Israel Hayom

זועבי לא תפרוש - אבל השיגה את מטרתה

איומי העזיבה של הח"כית: על רקע תחושה של התעלמות ממנה ● הערכה: תחזור בה מפרישתה ● בכיר במרצ: "יורקת לבאר שממנה שתתה"

- יהודה שלזינגר

בחלק הסגור של ישיבת הסיעה של מרצ בשבוע שעבר, עבר יו"ר המפלגה ניצן הורוביץ בין החברים לשמוע במה הם עוסקים ולשבח אותם על פעי לותם. כשהגיע לח"כ ג'ידא רינאוי זועבי, הוא טעה ושיבש את שמה. זועבי תיקנה אותו, מבוכה קלה נר שמה בישיבה, ויומיים לאחר מכן הגיע גם המכתב הדרמטי.

ההתבלבלות בשם היתה אולי רק דבר אחד קטן ששבר את גב הגמל של זועבי, שהעמיסה על עצמה שלושה חודשים ויותר של תסכול.

זועבי חשה שלא סופרים אותה. המינוי שלה למשרת הקונסולית בשנחאי נתקע ולפיד לא טיפל בע ניין, נושאים שחשובים לה נשארו מחוץ לסדר היום, וכשהציצה מעבר לכביש אל הצד הימני של הממשלה ראתה איך בעזרת אולטימטום הצ ליח ניר אורבך להשיג דברים שנ תקעו. תוסיפו על זה לחץ כבד מה משפחה ומהסביבה, עם אפס הישגים אישיים, וכך נולד מכתב הפרישה שהפך למכתב איום.

הסערה סביב זועבי לקראת סיום. היום ייפגש איתה יאיר לפיד, וההע רכה היא שתחזור בה מפרישתה או לפחות לא תהווה מכשול לממשלה.

כפי שפורסם ביום שישי באתר "ישראל היום", בשיחה עם יו"ר מפ לגתה הורוביץ היא נשמעה מפויסת, כמי שלא מתכוונת לפרק את הממשלה. היא דורשת לקדם כמה נושאים החשובים לה, ובהם ביטוח לאומי לערבים שלומדים בחו"ל וחו זרים, הטבות לנשים ערביות ותק ציבים לבית חולים בנצרת.

זועבי לא תתפטר, לא תפרוש וגם לא תפיל את הממשלה, אבל היא השיגה את מטרתה. מעכשיו היא לא תהיה סתם עוד ח"כית בקואליציה, כל דרישה שלה תתקבל ברצינות.

מי שכן צריכים להיות מוטרדים הם יאיר לפיד ונפתלי בנט. אם איומי פרישה ואולטימטומ­ים יהפ כו לשיטת עבודה בקרב שאר חברי הקואליציה, הם ימצאו את עצמם בסחרור שיקשה עליהם להמשיך להחזיק את הממשלה.

התגובות בתוך מרצ למהלך של זועבי היו קשות. הביקורת עליה היתה בעיקר על שלא פנתה למישהו מחברי המפלגה או עדכנה, ובמקום פנתה לתקשורת. נוסף על כך, בח מישי, כשהורוביץ ואנשי מרצ נסעו אליה, היא אמרה להם שלא יגיעו והעדיפה להגיע לאולפן חדשות.

בכיר במפלגה אמר: "ככה לא מתנהגים. צריך להזכיר שהיא קיבלה שריון ולא נבחרה בשי טה הדמוקרטית. היא יורקת לבאר שממנה היא שתתה. זה לא ראוי. אם את לא מאמינה בדרך - תחזירי את המנדט ותתפטרי".

 ?? ?? הורוביץ בישיבת סיעה. טעה ושיבש את שמה של זועבי צילום: אורן בן חקון
הורוביץ בישיבת סיעה. טעה ושיבש את שמה של זועבי צילום: אורן בן חקון
 ?? ?? זועבי. "יש עליה לחץ כבד" צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש 90
זועבי. "יש עליה לחץ כבד" צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש 90

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel