Israel Hayom

פריג' ל"ישראל היום": גנץ ואבו מאזן ייפגשו בקרוב

- אמיר אטינגר

השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג' )מרצ(, התייחס בראיון ל"ישראל היום" לצעדים שהוא מנסה לקדם מול הר שות הפלשתינית: "אנחנו מנסים לחזק את הרשות ואת הכלכלה הפ לשתינית - זה אינטרס ישראלי שתהיה כלכלה פלשתינית חזקה".

ליברמן אומר שאבו מאזן עושה טרור מדיני, מה אתה חושב על זה?

פריג': "אני לא מסכים איתו, אני חושב שהוא טועה, זו אמירה לא נכונה. אבו מאזן הוא הפרטנר הטוב ביותר שיש לנו עד עכשיו, אנח נו נתחרט אם לא נתקדם איתו ולא נייצר אופק מדיני איתו. אני השר לשיתוף פעולה אזורי, פועל לכנס את הוועדה הכלכלית בין ישראל לפלשתין, אסור לנו לפחד ממפגש שרים עם שרים פלשתינים, מבק שים ממני בממשלה לכנס את הווע דה הזאת, הם פוחדים שהוועדה תהיה תהליך מדיני. לפני שבועיים הת קיים דיון בוועדת החוץ והביטחון על חיזוק הרשות.

"אני מגדיל את המפגשים, בש בוע הבא אני נפגש עם שר הכלכלה והאוצר הפלשתיני, ואבו מאזן אמור לפגוש את גנץ בשבועות הקרובים. לפיד אמור לפגוש את שר החוץ הפ לשתיני, מה שישחרר את המתחים". אתה חושב שזועבי טעתה? "אני מבין אותה, אבל אני חושב שהיא מיהרה ולא עמדה בזה, וזו היתה טעות מבחינתה, אבל היא הבי נה את גודל המעשה, היא הקריבה את הערכים למען החברה הערבית, כי יש ערכים ויש חברה ערבית ביש ראל. הממשלה חשובה לה, אבל היא נאלצה להקריב ולשים את החברה הערבית בסדר העדיפות העליון".

היא כתבה במכתב שאל אקצא וערכים חשובים לה, אז איך זה מס תדר שהיא קיבלה רק מענה לכספים?

"זה לא מנוגד לשני. אל אקצא חשוב לה ולי, חשוב לכולנו לשמור על סטטוס קוו. היא קיבלה מענה. המענה ברגע שהיא שמה את בעיות החברה הערבית בראש סדר העדי פויות זה מענה רציני. והנה, בזכות זועבי שוחררו כספים בוועדת הכ ספים. הבקשה היחידה של הח"כים הערבים זה 'נתתם כספים - תפתחו את הברז'. הפקידות הקשתה. אנחנו מבקשים שמה שהובטח ישחררו. זאת כל הדרישה".

הראיון המלא יפורסם מחר ב"ישראל היום"

 ?? ?? פריג' בראיון. "זועבי מיהרה, וזו היתה טעות" צילום: אורן בן חקון
פריג' בראיון. "זועבי מיהרה, וזו היתה טעות" צילום: אורן בן חקון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel