Israel Hayom

פרשת ילדי תימן: פתחו קבר תינוק - ומצאו תחתיו שני קברים

תשע שעות לאחר פתיחת קבר עוזיאל חורי לצורך בדיקת דנ"א - העבודה הופסקה ● כעת תצטרך משפחתו לחזור לביהמ"ש לבקש אישור לפתיחת הקברים ● אחותו חיה: "אנחנו פה בגלל כל הסתירות"

- ירון דורון ואסף גולן

בבית העלמין סגולה שבפתח תקווה נפתח אתמול קברו של התינוק עוזיאל חורי, שנקבר בשנות ה 50 וששמו נקשר בפרשת ילדי תימן, לצורך בדיקת דנ"א. אלא שתשע שעות לאחר פתיחת הקבר הופסקה העבודה כי במקום נמצאו שני קברים, שפתיחתם מחייבת הת ערבות משפטית - זאת לאחר שהותר לפתוח את קברו של חורי בלבד.

אחותו של עוזיאל הגיעה בשעות הבוקר לבית העלמין וסיפרה כי אמה לא סלחה לאביה על כך שאחיה הקטן נלקח. "יש ארבע-חמש גרסאות למה שקרה לו, בכל פעם אמרו לנו משהו אחר. לא ידענו כלום. הראו מרחוק לאבא שלי איזו חבילה ואמרו לו שי קברו אותו ושיטפלו בכל", אמרה, והוסיפה: "זה לא פשוט. כל חייהם ההורים שלי לא שתקו ולא נחו בגלל זה. הם תמיד רבו על הילד הזה".

עוד אמרה: "אני רוצה להאמין שהמ דינה, ברגע שנתנה את ההחלטה לפתוח את הקבר, תגיד לנו את האמת. אנחנו פה בגלל כל הסתירות".

בעת פתיחת הקבר הוצבו שלוש מצלמות שעקבו אחר הנעשה, לבקשת המשפחה. מצלמה אחת כוונה לפותח הקבר, ושתי המצלמות האחרות עקבו אחר הנעשה מכמה זוויות. יש לציין כי המדינה התנגדה לכך שהמצלמות יעבירו בשידור חי את הנעשה במקום למשפחת הילד, אך בית המשפט קיבל את הבקשה הזו.

נזכיר כי פתיחת קברו של חורי מגי עה לאחר שבית המשפט לענייני מש פחה בקריות אישר ביום ראשון לפתוח את קברו. ההחלטה התקבלה לבקשתה של מזל ברקו, אחות הילד, שמאז שנת 2018 נאבקת בבתי המשפט בישראל על הזכות לפתוח את הקבר.

נזכיר כי בינואר 2018 הודיעה פר קליטות המדינה לבית המשפט לע נייני משפחה בפ"ת, שהיא מסכימה לבקשת 17 משפחות יוצאי תימן לתת צווים לפתיחת קברים ולבצע בדי קות גנטיות לקשרי משפחה בינן לבין שרידי הגופות שבקברים.

באוקטובר 2021 הורה בית המש פט העליון ליועמ"ש דאז, ד"ר אביחי מנדלבליט, לאפשר פתיחת קבר בבית העלמין בפתח תקווה, ולבדוק אם אכן נקבר בו התינוק עוזיאל חורי לפני כ 70 שנה.

 ?? ?? "יש ארבע-חמש גרסאות למה שקרה לו". פתיחת קבר עוזיאל צילום: יוסי זליגר
"יש ארבע-חמש גרסאות למה שקרה לו". פתיחת קבר עוזיאל צילום: יוסי זליגר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel