Israel Hayom

פרשת המינויים ברט"ג: סער נגד זנדברג

השרה להגנת הסביבה התכוונה לאשר בהצבעה דיגיטלית את השיבוצים ברשות הטבע והגנים שהתאמתם מוטלת בספק ● כעת יידרש דיון בממשלה

- אריאל כהנא

סערת המינויים של השרה תמר זנדברג: לאחר הדיווח ב"ישראל היום" כי השרה להגנת הסביבה שיבצה בדירקטוריו­ן רשות הטבע והגנים שני פעילי שמאל קיצוני במקום שני מומחים מהאקדמיה, שר המשפטים גדעון סער פנה למזכיר הממשלה והביע התנגדות למינויים.

תזכורת: יונתן מזרחי, מנכ"ל עמותת "קרן השווה", פועל בצורה אקטיבית נגד כל פיתוח בעיר העתיקה ובמזרח ירושלים, אמור להתמנות במקומו של פרופ' אהרון מאיר, ארכיאולוג מאוניברסיט­ת בר־אילן. נוסף על כן, לארגונו של מזרחי קשרים ענפים עם מדינות זרות, בכלל זה קשרים כלכליים. כך למשל, בין ינואר 2016 לדצמבר 2017 האיחוד האירופי מימן פרויקט עבור "עמק שווה" בשווי 267 אלף יורו. הפרויקט מיועד "לקדם שינוי במדיניות הישראלית בנוגע להסדרת אתרי המורשת בשטחים הכבושים". שרון קרני, היועצת המשפטית של ארגון "במקום", גם היא עמותת שמאל קיצוני הפועלת נגד החלטות ממשלתיות בירושלים וביהודה ושומרון, אמורה להחליף את תת־אלוף (מיל') שייקה ארז, ששימש במגוון תפקידים קרביים בצה"ל וכיהן כמה שנים כמנכ"ל רשות הטבע והגנים. השרה זנדברג התכוונה לאשר את המינויים במסלול מהיר, בלי דיון ובהצבעה דיגיטלית בלבד. משמעות ההודעה של סער היא עצירת התהליך המהיר וקיום דיון בממשלה, אם וכאשר רה"מ נפתלי בנט יחליט להעלות את הנושא לדיון ולהצבעה.

סער לא נימק את בקשתו, אך ההערכה היא שאינו מוכן להשלים עם הצבתם של פעילים פוליטיים בעמדות כה משמעותיות, בעוד התאמתם לתפקיד מוטלת בספק.

כאמור, הנושא לא נמצא כרגע בסדר היום של הממשלה, ולכן עוד לא ברור מתי המינויים של זנדברג יידונו, אם בכלל. ההערכה היא שרוב שרי הימין בממשלה יתנגדו להצעת זנדברג. גורם במערכת הפוליטית העריך שכדי להימנע מעימות פומבי בנושא, בנט לא יעלה את הדיון לממשלה בעתיד בקרוב.

מלשכת השרה זנדברג נמסר: "ועדות מקצועיות בוחנות כשירות והתאמה על פי קריטריונים המוגדרים בחוק טרם הבאה לאישור הממשלה. המועמדים שנבחרו על ידי השרה הינם מומחים בתחומם ועברו את כל הבדיקות הנדרשות בוועדה. כל ניסיון להטיל דופי במועמדים אלו רק בשל תפיסת עולם שונה, אינו לגיטימי".

סער לא נימק, אך נראה שאינו מוכן להשלים עם הצבתם של פעילים פוליטיים בעמדות כה משמעותיות

 ?? ?? סער. כפה דיון
סער. כפה דיון
 ?? ?? "ועדות בחנו התאמה". זנדברג
"ועדות בחנו התאמה". זנדברג

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel