Israel Hayom

פנייה לנשיא המדינה: עצור את ההתעמרות בפליטים מאוקראינה

רשות האוכלוסין וההגירה דורשת מפליטים מאוקראינה מסמכים כדי לאשר את יהדותם לפני קבלת תעודת זהות ● פעילים טוענים ש"אין בהם כל צורך, ואין סיכוי בעולם לקבלם בימים אלו"

- חנן גרינווד

פליטים מאוקראינה נתקלים בדרישות בלתי הגיוניות של משרד הפנים ושל רשות האוכלוסין וההגירה ונדרשים להציג שורה של מסמכים כדי לאשר את יהדותם כדי לקבל תעודת עולה ותעודת זהות, אף שהתגיירו כהלכה - כך טוענים פעילים שמסייעים להם.

לטענת הפעילים, מדובר בהת עמרות של פקידים שגורמת לסבל למי שנמלטו מהמלחמה והיו אמורים להתקבל במדינה בזרועות פתוחות.

במכתב ששלח לאחרונה נשיא ועידת רבני אירופה, הרב פנחס גו לדשמידט, לנשיא המדינה יצחק הר צוג, הוא הביע זעם על המגמה המ דאיגה וביקש סיוע כדי להקל על האנשים שנתקלו במחסום ביורוקרטי כשהגיעו לישראל.

במכתב שוטח הרב גולדשמידט את טענות פעילי העלייה בארגונים היהודיים, שמלווים עולים המתגו ררים בישראל. "על פי עדותם, מת בקשים הפליטים לעזוב את 'המוקדים החמים' שהוקמו לפליטים ונשלחים למשרד הפנים, שם הם נדרשים לה ציג שורה של מסמכים בלתי אפש ריים", הוא כותב, "לדבריהם - אין שום הסבר לוגי ענייני לדרישות הב לתי הגיוניות, שמביאות לסבל בל יתואר לגרים. העוול זועק לשמיים".

בין היתר, ציינו הפעילים כי הפלי טים שהתגיירו נדרשים לספק תעו דת יושר מהמשרד לביטחון הפנים באוקראינה, תעודת רווקות ואימות מסמכים על ידי משרד הפנים האוק ראיני. לדברי הרב, מדובר ב"דרישות שאין בהן כל צורך ואין סיכוי בעולם לקבלם בימים אלו". נוסף על כך, הם נדרשים לספק תצהיר בדבר הליך ההכנה לקראת הגיור, תצהיר מאת הרב שהכין לגיור והצהרה מפי גורם מוסמך בקהילה יהודית מוכרת על השתייכות לקהילה יהודית לאחר הגיור - בתוך 30 יום.

האבסורד, אומר הרב גולדשמי דט, הוא שמשרד הפנים הכיר במשך כל השנים בגיורים הללו, ולכן אין שום צורך במסמכים נוספים מלבד תעודת גיור שמונפקת על ידי בית דין מוכר.

במכתבו ביקש הרב גולדשמידט מנשיא המדינה להתערב.

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר בתגובה: "רשות האוכלוסין וההגירה, לאור מצבם של הטוענים לזכאות שבות מאוקראינה, עשתה החרגות רבות מדרישות המסמכים המקוב לות לצורך קבלת מעמד בישראל. עם זאת, ישנם מסמכים שלא ניתן לוותר עליהם מאחר שמדובר בקבי עת מעמד על סמך גיור, ויש צורך בהצגת מסמכים נדרשים".

 ?? ?? הרב גולדשמידט. "העוול זועק"
הרב גולדשמידט. "העוול זועק"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel