Israel Hayom

מריופול נפלה - החל המאמץ לחילופי השבויים

מוסקבה טוענת: "בידינו 2,439 איש" ● זלנסקי: "נביא אותם הביתה, הכל תלוי בהתחייבויו­ת שלקחו על עצמם האו"ם, הצלב האדום ורוסיה" ● ביידן אישר העברת מיליארדי דולרים לאוקראינה

- נטע בר

תם המצור: אחרוני הלוחמים המגינים על מתחם מפעל הפלדה אזובסטאל שבעיר מריופול נכנעו לידי הצבא הרוסי, כך דיווח משרד ההגנה הרוסי.

אישורים לא רשמיים לדיווח התקבלו גם ממקורות באוקראינה, לאחר כמה ימים שבהם נכנעו בה דרגה יותר מ 2,000 הלוחמים שהגנו על המתחם העצום בעיר, הנמצאת לחופו של ים אזוב בדרום אוקראינה.

בהודעת משרד ההגנה הרוסי נכתב כי קבוצה אחרונה שכללה 531 חיילים, ובהם מפקדי הכוחות המגינים, נכנעה לידי הצבא הרוסי, השולט כעת בכל חלקי העיר.

כמו כן, במשרד הביטחון הרוסי טענו כי נכון ליום שישי, 2,439 חיילים אוקראינים נכנעו ונשבו על ידי הכוחות הרוסיים במריופול.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנ סקי הודיע לבני ארצו על הכניעה בנאום ששודר בערוצי הטלוויזיה במדינה. "היום הבנים שלנו קיבלו סימן ברור לכך שהם יכולים לצאת ממתחם המפעל, ובכך להציל את חייהם. עכשיו זה תלוי בצלב האדום, האו"ם והפדרציה הרוסית להבטיח את מימוש ההבטחה", ציין. לאחרונה אמר הנשיא כי אנשיו שוקדים על הסכם חילופי שבויים עם רוסיה על מנת לקבל בחזרה את הלוחמים שנ כנעו, והכריז כי "אוקראינה צריכה את הגיבורים שלה בחיים".

הלחימה סביב העיר מריופול החלה ב 24 בפברואר. רוב מרכז העיר הושמד לגמרי בלחימה, והר שויות בעיר העריכו כי כמעט 20 אלף אזרחים נהרגו בהפגזות חס רות הבחנה, ובהן הפצצה על בניין התיאטרון ששימש מחנה פליטים מאולתר, שם נהרגו מאות אזרחים.

נוסף על כך, מומחים מעריכים כי אלפי חיילים אוקראינים ומספר דומה של חיילים רוסים נהרגו בל חימה האכזרית על העיר.

דניס מליחין, תושב העיר שהש תתף בלחימה בעיר לצד כוחות המ תנדבים האוקראינים וחולץ מהעיר לפני כחודש, סיפר ל"ישראל היום": "מריופול היתה עיר בצמיחה, היה לה עתיד של שגשוג וקדמה לפניה. כעת הכל הרוס. הלב שלי נשבר, הבית שלי הפך לעיי חורבות".

בתוך כך, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן

תושב העיר שהשתתף בלחימה: "מריופול היתה עיר בצמיחה. היה לה עתיד של שגשוג וקדמה לפניה. כעת הכל הרוס. הלב שלי נשבר"

חתם על החוק להעברת 40 מי ליארד דולרים לאוקראינה, סכום שרובו יוקדש לחימושה של קייב בכלי נשק שיסייעו לה לעמוד בל חימה מול רוסיה.

במהלך סוף השבוע רמזו בכירים במערכת הביטחון האמריקנית כי בוושינגטון ישקלו בהמשך העברה של מערכות נשק מתקדמות, כמו טילי פטריוט, לידי אוקראינה.

בשישי פרסם ה"ניו יורק טיימס" תיעוד קשה של הוצאה להורג של אזרחים לא חמושים בעיירה בוצ'ה.

 ?? ?? מפעל הפלדה, החודש צילום: אי.פי
מפעל הפלדה, החודש צילום: אי.פי
 ?? ?? הלוחמים על רקע מתחם אזובסטאל, אתמול צילום: אי.פי.אי
הלוחמים על רקע מתחם אזובסטאל, אתמול צילום: אי.פי.אי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel