Israel Hayom

הגורו של הקומיקאים

ג'ורג' קרלין, שהלך לעולמו ב ,2008 נחשב לאחד הסטנדאפיסט­ים הכי חשובים בארה"ב ● בשבת ישודר סרט דוקומנטרי עליו מבית HBO ● את הסרט ביים ג'אד אפאטו, שחושב כי קרלין רלוונטי מתמיד

- דודי כספי,

בשבת ישודר ב ,yes ב HOT ובסלקום TV הסרט התיעודי החדש מבית ,HBO "החלום האמריקאי של ג'ורג' קרלין". קרלין, שהלך לעולמו ב ,2008 נחשב לאחד הקומיקאים האמריקנים המשפיעים בכל הזמנים ולפורץ דרך בפרשנות הסאטירית שלו לנושאי פוליטיקה וחברה בוערים בארה"ב.

הקריירה של קרלין תפסה תאוצה לק ראת סוף שנות ה ,60 ועמדתו הפוליטית נגד מלחמת וייטנאם מיצבה אותו כקו מיקאי שאינו מפחד לגעת בפרות קדו שות של האומה האמריקנית. בשלב מאוחר יותר בקריירה הוא עשה קאמבק עם סדרת ספיישלים טלוויזיוני­ים, שבזכותם הכיר הדור הצעיר את סגנון הסטנד אפ שלו.

מבחינת קומיקאים רבים, קרלין היה אגדה בחייו: הוא עשה היסטוריה עם מספר חסר תקדים של 14 מופעי ספיישל שלו ששודרו ב .HBO כמו כן, הוא התארח בתו כנית האירוח הפופולרית "טונייט שואו עם ג'וני קרסון" 130 פעמים, וגם היה הכוכב הראשון שהנחה את פרק הבכורה של תו כנית המערכונים "סאטרדיי נייט לייב" כשעלתה ב .1975

הסרט על קרלין נפרס על פני שני

חלקים, והוא כולל שלל קטעי ארכיון וראיונות עם דמויות קומיות מובילות, ובהן ג'רי סיינפלד, כריס רוק, ג'ון סטיוארט וס טיבן קולבר, שמספרים על המורשת של הקומיקאי והסטנדאפיס­ט המנוח.

את הסרט ביים ג'אד אפאטו, אחד הב מאים והמפיקים המצליחים בתחום הקו מדיה בשנים האחרונות, בשיתוף עם הב מאי מייקל בונפיליו. אפאטו, שלפני ארבע שנים גם ביים סרט דוקומנטרי על הקו מיקאי המנוח גארי שנדלינג )"המופע של לארי סנדרס"(, ידוע כמי שחתום על קומ דיות קולנועיות מצליחות כמו "בתול בן ,"40 "הדייט שתקע אותי" ו"אסון מהלך". כמו כן, הוא הפיק סרטים כמו "מסיבת רווקות" ו"קח את זה כמו גבר" ואת הסדרה "בנות" של לינה דנהאם.

בפאנל מקוון לקידום הסרט על קרלין, אמר אפאטו: "אחת הסיבות שהובילו לסרט הזה היא שקטעי סטנד אפ יש נים של קרלין החלו לצוץ מחדש בטוויטר. כל מיני אמירות שלו, שנת פסות כבי

קורת רלוונטית גם היום. זה מדהים כמה התובנות שלו הקדימו את זמנן בנוגע לבעיות שעכשיו נמצאות בכותרות. הוא בעצם צפה אותן עשורים אחורה. לכן הוא נחשב קומיקאי עילוי עד היום. הוא הציב לרבים מאיתנו רף, ואני יודע על רבים בת עשייה ששואפים להגיע לרמה שלו. קומי קאים ששואלים את עצמם 'מה עלי לעשות כדי להגיע לחדות הקומית של קרלין?'. זו מחשבה מפחידה, שבקלות יכולה לשלוח אותך להסתתר מתחת לשמיכה". לדברי אפאטו, הוא פגש את קרלין לראשונה כשהיה נער שחלם לעסוק בקו מדיה. "הייתי עוזר הפקה זוטר בגיל 18 בספיישלקומ­ישל שכללהרבה אמנים", סיפר. "הג'וב שלי היה לה חתים את כל הכוכבים שהשתתפו על הפוסטר של האירוע". עוד אמר כי "אני חושב שקרלין מייצג הרבה מאפיינים קומיים שנ עלמו, כי הדור החדש מתמקד בעיסוק עצמי ובשיתוף חוויות אישיות. תן להם מיקרופון, והם יפטפטו בפודקא סטים שעות על גבי שעות. זאת גישה אינטימית ומו דרנית שאני נהנה ממנה, אבל זה שונה ממה שק רלין ייצג".

 ?? Yes ?? ג'ורג' קרלין מתוך הסרט צילום: באדיבות
Yes ג'ורג' קרלין מתוך הסרט צילום: באדיבות
 ?? ?? ג'אד אפאטו צילום: אי.אף.פי
ג'אד אפאטו צילום: אי.אף.פי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel