי )גילי (4-3 נמצא דיווח

פיקטיבי, ולפיו דווחו 57 ילדים של כאורה משובצים בהם.

אנשי המשרד גילו שחלק מהילדים שהיו רשומים בגן התגוררו בחו"ל וחלקם לא שובצו מעולם בגנים המ דווחים. אחד הרישומים גילה כי אחד הילדים "הועבר" בין 16 גנים שונים במהלך השנה כדי לנפח את מספר התלמידים בגן.

הסיבה למהלך שבו רשמו תלמי דים בצורה כוזבת נועד, על פי החשד, לנפח את מספר הילדים בכל גן ולה ביא אותו למצב שיש בו יותר מ 30 ילדים - מה שמזכה את הגן בסייעת נוספת, סייעת שנייה. בסך הכל, עי ריית ירושלים קיבלה בגין אותם יל דים תוספת של סייעת שנייה ותקציב כולל של כ 4 מיליון שקלים.

מיליונים מקופת המדינה

בשנת 2016 החיל משרד החי נוך בגני הילדים של גילי 4-3 את הרפורמה "סייעת שנייה", שקבעה כי בגנים שבהם יותר מ 30 ילדים תשובץ סייעת נוספת, כך שצוות הגן יכלול שלושה אנשי צוות )גננת ושתי סייעות(. כיום רשויות מקו מיות שרוצות להוסיף סייעת נאל צות לעשות זאת מכיסן, אם בגן יש פחות מ 30 ילדים.

ממצאי הבדיקה של משרד החינוך הביאו להגשת תלונה ביחידת ההונאה של משטרת מחוז ירושלים. במשט רה חקרו עובדים בעירייה, ועשרות גננות העידו.

בימים אלה העבירו החוקרים את תיק החקירה לפרקליטות מחוז ירו שלים, לבחינת הגשת כתב אישום נגד החשודים. במקביל, פועלים במ שרד החינוך להחזיר לקופת המדינה את הסכומים שדווחו באופן כוזב - 4 מיליון שקלים.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "העירייה משתפת פעולה ככל שנ דרש ובשל צנעת הפרט לא נתייחס לפרטים. העירייה נוהגת עם עובדיה על פי הוראות הדין ובהתאם לנוהלי העירייה, וכך תפעל גם במקרה זה".

ממשטרת ישראל נמסר: "אחרי שהושלמה החקירה בעניין, הועב רו ממצאיה לידי הפרקליטות לעיון והחלטה כפי שמקובל".

 ?? ?? "הסוגיה נמצאת בחקירה" צילום: אורן בן חקון
"הסוגיה נמצאת בחקירה" צילום: אורן בן חקון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel