Israel Hayom

גבולות היגיון

מחזור סיום עונת 2011/12 ייזכר כיום שבו הכדורגל האנגלי התרחק למחוזות הפנטזיה ● הוא חזר בדקה ה ,93:20 כשסרחיו אגוארו כבש את אחד השערים האיקוניים בתולדות הפרמייר ליג ● הערב ניצבת מנצ'סטר סיטי בפני אותה סיטואציה – ורוצה סוף דומה ● ליברפול תנסה לעשות את שלה מו

- דור הופמן

כשמנצ'סטר סיטי וקווינס פארק ריינג'רס עלו לכר הדשא באותו מחזור סיום בלתי נשכח בעונת ,2011/12 שדר המשחק פיטר דרורי אמר את המשפט הבא: "כל מה שהגיוני אומר שסיטי לא יכולה לפשל עכשיו, אבל מובן שביום כזה היגיון לא באמת נחשב".

דרורי, משורר של כדורגל, היה מדויק יותר ממנתח פלסטי. סיטי, כז כור, ניצחה 2:3 בזכות אותו שער של סרחיו אגוארו בדקה ה 93:20 - אחד הרגעים האיקוניים בתולדות הפר מייר ליג - וזכתה באליפות אחרי 44 שנים קשות, אבל היגיון לא היה שם ביום הזה, היום שבו ננעלה העונה.

אף שסיטי אירחה את המש

חק באיתיחאד, אצטדיון שבו ניצ חה בכל משחקיה באותה עונה פרט לאחד, ואפילו שק.פ.ר היתה שקו עה במאבקי תחתית והפסידה בששת משחקי החוץ שקדמו למפגש הזה, המתח והמשקל הסגולי הגבוה מה רגיל הסיטו את 90 הדקות האלה )פלוס 3:20 דק', כמובן( מהתסריט ההגיוני הרחק אל מחוזות הפנטזיה.

גם הערב קשה שלא להמר על ההגיוני; שסיטי, על כל עוצמתה וגיוונה ויכולתה, תתגבר בביתה על אסטון וילה, שרק לפני שלושה ימים סחטה את עצמה מול ברנלי ולא מת מודדת על דבר למעט על כבודה, ותסיים את העונה הזאת עם אליפות שמינית בתולדותיה ורביעית בחמש השנים האחרונות.

זה המתבקש, הסביר, הסוף שנת מך על ידי הסטטיסטיקה ואפילו על ידי ההיסטוריה, שמזכירה את עונת .2018/19 אז, כזכור, מנצ'סטר סיטי של פפ גווארדיולה הגיעה למח זור הסיום כשהיא חייבת ניצחון על ברייטון כדי לא לאבד את האליפות לליברפול - וניצחה. ועדיין, דברים

קורים ביום הזה. דברים מוזרים. לא תמיד הגיוניים. זה קרה במחוזותינו ובמחוזות אחרים, ואפילו באליפות ההיא לפני שלוש שנים נקלעה סיטי לפיגור בחוץ משער של גלן מארי לפני שיצאה ממנו בדרך לאליפות.

הפעם, הפנטזיה אפילו מגובה בפיקנטריה. אסטון וילה אמנם לא נאבקת על כלום, אבל יש לה סי בות רבות לרצות לחבל בקבוצה של גווארדיולה. קודם כל, השתיים צמו דות זו לזו עם שבע אליפויות אנג ליה, וזכייה נוספת של סיטי תפריד ביניהן. נוסף על כך, אוהדי וילה לא יתנגדו לכך שג'ק גריליש, כוכבם ואהובם עד העונה, יסיים את העו נה הזאת עם כיסים נפוחים ובידיים ריקות. וכמובן, יש את עניין סטיבן ג'רארד. כשחקן, הסמל של ליברפול השאיר נדוניה לא רעה בכלל באנ פילד, אבל גם כזאת שחסרה אליפות פרמייר ליג. ההחלקה המפורסמת מול צ'לסי היא כתם שנצמד למור שת שלו, וכעת עומדת לפניו האפש

רות לעזור לליברפול לזכות בתואר הזה - אם וילה שלו כמובן תשכיל לעצור את סיטי והקבוצה של יורגן קלופ תנצל זאת ותנצח את וול בס. "הטלפון שלי היה עסוק בי מים האחרונים", הודה ג'רארד, והציג את הגישה שלו לקראת המשחק: "נעלה על הדשא וניתן הכל למען אסטון וילה והאוהדים שלה. אם בסופו של דבר נעזור לליברפול - פנטסטי".

לידס תחזור לצ'מפיונשיפ?

קרבות התחתית, לעומת זאת, הם כאלה שההיגיון אינו חלק מהם מלכתחילה. בירכתי הטבלה הכל תמיד יכול לקרות, בטח ובטח כששתי קבוצות נאבקות על מקום אחד בליגה הראשונה.

לידס, שעברה עונה הפכפכה יותר מזוגיות ב"חתונמי", צריכה להשיג מול ברנטפורד תוצאה טובה יותר מזאת של ברנלי, שתשחק נגד ניוקאסל. הקבוצה של ג'סי מארש הוכיחה במחזור האחרון שהיא לא מוכנה לוותר עד הסיום, כשהשיגה שוויון בדקה ה ,92 אך חמשת משח קיה האחרונים מלמדים שלמעט רוח לחימה - לא נותר בה הרבה. הערב היא גם תחסר רבים משחקני ההת קפה שלה, פצועים או מורחקים, מה שעשוי לסלול את דרכו של פטריק במפורד חזרה אל הדשא.

לצערה של לידס, היא אינה תלויה בעצמה. כחלק מניסיון ההישרדות שלה, ברנלי נפרדה במהלך העו נה משון דייץ' לאחר קרוב לעשור על הקווים, ומחליפו מייק ג'קסון הצליח להביא את הקבוצה למחזור הסיום כשגורלה ברגליה, ושניצחון על ניוקאסל יספיק לה.

זה לא יהיה פשוט. בשבעת המ שחקים האחרונים שלה, הקבוצה של אדי האו ניצחה בכולם - מלבד ליברפול וסיטי. קרב נוסף שיוכרע במחזור הסיום הוא זה על המ קום הרביעי, שלכאורה מתנהל בין טוטנהאם לארסנל. למה לכאורה? כי כל מה שטוט נהאם צריכה כדי להקדים את ארסנל ולהשיג כרטיס לליגת האלופות הוא תיקו ביתי מול נוריץ', שהפסידה ב 11 מ 14 המשחקים האחרונים שלה, ספגה הכי הרבה שערים העונה ויר דה כבר מזמן לליגה השנייה. אמנם הכל יכול לקרות במחזורי הסיום, אבל יש גבול. קשר מנצ'סטר סיטי קווין דה בריינה, שכבש 15 שערים ובישל עוד שבעה, נבחר לשחקן העונה בפ רמייר ליג. חברו לקבוצה, פיל פודן, זכה בפרס השחקן הצעיר של העונה בפעם השנייה ברציפות.

נשים: ליון אלופת אירופה

לעיני עשרות אלפי צופים באצט דיון אליאנץ בטורינו, ליון ניצחה 1:3 את ברצלונה וזכתה בליגת האלופות בפעם השמינית בתולדותיה.

אמנדין אנרי, אדה הגרברג וקטרינה מקריו כבשו לאלופת צרפת, שער של אלכסיה פוטיאס לא הספיק למפסידה.

 ?? ?? "אגוארווווו­ווווווו". שער בלתי נשכח צילום: רויטרס
"אגוארווווו­ווווווו". שער בלתי נשכח צילום: רויטרס
 ?? ?? מארש ושחקני לידס. ישרדו? צילום: אי.אף.פי
מארש ושחקני לידס. ישרדו? צילום: אי.אף.פי
 ?? ?? ג'רארד. יעזור לליברפול? צילום:
GettyImage­s
ג'רארד. יעזור לליברפול? צילום: GettyImage­s
 ?? ?? סלאח. מקווה למעידה של סיטי צילום: אי.אף.פי
סלאח. מקווה למעידה של סיטי צילום: אי.אף.פי
 ?? ??
 ?? ?? פיל פודן )השחקן הצעיר של העונה בפעם השנייה ברציפות( וקווין דה בריינה )שחקן העונה( צילום: אי.אף.פי
פיל פודן )השחקן הצעיר של העונה בפעם השנייה ברציפות( וקווין דה בריינה )שחקן העונה( צילום: אי.אף.פי
 ?? ??
 ?? ?? שחקניות ליון חוגגות בטורינו
שחקניות ליון חוגגות בטורינו

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel