Israel Hayom

הבשורה של מכבי ת"א: ווילבקין הגיע לפלייאוף

כוכב הצהובים מתגלה כתעודת הביטוח ביד אליהו ● ללא עזרה, אונואקו לא יוכל להוביל לבדו את הרצליה לגמר ● והאם מחזיקת הגביע טעתה לראשונה העונה?

- אבי סגל

למכבי ת"א יש תעודת ביטוח - ושמה סקוטי ווילבקין. הגארד האמריקני הגיע לפלייאוף בתצורה הכי טובה ונכונה שלו.

עד כה הוא היה במקום הנכון ובזמן הנכון. סקוטי הציג יכולת מעולה במ שחקים הקריטיים: הראשון ברבע הגמר מול הפועל ת"א, במשחק הרביעי בד רייב אין אחרי ההפסד הקשה בהיכל, והמשחק השלישי שבו התעלה הגארד היה הראשון בסדרה נגד הרצליה בחצי הגמר. משחק הפתיחה בסדרות הוא קרי טי - בעיקר בסדרה של הטוב משלושה.

ווילבקין הגיע בכושר מעולה, נראה מרוכז ובעל רמת חדות גבוהה. בשלו שת המשחקים המדוברים הוא העמיד ממוצע של 28 נקודות, כשהוא קולע ביותר מ 40 אחוזים לשלוש ומוסר 5.5 אסיסטים. מקו העונשין? הוא החטיא רק פעמיים ב 25 ביקורים.

ההגנה של מכבי ת"א היא המפתח עבורה. אנו יכולים לזהות מגמה ברורה בתקופה האחרונה - הצהובים מהד קים את ההגנה שלהם במהלך המשחק. ראינו זאת מול ירושלים בסיום הבית העליון, גם בדרבי ברבע הרביעי, וכ מובן במחצית השנייה מול בני הרצ ליה. השינויים הם חדים מאוד: מרכות וחדירות, מכבי עוברת להגנת ברזל. במשחק הראשון בסדרה, לדוגמה, ספגה הקבוצה של אבי אבן במחצית הראשונה 45 נקודות, ובשנייה רק .31

ואם בהרצליה עסקינן - לקבוצה של אורן אהרוני קשה מול הצהובים. באר בעה משחקים השנה נגד מכבי הכחו לים לא עברו את רף 76 הנקודות, גם בניצחון באולם היובל.

רגע השיא בעונה של הכחולים היה הזכייה בגביע המדינה. במשחק הרא שון בסדרה מול מכבי, הקבוצה מהשרון קיבלה את צ'ינאנו אונואקו בהצגה שה זכירה את משחק הגמר ההוא מול הפו על ת"א, וההבדל הפעם היה כוח העזר שהוא קיבל. ההגנה של מכבי עצרה את כריס באב, ושחקנים כמו סנדי כהן ושון דוסון לא קרובים לאותה יכולת שהציגו לפני שלושה חודשים.

וכמובן, ההחלטה שאי אפשר להת עלם ממנה, זו שאולי תכריע את העו נה של הרצליה: בשרון החליטו להפ

תיע ולרשום לסדרה את קווינטון הוקר במקום די ג'יי קופר. קופר הגיע במהלך העונה במקום הוקר שנפצע )והיה טוב עד אז(, והפך בחודשים האחרונים לאחד השחקנים הטובים בליגה.

הרכז החדש הוכיח שלמרות קליעה לא יציבה והגנה בינונית, הוא מנהל משחק ברמה הגבוהה ביותר. הוא לא מלך האסיסטים של הליגה )מסר 11 למשחק(, כי לא שיחק מספיק משחקים, אבל הממוצע שלו כמעט כפול משל גרגורי וארגס שזכה בתואר, ולא פחות חשוב - הוא היה בשטף המשחקים, בעוד הוקר שיחק משחק אחד בלבד מתוך השלושה האחרונים.

הסיבה להצלחה של הרצליה העונה היתה קבלת החלטות מבריקות באיוש הסגל, ושינויים נכונים תוך כדי העו נה. ייתכן שעכשיו עשתה את הטעות הראשונה?

 ?? ??
 ?? ?? אונואקו. הופעה שהזכירה את גמר הגביע
אונואקו. הופעה שהזכירה את גמר הגביע
 ?? ?? ווילבקין. 2 החטאות עונשין מ 25 זריקות צילומים: אלן שיבר
ווילבקין. 2 החטאות עונשין מ 25 זריקות צילומים: אלן שיבר
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel