Israel Hayom

דיפלומט רוסי: "חש בושה גדולה מאז החלה הפלישה"

שלושה חודשים בדיוק מאז החלה המלחמה, בכיר במשרד החוץ הרוסי התפטר במחאה ● אתמול כבשו הרוסים את העיירה מירוניבסקי ● בעורף המצב מחריף

- נטע בר

הפלישה הרוסית לאוקראינה נכנסה הבוקר לחודשה הש לישי. הלחימה מתמקדת בעיקר במחוז לוהנסק בחבל דונבאס במ זרח המדינה. הצבא הרוסי הצליח לכבוש ביממה החולפת את העיירה מירוניבסקי, כחלק ממאמץ לכתר את הערים סברודונצק וליסיצ'נסק. על פי האמריקנים, בגזרות אחרות החל הצבא הרוסי במעבר להתח פרות ולמגננה.

באוקראינה טוענים כי רוסיה איב דה מאז תחילת הפלישה קרוב ל 30 אלף חיילים, יותר מ 1,000 טנקים ו 200 מטוסים. כוחות הצבא הרוסי נסוגו כמעט מכל השטחים שכבשו בצפון המדינה, למעט במחוז חרקיב, שם אמנם נהדף הצבא הרוסי הרחק מהעיר השנייה בגודלה במדינה, אך הוא עדיין מחזיק בשטחים נרחבים מצפון לה.

העיר חרקיב למודת הסבל עלתה בימים האחרונים לכותרות בשל הנזק הרב שנגרם במרכזה. איגור מירקין, שנמצא בחרקיב, סיפר ל"ישראל היום": "ראיתי תמונה סוריאליסטי­ת של הרס, משהו שרואים רק בסר טים. מרכז העיר, שאמנם ספג לא מעט נזק, עדיין שלם ברובו. החנויות סגורות ומבוצרות אבל רוב המבנים שלמים. אולם הפרברים נראים כמו תופת קפואה. הם עברו גיהינום".

התנאים, מתברר, בלתי נסבלים. "עדיין יש אנשים שצריכים לחיות בין ההריסות כי אין להם לאן ללכת", הוסיף. "הם חיים ללא חשמל במשך חודשים, הם מבשלים ברחובות, הם נמצאים סמוך למרתף רוב הזמן כי הם כל הזמן מופגזים. אנשים חיים בתחנות הרכבת התחתית".

במרכז העיר במיוחד החיים איכ שהו חוזרים לשגרה מתוחה. "בשל התקדמות הצבא האוקראיני", לדב ריו. "לכולם ברור שהמצב יכול לה שתנות במהירות. העתיד שלנו תלוי באחדות התושבים. אם העם יישאר מאוחד - נוכל לבנות לעצמנו עתיד", אמר האיש.

"הפשע - נגד העם הרוסי"

בתקרית חסרת תקדים מאז תחילת הפלישה, הודיע דיפלומט בכיר רוסי כי יפרוש מתפקידו במחאה על המ לחמה באוקראינה. "במשך 20 שנות הקריירה הדיפלומטית שלי ראיתי תהפוכות שונות של מדיניות החוץ שלנו", אומר בוריס בונדרב, יועץ במשלחת הרוסית לארגון האומות המאוחדות, "אך מעולם לא חשתי בושה כה גדולה כמו שחשתי מאז החלה הפלישה. מלחמת התוקפנות שהחל פוטין נגד אוקראינה ולמע שה נגד העולם המערבי היא לא רק פשע נגד העם האוקראיני, כי אם פשע חמור יותר כלפי העם הרוסי".

במקביל, בקייב ניתן גזר דינו של החייל הרוסי השבוי ואדים שישימרין, שירה למוות באזרח אוקראיני מבוגר. הוא הודה במעשה ואף התנצל בפני אלמנת הקורבן.

 ?? ?? הריסות בחרקיב. "התנאים בלתי נסבלים" צילום: אי.פי.אי
הריסות בחרקיב. "התנאים בלתי נסבלים" צילום: אי.פי.אי
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel