Israel Hayom

נטישתו של איש הסוד

בסביבתו של טל גן צבי, ראש הסגל של רה"מ בנט ויועצו הקרוב זה עשור, טוענים כי הוא עזב על רקע אכזבתו מאוזלת ידה של הממשלה כלפי ציבור הימין ● גן צבי הוא זה שדחף למתן אישורי בנייה ביו"ש ונחשב לציר של הציבור החרדי עם הממשלה ● כעת מסמנים בליכוד את אורבך, שנותר לב

- אמיר אטינגר

ביום שאחרי פרישת ראש הסגל של רה"מ בנט, טל גן צבי, הרוחות סוערות. מדובר בע זיבה דרמטית שנייה, לאחר פרישתה של היועצת המדינית שמרית מאיר. גן צבי, האיש הקרוב לבנט זה כע שור, היה סמן ימני, ומקורביו טוענים כי הוא הביע אי שביעות רצון מאוזלת ידה של הממשלה עבור צי בור הימין.

איש אינו יודע מי ימלא את תפקידו של גן צבי באווירת הסיום שהממשלה נמצאת בה. גורמים בקואליציה טו ענים כי עזיבתו של גן צבי תחזק את שליטתו של לפיד בממשלה, שכן שלום שלמה ימלא כעת לבדו את רוב התחזוקה הפוליטית, והוא נחשב מזוהה עם לפיד.

פרישתו של גן צבי היא מכה קשה לכנף הימנית בממשלת בנט לפיד. ראש הסגל המסור נחשב לאיש ימין מובהק, והוא היה הציר מאחורי הק לעים לתחזוק בפועל של הקואליציה מימין. כמו כן, הוא זה שדחף לכינוס מת"ע ולאישורי בנייה ביו"ש, ונל חם בשמרית מאיר מאבק אידיאולוגי ולא טכני על השטת הממשלה לכיוון ימני אל מול משיכה של מאיר למרכז.

המהלך של גן צבי צפוי להש פיע רבות גם על ניר אורבך, לאחר שהופעלו עליו לחצים כבדים להצביע נגד הממשלה, אך מה שהחזיק אותו היה המחויבות האישית לגן צבי. כעת אורבך נשאר לבד במערכה ובליכוד אומרים כי הם מפעילים עליו לחצים כבדים, ושקד היא היחידה שחוסמת אותו מעשיית מעשה.

ראש הסגל הפורש גם היה הציר של החרדים לממשלה. בזמן אישור התקציב הוא ניסה לסגור דיל עם החרדים של מתן תקציבים למגזר בתמורה להימנעות שלהם בהצבעות של הממשלה, ולמעשה מתן רשת בי טחון. כאמור, עזיבתו צפויה לערער את היכולת של הצד הימני בכלל, ובעיקר של אורבך, לייצר הישגים ולהצדיק את הישארותם בממשלה.

גן צבי הוא דמות שונה בנוף האנשים שבדרך כלל סובבים ראשי ממשלות בישראל. הוא חף מגינונים, החליפה לא טבעית לו והוא שומר על צניעות, איש ביצוע. בין היתר, הוא ידוע כאיש הציונות הדתית במובהק ושומר על קשר עם רבנים ועם בעלי

פרישתו היא מכה קשה לכנף הימנית בממשלה. ראש הסגל נחשב לאיש ימין מובהק, והוא היה הציר מאחורי הקלעים לתחזוק בפועל של הקואליציה מימין

מוסדות במגזר. כבר בתחילת הדרך בבית היהודי השלים גן צבי לבנט את הקשר לשטח ולאנשים.

יותר מעשור היה גן צבי איש סודו ואמונו של בנט - מאז כניסתו לפו ליטיקה. הוא שימש לאורך השנים ראש מטה במשרדי הממשלה השונים שבנט עמד בראשם, והיה איתו גם באופוזיציה וברגעים הקשים שבהם ימינה לא עברה את אחוז החסימה. גן צבי היה האיש שעשה לבנט את המשא ומתן הפוליטי כמעט בכל הר כבות הממשלה בשנים האחרונות, היה אחראי לכספים קואליציוני­ים ובעל השפעה רבה על בחירת האנשים לר שימת ימינה לאחר שזו הוקמה, כלו מר - האיש שעמד מאחורי בנט בכל המהלכים הפוליטיים.

רצה ממשלת ימין

לא פעם אנשים שהיו קרובים ללשכת בנט אמרו כי "לדבר עם טל זה כמו לדבר עם נפתלי". גן צבי נחשב לאיש ביצוע מהמעלה הראשונה במערכת הפוליטית ומוערך על ידי ראשי המפלגות, השרים ומנכ"לי המ שרדים. הוא נחשב לאחד שמכיר את הטריקים המשפטיים, שולט בפרטים, יודע כיצד לעבוד עם תקציבים ואנ שי מקצוע באוצר, יודע לסגור קצ וות ודילים פוליטיים. לאחר הבחירות האחרונות אין זה סוד שגן צבי ניסה למשוך את בנט להקמת ממשלת ימין. לבסוף היה אחד ממקימי הממשלה הנוכחית יחד עם שלום שלמה והצ וות של לפיד, וכן שימש בה בתפקיד בכיר עד לימים אלה.

הסיבה הרשמית לעזיבתו של גן צבי היא כי הוא חש מיצוי אחרי עשור בפוליטיקה, לצד התפקיד האינטנ סיבי שהצריך ויתורים אישיים ומ שפחתיים. אך בסביבתו מעידים כי הוא היה רוצה שהדברים ייראו אחרת.

 ?? ?? ח"כ אורבך צילום: אורן בן חקון
ח"כ אורבך צילום: אורן בן חקון
 ?? ?? בנט. עוד מקורב שעוזב אותו צילום: נעם ריבקין פנטון/פלאש09
גן צבי. "לדבר איתו זה כמו לדבר עם נפתלי" צילום: אורן בן חקון
בנט. עוד מקורב שעוזב אותו צילום: נעם ריבקין פנטון/פלאש09 גן צבי. "לדבר איתו זה כמו לדבר עם נפתלי" צילום: אורן בן חקון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel