Israel Hayom

הפועלים העבריים

- עידו אשד | שחקן שישי אבי סגל

לעין מקצועית קשה להסביר מה קרה במשחק .3 הוא התנהל במקום שבו מסתיים כישרון הכדורסל ומת חיל אזור דמדומים שבו שולטים האופי, גאוות היחידה, החוסן המנטלי ויכולת ביצוע מושלמת.

בר טימור משקף, מיישם ומזקק את הערכים האלה בכל התנהלותו, על המ גרש ומחוצה לו, והוביל בעזרתם חבורה של לוחמים להישאר בחיים בסדרה. ובגלל חסרונו מראש של ג'יימס יאנג, כל תוכנית ההגנה של מכבי ת"א התר כזה בעצירתו של ג'ייקובן בראון. מצד אחד, התוכנית הצליחה. בראון קלע רק 3 נקודות. מצד שני, הפועל קלעה 50 נקודות במחצית. אז אולי התוכנית הצליחה, אבל כנראה היא לא היתה תוכנית טובה. אחרי פציעתו של הרכז מכבי איבדה את הפוקוס ורק הניחה שיתרונה האיכותי יבוא לידי ביטוי, אבל לא מצאה דרך ליישם אותו.

ועכשיו הניתוח המקצועי מרמז שמכבי למדה לקח ותגיע פחות זחו חה ויותר דרוכה, אבל אחרי שהפועל שברה ושרפה את המטאטא שהובטח לה על ידי רבים - ואני ביניהם - יש להיזהר ולכבד את הסי כויים שלה הערב, בזכות ההכנה הפסיכולוגי­ת המצוינת של דני פר נקו והיתרון הרב בני סיון שיש לו על אבי אבן. הפועל תצטרך את כל הכלים הזמינים שלה, ותקווה שבראון יהיה כשיר ויוכל לתת לה עוד כמה דקות של קסם. אבל היא גם יודעת שתו כל לסמוך על הסגל הישראלי המוב חר שלה: זלמנסון, אדם, קולשוב ובני, וכמובן על הקפטן.

והרי תיאוריית שלושת הזרים עובדת במדויק: סגל של שלושה זרים אדומים שהפכו לשניים במחצית, ניצחו בחוץ ובקלילות סגל נוצץ ויקר פי עשרה של חמישה זרים צהובים. מספר הזרים בלי גה מוגזם ומתסכל כל מי שאוהב כדור סל ישראלי, ושום תירוץ של "הצלחה" באירופה לא מצדיק את הקלת המס לא מריקנים, שמעוורת את ההנהלות. וזה יישאר נכון גם אם מכבי תנצח בסדרה.

תשאלו את שרון אברהמי, שהעלה את קריית אתא לליגת העל עם חצי ממספר הזרים המותר בה - זר אחד וחטיבה צב רית אדירה בראשות קורן ז'ורנו המרגש. יש ממי ללמוד, והשאלה היא כמה מהם יישארו בעונה הבאה. לשיפוט בפלייאוף יש משמעות הרת גורל, במיוחד עבור האנדרדוג. אירועים רבים מדי ושריקות צורמות מדי היו מנת חלקם של דני פרנ קו, ברק פלג ואלעד חסין. זה הוקצן בה רחקתו של גיא קפלן בשישי, אחרי דריכה - של פחות נראתה מכוונת - של אוב סואן, ואפילו לא נבדקה במוניטור. לאנדרדוג לא מגיעה עזרה מהשופ טים, וגם לא שריקות לטובתם. הם מגי עים לרוב עם פחות זרים, בלי ביתיות ומראש הם בנחיתות. שופטים שמבינים את רוח המשחק צריכים לפחות להקשיב, להיזהר לא להיות בוטים ומתנשאים דווקא מולם, ובעיקר לא להיות עם יד קלה על הדק הטכני וההרחקה. אני בטוח ששום שופט לא בא עם אג'נדה מהבית ולא מנסה שהפייבוריט יעלה. אבל כבוד, שוויון, צדק והקשבה הם תכונות קרי טיות לשופטים - שאותן תביאו מהבית.

בשישי: הפועל ירושלים הביסה באר נה 60:87 את גלבוע/גליל, עלתה ל 1:2 בסדרה והיא צריכה ניצחון אחד משני המשחקים שנותרו כדי להעפיל לחצי הגמר )בשיטת הטוב מ (3 נגד חולון.

 ?? ?? בני וזלמנסון מנטרלים את ווילבקין. מי צריך חמישה זרים? צילום: אלן שיבר
בני וזלמנסון מנטרלים את ווילבקין. מי צריך חמישה זרים? צילום: אלן שיבר
 ?? ??
 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel