Israel Hayom

מכבי, בלי ישראלים זה לא יילך

- אבי סגל

סקוטי ווילבקין וד ריק וויליאמס היו אלה שהובילו את מכבי ת"א לניצחון 1:3 ברבע הגמר מול הפועל ת"א. הם היו בעלי הבית, אבל מי שהיו אחראים לפיצוח של הסדרה הק שוחה הזו, היו בכלל עוז בלייזר ורומן סורקין, שהבהירו לצהובים - בלי ישראלים זה לא יילך.

האמת היא שסורקין כבר הר גיל אותנו לכך שהוא הפך להיות מאוד דומיננטי. זה הורגש לפני הפלייאוף, אבל בסדרה מול האדומים נפלה עליו אחריות כבדה, כיוון שאנטה ז'יזי'ץ' לא היה כשיר וג'יילן ריינולדס פשוט לא היה בעניינים, והוא עדיין עמד במשימה - ובגדול. הוא פתח בחמישייה בכל משחקי הסדרה וסיים עם ממוצעים טובים מאוד: 12.5 נקודות ו 8.3 ריבאונד ומדד .17 במהלך הסדרה היו לו גם שש חסימות. אמנם עכשיו ז'יז'יץ' חוזר, אבל לא ברור באיזה כושר הוא וכמה דקות יוכל לשחק, כך שהאחריות המוטלת על סורקין תישאר גדולה.

אצל בלייזר זה היה פחות צפוי. עד הסדרה מעמדו היה בשחיקה. בחלק האחרון של עונת היורוליג הוא אפילו לא התלבש, ונראה היה שהמגמה היא שיסיים את דרכו בצהוב בסוף העונה. העניין הוא שמדובר בשחקן שלא התכוון לוותר. הוא נלחם מול הפועל ת"א על עתידו במ כבי - והעלה בצורה ניכרת את ערך המניות שלו. ממשחק למ שחק אפשר היה לחוש שאבי אבן סומך עליו יותר ויותר, מהסיבה הפשוטה שבלייזר נותן את כל כולו ומסייע לו בהרבה פתרונות על הפרקט. במשחק הרביעי הוא כבר פתח בחמישייה, ועל הניצחון הזה, שחסך כאב ראש של משחק חמישי, מכבי חייבת לבלייזר המון. מהלך מאני טיים שלו ניצח את המשחק עם ריבאונד התקפה וסחיטת עבירה, שהובילה לשתיים מהקו בקור רוח מרשים. עוד לא ידוע אם השיפור הגדול ישאיר את בלייזר במכבי, אבל פרס ראשון הוא כבר קיבל על התקופה הזו; אחרי כמה שנים בחוץ, הוא שוב בסגל הנבחרת לקראת חלון משחקי מוקדמות אליפות העולם.

אפרופו ישראלים, מי שגלש בכיוון ההפוך ונעלם בסדרת רבע גמר הפלייאוף הוא יפתח זיו, שזכה ל 18 דקות משחק בלבד בכל ארבעת המשחקים יחד. חבל.

 ?? ?? סורקין. אחריות גדולה על כתפיו
סורקין. אחריות גדולה על כתפיו
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel