Israel Hayom

ירושלים של זהב: מיליארד ש' לפיתוח כלכלי של הבירה

תוכנית החומש תאושר בישיבת הממשלה לרגל ציון 55 שנה לאיחוד בירת ישראל ● על הפרק: פיתוח ענפי ההיי־טק ● השר אלקין: "נצעיד את העיר למאה ה־12"

- יורי ילון וסוניה גורודיסקי

בשורה לירושלים: כמיליארד שקלים יושקעו בפיתוח כלכלי של הבירה בחמש השנים הקרובות.

הממשלה צפויה לאשר היום, בישיבתה החגיגית לכבוד 55 שנים לאיחוד ירושלים, תוכנית חומש לטובת פיתוח ענפי ההיי־טק והביו־טק בירושלים, חיזוק האקדמיה וביסוס התיירות בעיר.

תוכנית החומש החדשה לפיתוחה הכלכלי של ירושלים, "לביא", בהובלת משרד ירושלים ומורשת, תבוצע על ידי הרשות לפיתוח ירושלים בין השנים ,2026-2022 ותפעיל מנועי צמיחה לחיזוק כלכלת ירושלים.

השר אלקין, שמכהן בקדנציה שנייה במשרד, הצליח להביא להגדלה משמעותית של התקציב הממשלתי לתוכנית, שיעמוד על כמיליארד שקלים. תוכנית "לביא" היא תוכנית החומש הרביעית לפיתוחה הכלכלי של ירושלים, ומטרתה לחזק את יתרונותיה היחסיים של ירושלים בכמה תחומים.

יותר מ־042 מיליוני שקלים יושקעו בפיתוח תעסוקה איכותית ומתקדמת בבירה. יושם דגש על ענפי ההיי־טק והביו־טק, שיוכלו להישען על בתי החולים שערי צדק והדסה, ועל המוסדות האקדמיים ובית הספר לרפואה.

במשרד ירושלים ומורשת יקימו צוות בין־משרדי שיגבש תוכנית לחיזוק מערכי הבריאות בעיר, הרחבת מקצועות הבריאות במוסדות האקדמיים ופיתוח הקשר למאות חברות ההיי־טק והביוטק השוכנות בבירה.

השקעה באקדמיה

עוד בתוכנית, השקעה של 70 מיליון שקלים באקדמיה הירושלמית, שתתמקד בהעלאת מספר הסטודנטים והסטודנטיו­ת הלומדים מקצועות טכנולוגיים, העצמת התשתיות במוסדות האקדמיים בעיר, וכן הגדלת מספר הסטודנטים החרדים.

לענף התיירות יועבר תקציב בסך 160 מיליון שקלים, ולטובת שיפור איכות החיים ופיתוח עירוני - כמו הקמת פארקים, מרכזי תרבות ושבילי אופניים - יוקצו יותר מ־521 מיליוני שקלים.

במסגרת שיתוף פעולה בין משרד הביטחון, האוצר ומשרד ירושלים ומורשת, יוקצו כ־053 מיליון שקלים להעברת מכללות הפיקוד וההדרכה של צה"ל לירושלים. המעבר יתרחש בשנים הקרובות והמכללות יוקמו בפאתי שכונת קריית מנחם בבירה.

כמו כן, לראשונה יושקעו 10 מיליון שקלים בביסוסה של ירושלים כ"עיר ממשל", וכן לעידוד גופים וחברות ציבוריות הנמצאים בקשרי עבודה עם משרדי הממשלה לעבור לירושלים, במטרה לייצר סביבה ממשלתית.

בשורה לבירה

"אנו שומרים את ירושלים העתיקה כבירת מדינת ישראל הנצחית, ומצעידים אותה לעיר חדשנית ומתקדמת למאה ,"21־ה מסר שר הבינוי והשיכון, ירושלים ומורשת, זאב אלקין. "אנו מביאים בשורה לבירה ביום חגה. התוכניות והפרויקטים מובילים בימים אלה את ההשקעה הממשלתית הרחבה ביותר מאז קום המדינה", הוסיף.

 ?? ?? שנים של פיתוח בירושלים
שנים של פיתוח בירושלים
 ?? ?? השר אלקין
השר אלקין

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel