Israel Hayom

מחפשים את הגיבור שיגשים את החלום

- אורי אוזן

אף

שתואר האליפות חשוב הרבה יותר, גמר גביע המדינה הוא אחד המועדים המרגשים ביותר בכדורגל, וכולל סינדרלות, שמחה ספונט נית, מעמד מרגש וגיבורים בלתי צפויים שיחיו לנצח בלב האוהדים ובדפי ההיסטוריה.

באנגליה יום הגמר הוא חג, שאותו יפתחו ב BBC במשפט: "בוקר טוב, היום גמר הגביע האנגלי". בי שראל, מדינה עם מסורת כדורגל צנועה יותר, זה לא קורה, אבל ההתרגשות עדיין גדולה. כילד, החלום הגדול שלי - הרבה יותר מלזכות באליפות - היה לה ניף גביע, לפגוש את הנשיא, ואני בטוח שלחלק גדול מהשחקנים שיעלו מחר על המגרש, היו חלומות דומים כילדים, והם יכולים להגשים אותם הערב.

מכבי חיפה יכולה להשלים עונה חלומית, שבה היא משיגה כל תואר אפשרי בכדורגל שלנו. היא מגיעה עם מצב רוח מרומם אחרי ההצגה מול מכבי נתניה והנפת צלחת האליפות, כשהבשורות הטובות מבחינתה הן שעומר אצילי חזר לעצמו במחזור הנעילה של העונה ויגיע עם הרבה ביטחון למשחק. מצד שני, ביטול המ שחק מול סכנין גרם לכך ששחקנים כמו מוחמד אבו פאני, דולב חזיזה וצ'ארון שרי בקושי שיחקו בשבועיים האחרונים, וזה יכול להוציא אותם מקצב. גם הפציעה של השוער רועי משפתי והספק לגבי כשירותו של

ג'וש כהן מדאיגים את הירוקים. אם אכן רועי פוקס יהיה זה שיפתח בין הקורות, זה יכול להפוך לסיפור המשחק, לטוב או לרע.

מנגד, ב"ש רוצה לקחת העונה תואר עם אליניב ברדה, שהחליף את רוני לוי בתזמון לא מקרי, רגע לפני משחק הגומלין ברבע גמר הגביע מול מכבי פ"ת, שאליו ב"ש הגיעה בפיגור ובמומנטום שלילי - והוא הצליח לעשות מהפך. המשחק הכי טוב העונה של ב"ש וברדה הגיע בחצי הגמר, שבו ניצחו בבלומפילד את מכבי ת"א בצורה משכנעת. המאמן ניהל אותו נפלא והביא את הקבוצה למרחק של משחק אחד מגביע שני בשלוש השנים האחרונות.

התפאורה בטדי תהיה מושלמת. קיר אדום מול קיר ירוק. שתי הקבוצות הטובות ביותר העונה, ויריבות שהתפתחה להרבה יותר משמעותית עם משחקים מלאי טמפרמנט. עכשיו רק נותר לחכות ולראות אילו גיבורים מכין לנו המעמד. אמנם לא בטוח שנקבל משחק איכו תי, אבל בוודאות נקבל דרמה וסיפור שיירשמו לנצח בספר דברי הימים של הכדורגל הישראלי.

 ?? ?? אליניב ברדה
אליניב ברדה
 ?? ?? ברק בכר
ברק בכר
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel