Israel Hayom

אריזה משפחתית

כשרפאל נדאל ודודו טוני נפרדו ב ,2017 הם ידעו שדרכיהם יצטלבו ● רולאן גארוס זימן לספרדי קרב מול הכוכב העולה אוז'ה אליאסים, שמתאמן אצל טוני

- דור הופמן

רפאל נדאל ידע שהיום הזה יגיע מתישהו, והנה הוא בא. מאז הפסיק לעבוד עם דודו טוני נדאל ב ,2017 ובטח אחרי שהדוד החל לע בוד בשנה שעברה עם פליקס אוז'ה אליאסים - אחד הצעירים המבטיחים בסבב - היה ברור לכולם שבאיזשהו שלב הדרכים שלהם יצטלבו.

אחרי הניצחון של הספרדי על בו טיק ואן דה זנדשלופ, ואחרי שהקנדי ניצח את פיליפ קריינוביץ', בשמינית הגמר בצרפת רפא יפגוש את אוז'ה אליאסים - למפגש שהוא גם נדאל מול נדאל: רפא מול טוני.

"זה היה ברור לכולנו מהרגע שה תחלנו לעבוד יחד, שיש סיכוי שיגיע הרגע ואני אשחק מול רפא" סיפר אוז'ה אליאסים במסיבת העיתונאים וחשף: "טוני לא ייתן לי שום הערות טקטיות לקראת המשחק הזה, ולא יישב בתא שלי. אני מאמין שהוא ימצא מקום ני טרלי לראות את המשחק הזה". משפט שלמה - גרסת הטניס.

עיצב את השור

מבחינה משפחתית, טוני הוא הדוד של רפא, אך מקצועית הוא האיש שעיצב את הקריירה של זוכה 21 תוארי הגראנד סלאם. הם החלו לעבוד יחד בגיל צעיר מאוד, ורק לפני חמש שנים נפרדו דר כיהם. טוני ממשיך להגיע למשחקים של האחיין שלו ולעיתים מתיישב בתא הפרטי של הספרדי, ולכן המפגש הנוכחי מעמיד את כל הצדדים בסיטואציה מו זרה שדורשת התייחסות מיוחדת.

"דיברתי עם טוני אחרי הניצחון שלי", סיפר נדאל בתשובה לאחת מע שרות שאלות על המפגש הצפוי מול דודו, "מבחינתי הסיפור הוא פשוט. הוא דוד שלי, ואני לא מאמין שהוא רוצה שאפסיד משחק. אני יודע מה כל אחד מרגיש כלפי השני, ואני בטוח שהוא מאחל לי את הטוב ביותר. היום הוא מאמן טניסאי אחר, ואין לי שום בעיה עם זה".

טוני החל לעבוד עם אוז'ה אליאסים במונטה קרלו בשנה שעברה, והעבודה המשותפת הביאה את הקנדי לשיאים חדשים, ובהם חצי גמר אליפות ארה"ב הפ תוחה, זכייה בטורניר ATP ראשון, וכניסה לעשירייה הראשונה בדירוג. את נדאל פגש הכוכב העולה פעם אחת בקריירה, ב ,2019 והפסיד ‪.3:6 ,3:6‬ אין ספק שטוני יכול היה לעזור לקנדי מול רפא, אבל בידיעה שזה לא יקרה - מטעמים משפחתיים סנטימנטליי­ם - אוז'ה אליאסים מדגיש שזה לא באמת משנה: "אני לא באמת צריך שטוני יספר לי כמה טוב רפאל נדאל". עוד בסוף השבוע: נובאק ג'וקוביץ', אלכסנדר זברב, דניל מדבדב וקרלוס אלקראס הרשימו בדרך לשמינית הגמר, בעוד אצל הנ שים המדורגת ראשונה איגה שוויינטק גברה על דנקה קוביניץ' ועדיין לא איבדה מערכה בטורניר.

 ?? ??
 ?? ?? נדאל והדוד טוני צילום: מתוך טוויטר
נדאל והדוד טוני צילום: מתוך טוויטר
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel