Israel Hayom

משפחת הלוחם תובעת 60 מיליון שקלים מחמאס

פסקל אברהמי נרצח בגבול מצרים ב 2011 ● אמו ניקול: "תנאים מפליגים בכלא"

- יאיר אלטמן

בלעדי: משפחתו של לוחם הימ"מ פסקל אב רהמי ז"ל, שנהרג בהיותו בן 49 במהלך מתקפת הטרור בכביש 12 בשנת ,2011 הגישה ביום חמישי האחרון תביעת ענק נגד ארגון חמאס בבית המשפט המחוזי בירושלים בסך 60 מי ליון שקלים. לתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד יקי רנד, הצט רפו משפחותיהם של חלק מקו רבנות הפיגוע.

נזכיר כי באוגוסט 2011 שבעה מחבלים מארגון הטרור ועדות ההתנגדות העממית המשויך לח מאס חצו את גבול מצרים בקי לומטר ה 26 מהעיר אילת ותקפו את קו 392 של אגד ומכוניות אזרחיות. בהמשך התנהלו חילופי אש עם כוח צה"ל וימ"מ. בפיגוע נהרגו כל חברי חוליית המחבלים וחמישה חיילים מצרים, ונרצחו שישה אזרחים ישראלים, חייל צה"ל ולוחם ימ"מ.

אברהמי היה מוותיקי לוחמי הימ"מ ושירת בי חידה 26 שנה. הוא זכה למוניטין גבוה, ועל אומץ ליבו זכה בשני עיטורי המופת ובעיטור האומץ של המשטרה.

התנהגות זדונית

"הפסיקה בישראל הכירה בסמכותו של ביהמ"ש בישראל לפסוק פיצויים עונשיים במק רה כמו זה שלפנינו, כאשר הע וולה בוצעה בכוונה או בזדון", נכתב בכתב התביעה. "התנה גות הנתבע היתה זדונית ומכ וונת. הנתבע עשה פעולותיו אך ורק במטרה אחת: לרצוח ולחבל. הואיל והתנהגות הנתבע כולה היתה נפשעת, זדונית ומכוונת, מתבקש כבוד בית המשפט לפ סוק לתובעים פיצויים עונשיים ו/או הרתעתיים ו/או לדוגמה".

אמו של לוחם הימ"מ ניקול אברהמי סיפרה: "אתמול זה יום ההולדת של פסקל, הוא היה צריך להיות בן .60 אני מרגי שה שיש חור שלא נסגר בתו כי. אומרים שעוברים את השנים וחוזרים לחיים. זה נכון שחוזרים לחיים ויש לנו גם אחריות, אבל זה לא משהו שאפשר לקום ממנו באמת. אני כל הזמן חושבת איך יכול להיות שזה מה שקרה. כשאני רואה מה שקורה עכשיו בח דשות, אני לא מאמי נה לאן הגענו. אנו נו תנים להם תנאים מפליגים בבית הסוהר, הם לומדים לתואר - ומה עם ההורים השכולים והיתומים והמשפחות? אם כל משפחה תד רוש פיצויים מהארגון ששלח אותם לרצוח נשים וילדים, אולי זה יעזור".

עו"ד רנד, מומחה ללוחמה משפטית בטרור, מסר: "התביעה היא חלק ממערכה כנגד מחבלים, ארגוני הטרור וכל מי שמעניק להם תמיכה, מתוך התפיסה כי הכסף הוא תשתית לטרוריסטים".

 ?? ?? פסקל אברהמי ז"ל
פסקל אברהמי ז"ל
 ?? ?? עו"ד רנד
עו"ד רנד
 ?? ?? שמונה ישראלים נרצחו. מקום הפיגוע, 2011 צילום: ששי חורש
שמונה ישראלים נרצחו. מקום הפיגוע, 2011 צילום: ששי חורש

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel