Israel Hayom

לא מסתפקים ביום אחד - השנה הספורטיבית בירושלים

- אורן אהרוני

סיום עונת הכדורגל במשחק גמר גביע המדינה באצטדיון טדי היה רק הכנה אחרונה לקראת השנה הקרובה, שבה צפוי עומס של אירועים ספורטיביים בינלאומיים בבירה. זה הזמן לתכנן יום כיף בעיר העתיקה, לקפוץ לכותל, לבקר במחנה יהודה ולראות מקרוב כמה מהספורטאים הטובים ביותר. כדי לעשות סדר, הנה האירועים המרכזיים.

אליפויות אתלטיקה

גבעת רם, החל מ 26.6 עיריית ירושלים השקיעה בשיפוץ אצטדיון האתלטיקה בג בעת רם, עם יציעים ומסלולים חדשים, והוא יארח לא פחות משלוש תחרויות במשך חודש וחצי. הראשונה היא אליפות ישראל, שלאחר שנים רבות שבהן התארחה בת"א, תעבור מזרחה ב 27-26 ביוני. האירוע הגדול ייפתח ב 4 ביולי, עם אליפות אירופה עד גיל ,18 בהשתתפות 943 אתלטים ואתלטיות שיהיו הדור הבא בענף, וגם משלחת של 40 ספורטאים צפויה להגיע מאוקראינה, למרות המלחמה. אם כל זה לא מספיק, ב 19 ביולי ייפתחו גם תחרויות האתלטיקה במכביה.

המכביה ה 21

רחבי העיר, החל מ 14.7 המהדורה היהודית למשחקים האולימפיים תגיע לירושלים בפעם השנייה. אירוע הפתיחה יתקיים ב 14 ביולי באצטדיון טדי בהשתתפות 30 אלף צופים במעמד נשיא המדינה, ראש הממשלה ואורחים מכובדים מהעולם. כבכל מכביה, האירוע צפוי להיות מרהיב ומרגש וישלב מופע אמנותי עשיר, הכולל אמנים, רקדנים, פירוטכניקה והפת עות נוספות. לצד אלה צפוי להתקיים גם מצעד המשלחות המסורתי, בו ייקחו חלק כ 10,000 ספורטאים שיגיעו לארץ מכ 60 מדינות. במהלך ימי התחרויות יהיה אפשר לצפות בענפים רבים, ואחד השיאים יהיה גמר ההוקי קרח באולם פיס ארנה בעיר ב 23 ביולי. גמר ההוקי במכביה הקודמת סיפק עניין רב ומשך לאולם צופים רבים, שנהנו מאחד מענפי הספורט הקצביים, המהירים והפיזיים ביותר.

טורניר המאסטרס בג'ודו

הארנה, החל מ 19.12 איגוד הג'ודו יארח בירושלים בדצמבר לראשונה את אחד מאירועי הענף החשובים ביותר בשנה - תחרות המאסטרס, שעל קיומה פורסם לראשונה באתר "ישראל היום". התחרות, שצפויה להיפתח ב 19 בדצמבר בארנה, תמשוך את הצמרת העולמית, שלא מוותרת על התחרות, מאחר שהיא מסכמת את השנה ותיערך רגע לפני יציאה לפגרה עד לפתיחת העונה החדשה, ורק 36 המדורגים הראשונים בעולם רשאים לקחת בה חלק. המאסטרס היא גם תחרות שמעניקה ניקוד רב לדירוג האולי מפי, ועל מדליית הזהב מוענקים 1,800 נקודות. לשם השוואה, טורניר הגרנד סלאם שנערך בת"א בתחילת השנה העניק "רק" 1,000 נקודות לזוכה במדליית זהב.

 ?? ??
 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel