Israel Hayom

הרצוג: "האחדות הישראלית היא מקודשת, עלינו לשמור עליה"

- אפרת פורשר ויורי ילון

שיא של כל הזמנים: יותר מ 2,500 איש עלו להר הבית ועוד כ 500 המתינו מחוץ לשער המו גרבים, אך כניסתם נמנעה משהס תיימו שעות הביקור. הביקורים נעשו בקבוצות, ולוו בקללות, בגידופים ובקריאות נאצה מצד ערבים. מוקדם יותר, לקראת תחילת ביקורי היהודים בהר הבית, החלו רעולי פנים בהפרות סדר - כולל ירי זיקוקים לעבר כוחות המשטרה. בהמשך הם נכנסו למסגד והשוטרים סגרו עליהם את הדלתות כדי לאבטח את המבקרים.

כאמור, הביקורים לוו בקריאות, בקללות ובגידופים ובירי זיקוקים מתוך המסגד, שנפלו ברחבה. בין המ בקרים היה גם ח"כ איתמר בן גביר, שעלה להר בהתאם לסיכום עם המ שטרה. בשל האיומים על חייו, הוא הצטרף לקבוצת המבקרים הראשונה.

המוסלמים בהר זיהו את ח"כ בן

גביר וגידפו אותו. בתגובה הוא קרא לעברם "עם ישראל חי". בצאתו מההר אמר: "אני מצפה שהמשט רה תפעל ביד קשה. לא יכול להיות שיאפשרו למתפרעים להיות בהר ול קלל יהודים".

בתוך כך, ארגון בידינו דיווח כי להר הבית עלו 2,626 איש. חלק מה מבקרים הניפו דגלי ישראל, השתטחו והתפללו, פעולות שהביאו להוצאתם המהירה ולעצירת הביקורים.

המתיחות בעיר העתיקה נמשכה כל היום, ו 50 איש נעצרו בהפרות הסדר. חמישה שוטרים נפצעו. בשעות הצהריים התפתחה הפרת סדר באזור שער שכם בעת ביקורה של ח"כ מירי רגב. ערבים יידו לעבר הכוחות אב נים ובקבוקים, וכתוצאה מכך נפצע בראשו מאבטח של רגב ופונה לקבלת טיפול. המתפרעים פוזרו בעזרת אמ צעים לפיזור הפגנות ושלושה נעצרו.

בתוך כך, נשיא המדינה יצחק הר צוג נאם בישיבת מרכז הרב ואמר: "האחדות הישראלית היא מקודשת. עלינו לשמור ולחזק אותה, עלינו להילחם בשנאה ובפלגנות, ואסור לנו להחרים את מי שחושב אחרת מאיתנו. עלינו לכבד את סמלי מדינת ישראל הריבונית והעצמאית, שעליה חלמנו אלפי שנים. שנאת חינם החריבה את ירושלים, ואם לא ניזהר היא תחריב אותה שוב, ולא רק אותה. טובת העם ומדינת ישראל מעל הכל, אהבת יש ראל מעל הכל. בעולם מגוון, דמוקר טי, תוסס כשלנו, מותר למתוח ביקו רת, ואפילו רצוי. אדרבה - מחלוקת לשם שמיים סופה להתקיים".

 ?? ?? 2,626 התפללו בהר הבית צילום: רויטרס
2,626 התפללו בהר הבית צילום: רויטרס

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel