Israel Hayom

כי האדם עץ השדה

משפחת שדה - פרקי הבכורה, ‪HOT VOD‬

- ניר וולף l עובר מסך

תוכניות דוקו ריאליטי מכריחות את הסלבס לפתוח את ליבם. על מנת שההצצה לחיי המפורסמים תיראה אותנטית, עליהם להבליט משברים, לנבור ברגע הכי קודר בחייהם, לשחזר אותו בפרוטרוט, לדמוע, ואז לספר עליו שוב ושוב בעשרות ראיונות שנועדו לקדם את הסדרה שלהם, עד שאותו מקרה פרטי וכואב הופך לעוד אנק דוטה שאמורה למכור את המוצר שעל המדף.

במקרה של משפחת שדה והסדרה החדשה בכיכובם, טכניקת מכירת המוצר היתה חלוקת כרטיס כניסה פתוח לרחם של אילנית לוי, ועם ישראל הוזמן להתעסק בקשיים שחוותה עם אלירז שדה עד לידת בתם המשותפת. העניין בא לידי ביטוי בסוף השבוע, כש לוי נתנה ראיון לעיתון, חזרה על הדברים בכתבה ב"אולפן שישי", התייחסה לכך בתוכניתה "גלית ואילנית", כמו שסיפרה כמה ימים קודם אצל פינס, ומובן שאותה טרגדיה מוזכרת גם בחמש הדקות הראשונות של "משפחת שדה", שזמינה ב ‪HOT VOD‬ ותשודר החל מהערב (19:00) ב HOT בידור.

בכל במה שקיבלה, שיתפה מלכת היופי בהשתלשלות ההפלה שעברה לפני כשנתיים. "זה הרגע הכי קשה שהיה לי בחיים", הודתה לוי, שהוסיפה ותיארה כיצד אלירז התעלף לשמע הבשורה. הסדרה החדשה שלהם נפתחת ככה - שניהם משחזרים את הסיטואציה, הדמעות מאיימות לבקוע מעיניהם וקולם נשבר, עד שלפתע שיר פתיחה צוהל קוטע את העצב.

ככה למעשה סלבס מנרמלים את החשיפה. ברגע שמשתמשים בטרגדיה לצורך שיווקי ומדברים עליה בלופ אינסופי. זה אוטומ טית מקהה את הרגשות, ומאפשר להם להתייחס לאירועים פרטיים בתור חלק מהעבודה והקריירה. כשזה המצב, אז גם לבת אלין אין בעיה לייבב כשהיא מספרת על חוסר מעורבותו של אביה איל גולן בגידול ילדיו, או להתמרמר עם אחיה ליאם על הרחבת שושלת גולן, שתוביל לפיצול כספי הירושה )"מה יישאר לנו בסוף? חמי שה שקלים לכל אחד"(.

"משפחת שדה" פוסעת על קרח דק, ואף שצפוי כי יש פרשיות המרחפות מעל המשפחה שלא יוזכרו בסדרה - היא עדיין נותנת לצופיה תחושה שהכל פתוח בפניהם. התוצאה היא טראש חביב, גילטי פלז'ר שמרוחק מאוד מ"הרפאליס", שהקפידו להציג עצמם כמשפחת מלוכה. משפחת שדה בחרה כיוון שונה ועממי, פשוט ולא מתיימר, וניתן להבין זאת מהצצה במכוניתה של אילנית, שהיא הכי מאובקת בארץ, או מהעקיצות המרומזות על דמותו הנוכחת נפקדת של אבא גולן.

בראיון לאולפ"ש הודה אלירז כי לאחרונה הוא מתקשה למצוא עבודה בתקשורת, עסקי הירקנות שלו התרסקו, ליאם ואלין התב גרו ומעוניינים כעת להתפרסם כמו הוריהם, ואילו דירת המשפחה עוברת שיפוצים וצריך לממן את העבודות. בקיצור, למשפחת שדה יש כל הסיבות לפתוח בפנינו את ביתם. הוויתור על הפרטיות הוא הקרבה מזערית למען המטרה העיקרית שעומדת מול עיניהם - להיות הקרדשיאנס של רחובות.

‪● ● ●‬ חודשיים לפני הסטירה שהחטיף בטקס האוסקר הנסיך המדליק לכריס רוק, צילם דיוויד לטרמן ראיון אינטימי עם וויל סמית. הפרק, ששוחרר שלשום לנטפליקס כחלק מהעונה הרביעית של תוכנית הראיונות "את האורח הבא אין צורך להציג", מספק רגעים קרינג'יים שלא הזדקנו יפה. למשל, כשלטרמן קובע כי סמית הוא אדם שמכונס בתוך עצמו, כשהשחקן מתאר הזיה תחת השפעת איוואסקה שבה ראה את חייו נהרסים, כשסמית מלמד את לטרמן לחבוט אגרוף מנצח, או כשהוא מאיים עליו לא לדבר על אמא שלו. טיימינג זה הכל בחיים.

 ?? ?? בדרך להיות הקרדשיאנס של רחובות? "משפחת שדה"
בדרך להיות הקרדשיאנס של רחובות? "משפחת שדה"
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel