Israel Hayom

"בפנים, בתוך הבטן, הרגשתי שאני חייב ללכת עם אלון חזן"

הבחירה במאמן ישראלי ● החוקים החדשים ● הוצאת הפוליטיקה מחדר ההלבשה ● וגם: משה חוגג והזיכרונות מאנגליה ● רגע לפני הקמפיין הראשון כמנהל המקצועי של נבחרת ישראל, יוסי בניון מדבר

- ליאב נחמני

בחודש הבא תפתח נבחרת ישראל את קמפיין מוק דמות ליגת האומות בשני משחקים מול איסלנד ואלבניה, וזו גם תהיה הפתיחה הרשמית של עידן יוסי בניון כמנהל המקצועי.

רגע לפני שבניון והמאמן שבחר אלון חזן יוצאים לדרך - הגיע המנהל המקצועי לראיון בלעדי ל"שישבת", שבו דיבר על השיקולים בבחירת המא מן, העצות לערן זהבי )"שיעשה מה שטוב ושלא יחשבן לאף אחד. גם עלי אמרו שאני צריך לפרוש, ובסוף שאלו 'למה פרשת?'(, הפגישות עם המאמנים הזרים, התקופה בבית"ר ירושלים לצד משה חוגג, הילדות בדימונה, ואפילו על הפוליטיקה שנכנסה בשנים האח רונות לחדר ההלבשה ואיימה לפגוע במרקם החברתי בנבחרת.

כשהוא רק בן ,42 בניון בחר בחזן מתוך אמונה שהוא האיש שיכול לס חוף אחריו מדינה שלמה, להעפיל לטורניר גדול ולהיכנס לדפי ההיסטוריה. הוא מבהיר ש"זה לא יהיה קל", אבל גם בטוח ש"אם הקהל יהיה מאחורי הנב חרת - זו מטרה חשובה יותר מעלייה לטורניר גדול".

"ישבתי עם מאמנים זרים, ולכולם היה ברור שיש מועמדים נוס

פים", סיפר בניון על הבחירה בחזן, "אלון ואני היינו באותו הראש בהכל, ממש בכל נושא. לפעמים חשבתי לע צמי שזה מוגזם, כאילו הכינו אותנו לשיחה. שמרתי את זה עד הרגע האח רון, ולא ידעו מה החלטתי. נתתי לאורן חסון ולוועדת האיתור את הניתוח של הדברים - ולשמחתי הם הסכימו איתי. בפנים, בתוך הבטן, הרגש תי שאני חייב ללכת עם אלון". המנהל המקצועי החדש של הנבחרת התייחס למ חויבות של שחקנים לחולצה הלאומית, עוד דבר שנפגם בש נים האחרונות לאחר שחלק העדיפו לצאת לחופשות או פתאום "סחבו פציעות". "אם מישהו מחליט שנבחרת ישראל לא במקום הראשון בסדר העדיפויות שלו - הוא לא יהיה פה", הבהיר, "טו עים בזימונים פעם אחת, לא יותר. זו זכות גדולה להיות בנבחרת. ככה הת נהלתי כשחקן, וכך יהיה גם עכשיו. אם נרגיש שזה לא כך משחקן זה או אחר, הוא לא יהיה פה".

"כשהייתי בבית"ר, הכל דפק כמו שעון"

בניון נכח במשחק האחרון מול רו מניה במסגרת ידידותית, אך כבר שם הבין שיש דברים שהם הרבה מעבר לכדורגל. החלוץ מונס דאבור כבש

צמד, אבל הקהל שרק "בוז" בכל נגיעה שלו בכדור. ההתבטאויות של חלוץ הופנהיים ברשתות החברתיות בזמן מבצע "שומר החומות" עדיין לא שקעו, ובניון הודה: "בשנים האחרו נות יש רושם שהפוליטיקה נכנ סה למגרש ומשפיעה לא טוב על הקהל ועל חלק מהשחק נים. עכשיו תהיה דרך חדשה, שלי ושל אלון, וכולם יבינו מהרגע הראשון שיש סדר אחר, חוקים שלנו. נעשה הכל כדי שפולי טיקה לא תחדור לנבחרת, כי אין קשר בינה לבין הכדורגל".

עוד הוסיף המנהל המקצועי: "מב חינה מקצועית, מונס הוכיח את עצמו כשחקן מצוין. אנחנו צריכים לעשות הכל כדי שיהיה פה סגל מגובש של אנשים שרוצים לייצג את מדינת ישראל. אנחנו יכולים להשפיע בנ בחרת, ופה לא יתעסקו בפוליטיקה. צריך שיהיה פה חדר הלבשה בריא. מי שיכניס פוליטיקה - כנראה מקומו לא בנבחרת". בניון גם התייחס לרא שונה בהרחבה לסוגיית בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג והפרשה שפוצצה סביבו. "האמת? לא ראיתי את זה קורה. לא היו סימנים מקדימים לזה. אני לא חי איתו בבית, אבל בבית"ר ירוש לים הכל דפק כמו שעון. לא היה אפילו איחור אחד בתשלומים. הייתי גם שחקן שם במשך כמה חודשים,

והכל עבד כמו שצריך".

ובתוך כל זאת, מחר בניון כבר יהיה על המטוס לליברפול, אולי כדי להזכיר גם לקהל הישראלי מי האיש שיוביל מקצועית את נבח רת ישראל. בניון ישחק לצד כו כבי ליברפול מול כוכבי מנצ'סטר יונייטד במשחק ראווה. "זה הקהל הכי טוב בעולם, חוויה", אמר בניון, "זה כבוד, אפילו שמדובר במשחק ותיקים. אנחנו כבר זקנים ובקושי זזים, אבל זו חוויה גדולה. יש קטע כזה שאתה רואה את ליברפול זוכה בתארים, ואומר לעצמך 'וואו, שי חקתי שם'. זה כיף. לא רק שם, גם בצ'לסי ובארסנל. עכשיו ליברפול בטופ, אז זה הרבה יותר צף".

"אם מישהו מחליט שנבחרת ישראל לא במקום הראשון בסדר העדיפויות שלו - הוא לא יהיה פה. טועים בזימונים פעם אחת - לא יותר"

 ?? ?? חזן
חזן
 ?? ??
 ?? ?? צילומים: ,GettyImage­s אי.פי.אי
צילומים: ,GettyImage­s אי.פי.אי
 ?? ?? צילומים: אפרת אשל, אלן שיבר
צילומים: אפרת אשל, אלן שיבר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel